Inszemináció egy gyorsétterem mosdójában és egyéb kellemességek

2020. december 17. - Single Pink Lady

Megszavazták. Nem, mintha bárkit meglepett volna. Mindenesetre az az amerikai nő, Joy Wright, akinek a történetét nemrég olvastam, itthon esélytelen lenne arra, hogy gyereke legyen. A hölgy ugyanis leszbikus. A történet elején még szingli is volt. Nem akart egyetlen férfival sem ágyba bújni annak érdekében, hogy gyereke legyen, így maradt az inszemináció.

inszemi.jpg

Először persze a hivatalos út, lefagyasztott spermával. Ez az USA-ban elég drága mulatság, ráadásul olyan várost kellett keresnie, amelyben létezik olyan intézmény, ahol hajlandók fogadni szingli és nem heteró nőket is inszemináció céljából: ő Chicago-ban talált ilyet (Women’s Health Center’s insemination program for single and lesbian/bisexual women). A kezelés árát egyébként a barátai dobták össze egy pénzgyűjtő bulin, mert neki nem telt volna rá.

Hiába próbálkozott azonban újra és újra, nem esett teherbe. Ekkor jött az ötlet, hogy természetesebb úton jusson spermához. Nem szexelve, mert azt teljesen elutasította, viszont úgy, hogy nem fagyasztott, hanem friss ondóval próbálkozik. Egy ismerős házaspár úgy döntött, hogy segít neki: úgysem akartak gyereket, a férfi viszont szívesen vette volna, ha születik utóda. Mivel a megtermékenyülésre ovuláció idején a legnagyobb az esély, a férfi többször is órákat autózott, hogy egy gyorsétteremben találkozhasson Joy-jal, ahol ő kibűvölte a mintát egy műanyag pohárba, a reménybeli anya meg befecskendezte magának... Minden igyekezetük eredménytelen maradt.

A végén kiderült, hogy Joy-nak természetes úton sosem lesz gyereke, így kezdett az örökbefogadás iránt érdeklődni. Közben szerelmes lett, és a partnere is egyet értett azzal, hogy neveljenek ketten gyermekeket, ha egy mód van rá. Három év tervezgetés és küzdelem után sikerült is örökbe fogadniuk, ma már két gyereket nevelnek.

Nekik sikerült, ami mostantól magyar szinglik számára (akár heterók is lehetnek) szinte lehetetlenné vált, ha itthon maradnak. Nem kétséges, hogy kik ellen irányul ez a szabályozás, pedig éppen nemrég vált tragikomikusan nyilvánvalóvá, hogy a heteronormatív világhoz való görcsös ragaszkodás csak porhintés, valójában azok sem élik meg és hisznek benne, akik legnagyobb hangon hirdetik. De minél hiteltelenebbül hirdetik, annál jobban nekifeszülnek és annál nagyobbakat tapsolnak önmaguknak.

Joy történetét csak azért meséltem el nagyon röviden (akit érdekel, az ezen a linken megtalálja sokkal részletesebben), mert nagyszerűen példázza, milyen küzdelmes olyan embernek családot alapítania, akinek másképp alakul a sorsa, mint ahogy egyesek a „normális” sorsot elképzelik. És ehhez még csak nem is kell, hogy az LMBTQ betűszóval fémjelzett csoportba tartozzon az illető. Lehet, hogy csak nem sikeres a szerelmi élete, meddő, nehezen esik teherbe, olyan örökletes betegsége van, amelyet nem akar továbbadni lehetséges utódainak...

Nem kell mindenkinek gyereket nevelnie, hát, persze, hogy nem – csak az neveljen, aki alkalmas rá és aki szeretne. Persze akinek természetes úton könnyedén lehet, az még messze nem biztos, hogy alkalmas rá, és az sem tuti, hogy szeretne. Ez mindig személyes döntés. Ugyanolyan erőszakos és embertelen beavatkozás valakire akarata ellenére rákényszeríteni a gyerekvállalást, mint megtagadni olyantól, aki viszont vállalni akarja, és aki minden jel szerint felelősségteljes és szerető szülővé tud válni.

Szingli vagy nem szingli, házas vagy nem házas, akármilyen szexuális irányultságú és akármilyen kapcsolati formában is képzeli az életét... Legyen az ő és a partnere vagy partnerei döntése, hogy akarnak-e családot.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkiszingli.blog.hu/api/trackback/id/tr9516347166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2020.12.18. 10:44:36

@Pista Bácsi: szeritntem is egypar apukat ki kellene herelni

KalmanBlog 2020.12.18. 11:35:16

@Real_Time: > Kávéspohárba beleverem én is bárkinek, csak hát azt a gyereket fel is kéne nevelni

Na, ennek én nem verném bele. Azzal a tudattal élni, hogy a vérem egy ilyennek a kényére kedvére van bízva, nem szeretnék. Rémálmomban kísértene, hogy mit csinálhat éppen vele.

Zoltan_Kovacs 2020.12.18. 12:45:54

Söröshernyó még nem kommentelt itt, hogy ő dél-kelet-ázsiában dolgozik és minden keleti nőt megdönt?

virgo 2020.12.18. 12:49:57

én pont egy ilyen családban nőttem fel, és nem kívánom senkinek. Egy ilyen leszbi (vagy két férfis) felállás elég nagy károkat tud okozni a gyerek pszichoszexuális fejlődésében. Egyébként pedig az a baj az ilyesmit támogató libernyákokkal (direkt nem liberálist írok), hogy azt hiszik, a jogokat el lehet oldozni a kötelezettségektől. Mivel egy ilyen pár nem tud eleget tenni azoknak a kötelezettségeknek, amik egy gyerek felnevelése közben felmerülnek, ezért jogokat sem szabad adni nekik. Ennyi. szerezzenek maguknak kutyát, macskát, aranyhalat.

Mankel 2020.12.18. 12:57:19

@virgo: Mert az állami rendszer nem azt csinálja, hogy 0 törődés 0 szeretet, betöltöd a 18-at azt kiraknak 2,x millió forinttal és asszem van 2 év utókövetés. A zsé elpárolog az utókövetés egy vicc. Tudod honban szerzik a kurvákat hollandiába? Ilyen kis rendszerből kiszabadult kiscsajokat édesgetnek magukhoz majd tesznek ki a sarokra dolgozni.
Hát tudod mit inkább buzuljon meg.

midnight coder 2020.12.18. 13:39:39

@Mankel: Inkább kerüljön hazai vagy akár külföldi normális hetero nevelõszülõkhöz.

Ekrü 2020.12.18. 13:43:40

@Mankel:
"Ilyen kis rendszerből kiszabadult kiscsajokat édesgetnek magukhoz majd tesznek ki a sarokra dolgozni. "-Tudod a baj csak az,hogy nem ezeket a problémás kis csajokat akarja örökbe fogadni a meleg pár sem.Viszont a 0-7-10 éves gyermekekre akad bőven örökbefogadó heteró pár is,akkor miért is kéne odaadni egy homoszexuális párnak vagy egy szinglinek?

Ekrü 2020.12.18. 13:57:54

Azért is félelmetes ez az egész felvetés,mert egyre több szingli van és egyre kevesebb a születendő gyermek.Ha megengedik,hogy a szinglik is örökbe fogadhassanak,miután egyre kevesebben szülnek, előbb-utóbb nem lesz elég örökbe fogadható gyermek.Innen meg már csak egy lépés lesz az,hogy ha valakinek gyerek kell, elég lesz bemószerolni a kiválasztott gyermek szüleit ,vagy csak nagyobb anyagi jólétet mutatni és majd kiszakítják a családokból a gyermekeket ,hogy örökbe lehessen fogadni.Tudom utópia...de az ördög nem alszik...

Real_Time 2020.12.18. 14:27:58

@Ekrü: Persze hogy egyre több a szingli, a mai nőknek már csak elváráslistája van, aztán semmi több. Bele a tutiba de rögtön, semmi kitartás, semmi közös jövő felépítése egy párral, semmi. Ha gyerek kell akkor rögtön ide egyet, mindegy honnét, mert az jár mint a loreal reklámban. Tipikus feminista felfogás. És amint látod az is mindegy hogy hetero vagy leszbikus, lényeg hogy nő. A nők meg a feminista propaganda közösen bassza szét folyamatosan a társadalmat olyan szinten, hogy ilyen kérdésekkel kell foglalkozni, meg törvénybe iktatni teljesen természetes dolgokat. Ez egy röhej ahogy van az egész, az ilyen gondolkodású társadalomért nem is kár, ha kipusztul a picsába. Ennél a kihalóban lévő állatfajok megmentése is hasznosabb lenne.

Mankel 2020.12.18. 14:38:43

@Ekrü: Ezek nem az extrém problémás kiscsajok/ért fogyosok. Sima közepesen értelmes szeretethiányos lányok . Jön a pasi magába bolondítja felélik a "kilépő pénzét" addig kiképzi. Majd előkerül a jajj nincs pénzünk mi legyen? Amíg érzelmi zsarolással kikényszeríti az utcára majd pofonokkal ha problémázik, egy idő után irány Hollandia/Ausztria/német o/Svájc.
Ha ezt a csajt 12 évesen megkapja egy szingli/homo pár akkor lenne esélye. A heteró párok nem akarnak SE kiskamaszt de már állt isk. Korú gyereket se cigányt meg végképp nem. (Mert ha ekkora lenne rá az igény csak az extrém próblémásak maradnának a rendszerben)
Ezeket a gyerekeket simán vihetnék szinglik meg homokosok, mert inkább legyen homokos de életkilátásokkal, mint maradjon a rendszer 0 életkilátással.
Mondjuk cserébe hetero marad az igaz.

Ekrü 2020.12.18. 15:25:01

@Mankel:
"A heteró párok nem akarnak SE kiskamaszt de már állt isk. Korú gyereket se cigányt meg végképp nem. "-A szinglik és a homoszexuálisok sem.Gondolod,hogy az a szingli amelyik képtelen egy párkapcsolatban élni,alkalmazkodni, az majd pont egy kamaszkorban lévő problémás gyermeket akar örökbe fogadni? Egy fenét...

Ekrü 2020.12.18. 15:32:05

@Real_Time:
Csak azt nem értem,hogy miből gondolja valaki,hogy ha nem képes agy normális párkapcsolatra ,akkor majd a gyermeknevelésre arra alkalmas lesz? Ha meg senki nem akar szülni,akkor ugyan milyen gyermeket fognak majd örökbe fogadni? A gyermekek nem kísérleti nyulak,de nem is arra valók,hogy megvigasztalják a 40+-os szingliket a fiatalkorukban elcseszett életükért.Ha valaki büszkén vallja 20-30 éveiben,hogy nem szül mert ő nem lesz gyermekgyár,az ne akarjon 40+ évesen gyermeket magának csak azért mert rájött,hogy bizony már nem kell senkinek és egyedül,magányosan maradt....

Reactor 2020.12.18. 16:52:18

@nyuulork: Akkor disztingválni kellene, mit álljon az egészségügy, és mit nem. Mert az konkrétan nonszensz, hogy a mesterséges megtermékenyítést fizesse az állam, de koponyánként egy tetves szájmaszkot képtelen volt kiutalni az egészségügy az embereknek, miután sikerült a népesség idiótábbik felét befosatni a "vájrösszel". Még azzal együtt is, hogy a szájmaszk annyit ér vírusfertőzés ellen, mint halottnak a pacemaker.
Ám a jueszéjben is vannak azért free clinic-ek. Lehet hogy nem olyan színvonalasak mint a Mayo, de a magyar kórházaknál így is fényévekkel jobbak.

Ariete64 2020.12.18. 17:00:44

@Neytiri1: Hogy mi lesz itt MÉG? Hát remélem minél előbb bevezetik a szingli adót, gyerektelenségi adót vagy akárminek is nevezzük azt. Persze ha van orvosi papír arról, hogy meddő vagy más betegsége ( organikus (szervi), mentális ( idiotia, hebefrenia, kromoszóma rendellenesség, BUZISÁG (LMBTQGHZTDCOJZB))... akkor mentesülhet az adótól. Amikor látok buzit az utcán ( férfi, nő mindegy) csak az jut az eszembe, hogy mekkora pazarlás a természettől..

apro_marosan_petergabor 2020.12.18. 17:04:24

Feminista. leszbikus cikk.
Leszbikus ne neveljen gyereket, ha lehetséges. Vag yszedje össze magát, s alkalmazkodjon a normalitáshoz, vagy mondjon le a gyereknevelésről. Szűznek maradni, meg kufircolni menni is egyszerre nem megy.
A gyeremeknek nem leszbikus 1 szülőre van szüksége, hanem egy férfire és egy nőre, pontosabban egy anyára és egy apára. Sztorink főszereplőjét ez a legkevésbé sem érdekli.

Mankel 2020.12.18. 17:34:25

@Ekrü: Tessék akkor legyen sorend. Hetrók elsőbbség különösen kisgyerekere mondjuk oviig. Meleg párok második helyen elsőbség(csak azért a szinglik előtt,mert 2 ember gazdasági ereje meg a nevelésre fordítható energiája sokkal nagyobb) kiskamasz korig a szinglik előt, a szinglik meg jobb szó hílyán ami marad.
Ez egy olyan rendezés amire senkinek se lehet egy szava sem.
De az se oké, hogy totál kizárunk egy csomó embert, mert az állami rendszer azt arra a minimumra se képes amire egy leszbikus szingli igen.

virgo 2020.12.18. 17:35:51

@Mankel: nincs ilyen hogy "inkább", és a két dolog között amit említettél, semmi összefüggés nincs. Az állami rendszer alkalmatlanságából sehol nem következik, hogy akkor buziknak jobb lenne odaadni a gyerekeket.

Ekrü 2020.12.18. 17:39:37

@Reactor:
"de koponyánként egy tetves szájmaszkot képtelen volt kiutalni az egészségügy az embereknek, miután sikerült a népesség idiótábbik felét befosatni a "vájrösszel". "-Nem tudom te hol élsz,de itt a mi kerületünkben bizony az önkormányzat tavasszal nem egy,de fejenként 5 maszkot biztosított mindenkinek.Nem kellett mást tenni csak betelefonálni a megadott telefonszámra vagy írni a megadott e-mail-re.
"Ám a jueszéjben is vannak azért free clinic-ek. Lehet hogy nem olyan színvonalasak mint a Mayo, de a magyar kórházaknál így is fényévekkel jobbak."-Az USA-ban ugyan nem,de Németországban (München) és Olaszországban (Észak-Olaszország) bizony voltam közkórházban.Kösz,de inkább a magyart választom.

Lorrh 2020.12.18. 17:42:18

@apro_marosan_petergabor: Mintha a heteró párok annyira csodálatosan tökéletesen jelenítenék meg az archetipusos szerepeket ugyebár? A nők elférfiasodtak, a férfiak meg kasztrált mamahoteles nyuszimókusok lettek. Lesz mit tanulni a kis surmóknak. Oh wait...

Mankel 2020.12.18. 17:44:34

@virgo:
Már bocs de ez az érvelés forditva is igaz, ha egy betegségnek (állami rendszer) van pár féle kezelése az egyik mellékhatás mentes, a másiknak minimális a mellékhatása, a harmadiknak meg vannak szövődményei,. De véges van és nem juthat mindenkinek minden, mert egyszerűen képtelenség a legjobbal ellátni mindenkit, akkor hagyjuk , meghalni a többit?
Ha nem jut mindenkinek bélszín akinek nem bélszín jut az akkor ne is egyen?

Ekrü 2020.12.18. 17:49:29

@Mankel:
@Virgo már válaszolt helyettem.Egyetértek vele.

Reactor 2020.12.18. 17:51:38

@Ekrü: Én speciel Borsodból írok, de ezt ugyanúgy elmondhatja kb. bárki más is: se az önkormányzat, se a népegészségügy, se más nem utalt ki 1 nyamvadt szájmaszkot se. Szerencsére a riogatás, doomzday-prófétálás az megy - az adófizetők pénzén természetesen.
Én ugyan nem voltam közkórházban, de van éppen elég amerikai ismerősöm, akik beszámoltak róla. Ha választani lehetne, inkább ott kezeltetném magam, mint itthon. A kinti egészségügy legalább nem omlott össze egy középsúlyos vírustól.

@Lorrh: A "mamahotelezés" problémájával elsősorban a kormányt kellene ekézni, nem az átlag fiatalt, aki ha megfeszül se tud annyi pénzt előteremteni, amennyiből megvásárolhatna egy kérót. Budapesten egy harmadosztályú lakóparki lyuk - írd és mondd - 57 millió forintba kerül. És ennél csak drágábbak vannak. Lehet, hogy vidéken valamivel olcsóbbak, de ez akkor is irracionálisan magas ár. Ezeket kéne szépen elharmadolni, nem pedig a "mamahoteleseket" cseszegetni, hogy mé' nem keresel havi egymillát, nyuszika...

Ekrü 2020.12.18. 17:52:30

@Lorrh:
"A nők elférfiasodtak, a férfiak meg kasztrált mamahoteles nyuszimókusok lettek. "-Akikről te beszélsz azok a szinglik.Azok akik párkapcsolatban élnek még a hagyományos családmodellt követik,hisz különben nem házasodtak volna meg.

Ekrü 2020.12.18. 17:59:13

@Reactor:
"se az önkormányzat, se a népegészségügy, se más nem utalt ki 1 nyamvadt szájmaszkot se. "-Akkor kérd számon a helyi önkormányzaton és a polgármestereteken.Nálunk volt,sőt a piacon is osztogatták.
"Szerencsére a riogatás, doomzday-prófétálás az megy - az adófizetők pénzén természetesen."-Riogatást itt kizárólag az ellenzék részéről tapasztaltam...Főleg tavasszal.
"Én ugyan nem voltam közkórházban, de van éppen elég amerikai ismerősöm, akik beszámoltak róla."- Aha.Az egyik meg nem nevezett ismerősömnek az ismerőse mondta az ő ismerősének....hát,tényleg hiteles.....:)))))))))
"A kinti egészségügy legalább nem omlott össze egy középsúlyos vírustól."-Az USA-ban?Olvasgass már kinti híreket...

Reactor 2020.12.18. 18:10:16

@Ekrü: Pardon, nem az ellenzék volt az, aki kijárási tilalmat vezetett be, és nem miattuk zavarnak haza mindenkit az üzletekből. Sőt, az elmebetegségük legújabb tünete az, hogy szilveszterkor tüzijátékozni, rakétát se lehet fellőni, mert biztos meghallja a "vájrösz", és jóóóóól odamegy, lefertőz mindenkit! Enyhén szólva szánalmas, és átlátszó a vírusra hivatkozva tiltani a tüzijátékokat is, de ugyanakkor teljesen hatástalan is lesz, kb. leszarja majd mindenki.
Nem 1 db amerikai ismerőst kérdeztem meg, hanem legalább tízet, és egymástól függetlenül mind ugyanezt mondták. A bíróságon egy ilyennek már kőkemény bizonyító ereje van, csak mondom.
A jueszéj egészségügye nem omlott össze. Túl van terhelve, ez stimm, de ettől még bírja magát. Sokan meghaltak ott...és? Mit bizonyít ez? Odakint is élnek idősek, legyengült immunrendszerűek és krónikus betegek. A lázongások sem a vírus, hanem a választási cirkusz miatt törtek ki. Aki ott belehal az ellátatlanságba, annak többnyire az az oka, hogy nincs pénze, tekintve, hogy a free cliniceket leszámítva a jueszéj egészségügye önköltséges.

nyuulork 2020.12.18. 18:40:41

@Ekrü: A szinglik többsége azért szingli, mert se párt, se gyereket nem akar. Persze van pár százalék, aki párt szeretne. Meg kisebb halmaz, aki szingli, de párt és gyereket is szeretne. Azok száma viszont elenyésző, akik szinglik és kizárólag gyereket akarnak. Nem állítom, hogy nincs ilyen, de ez egy törpekisebbség. És közülük is mennyi lehet a meddő, aki ha akarna se tudna természetes úton teherbe esni?
Csak oda akarok kilyukadni, hogy ez a probléma minimális számú embert érint és pont emiatt a társadalom nagyon nagy részét teljesen hidegen hagyja.
Most függetlenül attól, hogy egyetérünk-e a kormánypártok korlátozó jogalkotásával.
Marginális kérdés ez, de nyilván annak a 3-4 érintettnek fontos lehet.

Lorrh 2020.12.18. 18:54:44

@Reactor: Lakást venni soha a büdös életben nem lehetett egy fiatalnak a kezdő fizetéséből. Se most, se kádár alatt, se sohasem. Se itthon, se nyugaton. Mindenhez kell szülői segítség, örökség, egész életre vállalt jelzálog, összeköltözés, párkapcsolat és közös teherviselés. Nem egy emberhez, egy szinglihez vannak igazítva az ingatlan árak és bérek. Ezt az illúziót felejtsd el.
A mamahotelezés számomra a végtelen lustaságot és elkényeztetettséget jelképezi. Azt hogy a negyedik félbehagyott egyetemi szak után sem tudják mihez kezdjenek magukkal és ehhez a szülők asszisztálnak.

@nyuulork: Egyetértünk, marginális kérdés. Pont ezért felesleges időpocsékolás és gumicsont, hogy a kormánypárt ezzel cseszi el az időt a parlamentben fontosabb kérdések elől. Ki kérte meg őket, hogy alkotmányozzank újra és folyamatosan? Elmebeteg idióta banda.

Lorrh 2020.12.18. 18:57:52

@Ekrü: a kereteik hagyományosak, mert férjnek és feleségnek hívják őket, de belül meg totál fejreállt minden. Nincsenek jó férfi és női szerep mintáik, össze vannak kuszálva és ezt a tanácstalanságot örökítik át a gyerekeikben. Tisztelet a kivételnek.

Real_Time 2020.12.18. 19:02:09

@Lorrh: Jah, de gondolom csak akkor probléma a mamahotel ha férfiről van szó, nőknél nem probléma miközben ugyanannyit, ha nem többet keresnek. Én egyedül törlesztem a lakásomat, de amelyik nő előttem kezdi el mamahotelezni a férfiakat, azzal én a büdös életeben nem is akarok semmi közöset, basszon a macskáival az olyan.

wadcutter 2020.12.18. 19:02:43

@Reactor: A magas lakásárakat hogy gondolod harmadolni? Egy harmadot fizetsz Te, egy harmadot fizet Feri és a harmadik harmadot meg fizeti a vásárló? Ezek a lakások a piacon kelnek el, ennyi az áruk. Nem lehet, hogy az igényekkel van egy kis baj? Nem magasabbak az igényeik, mint a lehetőségeik? Mi még saját magunk építkeztünk és beköltöztünk fűtés és külső vakolat nélkül a SAJÁT HÁZUNKBA. Aztán először meg lett a fűtés,majd egy év múlva a külső vakolás. Nem mamahoteleztünk, hanem mi voltunk a sgedmunkások a saját házunknál. Igaz hétvégeken nem tudtunk bulikba járni. De bulizva, mamahotelezve, sírva egyszerűbb követelni a javakat.

Lorrh 2020.12.18. 19:04:06

@Reactor: Rossz példád van. A lakóparkok túlárazottak mert a befektető/építtető jól lehúzza a sznob idiótát, aki odaköltözik.
Bp-en 30 millióért találsz normális használt lakást. Egy kezdő mérnöki fizetés meg kb 300 ezer, tehát 100 szoros a szorzó.
A nyolcvanas években sokkal rosszabb volt a helyzet, egy kezdő mérnöki fizetés 4 ezer volt, egy szabad piaci (örök) lakás meg kb 2 millió, ami 500 szoros szorzót jelentett. Csak akkoriban voltak olcsó hitelek és tanácsi lakás program is.

Lorrh 2020.12.18. 19:05:30

@Real_Time: Nőben is súlyos baj, ha 30 évesen nem válik le a szüleiről, egyetértünk.

virgo 2020.12.18. 19:45:47

@Mankel: inkább úgy fogalmaznék, ha az állami ellátás egy verem, amiben benne van a gyerek, akkor nem fogom onnan kihúzni csak azért, hogy egy még mélyebb verembe lökjem bele.

Real_Time 2020.12.18. 19:53:03

@Ariete64: Azért gondolhatnál az MGTOW-ékre is, bár aláírom inkább fizetem a szingliadót mint a házasság-válás-gyerektartás költségeit.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.12.18. 20:01:20

@wadcutter: Végre valaki tisztán lát! Összehasonlítva a mai béreket és a lakásárakat, nem rosszabb a helyzet mint 10-20-50 évvel ezelőtt. Én sok idősebb ismerősömet kérdeztem a lakásvásárlásukról. egy sem mondta, hogy könnyű lett volna vagy hogy örökségből vették. Olyat viszont többen is meséltek, hogy sokat dolgoztak érte.

Nem a lakások a drágák, az emberek lettek lusták.

Ekrü 2020.12.18. 20:45:42

@Reactor:
"Pardon, nem az ellenzék volt az, aki kijárási tilalmat vezetett be, és nem miattuk zavarnak haza mindenkit az üzletekből. "-Pánikkeltésről beszéltél,azt meg bizony az ellenzék keltette.A "mind meghalnak a pedagógusok",a"zárják be az iskolákat-ig" (még jó,hogy nem tették).ha rajtuk múlt volna ,nem lett volna májusban érettségi.A mostani blogokban is csak még szigorúbb intézkedéseket követelnek.
"Sőt, az elmebetegségük legújabb tünete az, hogy szilveszterkor tüzijátékozni, rakétát se lehet fellőni, mert biztos meghallja a "vájrösz", és jóóóóól odamegy, lefertőz mindenkit! "-Ez egyrészt amiatt van,hogy éjfélkor ne tóduljanak ki az emberek az utcára,mert ugye ne mindenki lakik kertes házban,másrészt kétlem,hogy népszerű leszel ezzel a felfogással a kutyások között.Volt egy felmérés,nálunk is kiküldte az önkormányzat minden házhoz,ahol lehetett szavazni,hogy engedélyezzék a tűzijátékot vagy sem,valószínű,hogy az emberek nagy többsége nemre szavazott.
"Nem 1 db amerikai ismerőst kérdeztem meg, hanem legalább tízet," -Tehát nem saját tapasztalat.Én viszont saját tapasztalatról beszélek.Tudod,messziről jött ember azt mond amit akar.
"A bíróságon egy ilyennek már kőkemény bizonyító ereje van, csak mondom."-Kétlem.Mert ugye ezen az alapon bárkit el lehetne ítélni ha összeszedsz ellene 10 haragost.Ez csak az egyik része a bizonyítékoknak,az elítéléshez kell azért más is.
"Sokan meghaltak ott...és? Mit bizonyít ez? "-Jaaa,ha sokan meghalnak az nem baj,attól még remek az egészségügy.Esetleg felvilágosítanád róla az ellenzéket is...:)))))))

Ekrü 2020.12.18. 20:50:10

@nyuulork:
"Azok száma viszont elenyésző, akik szinglik és kizárólag gyereket akarnak. Nem állítom, hogy nincs ilyen, de ez egy törpekisebbség."-Akkor viszont nem is kéne foglalkozni ezzel a problémával szerintem....Végül is nem egy törpe kisebbségnek kéne eldönteni mi a jó a többségnek.

Real_Time 2020.12.18. 20:51:34

@Balogh Zsolt: Aha. Azért kerül ma egy panel 30 millióba ami tíz éve még kb. 9 milliót ért, nem? Mert az emberek elkényelmesedtek, úgy ám bmeg. Mennyi hülye ember, tekurvaisten. Agyadat használod néha bmeg?

Ekrü 2020.12.18. 20:55:54

@Lorrh:
"a kereteik hagyományosak, mert férjnek és feleségnek hívják őket, de belül meg totál fejreállt minden. "-Én még nem találkoztam olyan házaspárral,ahol a férj otthon lakik a mamahotelben.Azok ugyanis kivétel nélkül szinglik.Az összes fiatal házaspár akit ismerek együtt laknak,gyermekeik vannak.Pont olyanok mint mi voltunk annak idején.
" Nincsenek jó férfi és női szerep mintáik, "-Ezt mindenki otthonról hozza.Ha nincs valakinek akkor valószínű rossz példát látott a szüleitől.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.12.18. 20:59:13

@Real_Time: A fizetések is nőttek vagy ha úgy vesszük minden inflálódott.

Reactor 2020.12.18. 21:01:23

@Lorrh: Ez mellesleg nem teljesen igaz. Anno az "átkozsban" a fizetésedből igenis vehettél kérót, mert akkoriban a bankok se adtak ám hitelt csak úgy bárkinek, aki beesett az utcáról a gyűlt fejével. Lehet, hogy nem kezdő fizetésből, az is lehet, hogy csak panelt vagy kétszobás vályogházat, de pár évnyi spórolás után reális áron vásárolhattál. A pénzed jóval többet ért, és nem volt ingatlanpiramis, se adósságcsapdában úszó embertömegek. Ráadásul egy időszakban az MSZP is adott 2 millió támogatást házépítésre (onnét tudom, hogy a mi családunk is élt vele).
A szülői segítség, öröklés az rendbe van, a többi az nincs. Nem kell egész életedre adósságba verned magad, sem összeköltöznöd, és főleg nem gazdasági okból párkapcsolatba kezdened. Szerinted ezek a "párkapcsolatok'" mennyire őszinték és tartósak? 2-3 évig elvegetálnak egymás mellett, aztán megunják, megutálják egymást, és a válóperen csak egyikük kaphatja meg a kecót, a másik mehet, amerre lát. Tehát a lakásvásárlás problémáját ezzel nem oldottad meg, csak jól odébbgörgetted. Igazi magyar megoldás: szarva közt a tőgyit...
Az árak igazodását ingatlanpiramisnál felhozni elég nagy hülyeség mellesleg. Most kihez-mihez igazodik? A felső tízezerhez. Kötve hiszem, hogy egy átlagházaspár 30 misit zsebbű' kicsenget egy szakadt panelra (tegyük fel, hogy a lakóparkok tényleg túlárazottak, ezért nem az 57 misit hozom elő). A mérnökök fizetése az általad leírnál jóval magasabb volt (apám is az volt, onnét tudom), egy átlag lakásért pedig 1 milliót kértek el nagyátlagban.
Hívhatod a "mamahoteleseket" lustának meg anyaszomorítónak, mosdathatod a felcsúti csüngőhasút, a tény ettől még tény marad: nem jókedvéből héderezik otthon, hanem mert nincs pénze lakásra. És magyar mediánból még 20 évig nem is lesz.

@wadcutter: Úgy, hogy szépen elosztják hárommal. Akkor talán közelítene a lakás reálértékéhez az összeg.
A jelenlegi piac pedig nem kereslet-kínálat elve alapján árazza be a lakásokat, az árak mesterségesen vannak felsrófolva. 57 milliós kérókra hol van kereslet szerinted?
Az építkezésről meg annyit, hogy a telekárak se olcsóbbak semmivel, egy kevésbé jó környéken lévő telek 10 millió körül mozog, és akkor még egy tégla sincs a házból. Dolgozhatsz te ingyen is a saját lakásodon, az építőanyagot még bontottan se fogod megkapni ingyen. Kivéve persze, ha jurtában laksz.

@Balogh Zsolt: Igen, nyilván 57 millió a reális ár egy harmadosztályú lakópark harmadosztályú lakásáért, és 30 millió egy ugyanilyen panel értéke. Egy pindurkát sincsenek elszállva az árak, ugyanmá'...

@Ekrü: Az ellenzék már 10 éve nem oszt, nem szoroz. Ellenben, amit a kormány művelt, bőven kimeríti a szükségtelen pánikkeltés és rémhírterjesztés fogalmát. Ha minden sajtótájékoztató, riogató plakát és cikk után 5 forintot kapnék, már nyugdíjba mehetnék. Külön cukorfalat, ahogy a másként gondolkozókat "vírustagadónak" bélyegzik, és lecsukatják. Persze diktatúra az nincs, egy inci-finci se!
A tüzijátékok betiltása szilveszterkor egy újabb teljesen átgondolatlan, idióta, és hatástalan döntés, eleve 8 után ugye már senki nem lehet kint az utcákon (mert a "vájrösz" este 8-ig bizonyára alszik és csak utána megy fertőzni), magánterületen, kertes házban meg hogyan, miként növeli a fertőzésveszélyt egy tüzijáték-telep fellövése? Tisztán látszik, hogy a vírus csak ürügy, nagyon átlátszó.
A kutyásoknál nem leszek népszerű, és akkor mi van? Egy évben kemény 12 óra van, amíg engedélyezik a tüzijátékozást, a szomszéd kutya meg az év 365 napjában vonyíthat. Ha én tudom tolerálni az állandó kutyaugatást minden nap, a kutyás is legyen hajlandó tolerálni, hogy este hattól hajnali hatig lehessen tüzijátékozni.
Nyilván mind a 10 amerikai barátom hazudik, neked van igazad egyedül. Mellesleg te magad írtad, hogy a közelébe se voltál free clinic-nek a jueszéjben. Münchenben voltál egy rossz klinikán, ez alapján generalizálsz. Ha nem haragszol, annak a 10 embernek jobban hiszek.
Arányaiban mellesleg Magyarországon többen haltak meg, mint a jueszéjben, de megértem, hogy ezt nem esik jól belátnod.

Ekrü 2020.12.18. 21:01:28

@Real_Time:
10 éve viszont nem ennyit kerestek az emberek.Amúgy 10 éve sem tudtál venni 9 millióért panelt,legalábbis az unokahúgom akkoriban a 1,5 szobását 17 millióért vette.
Ami pedig az albérletárakat illeti.Első fizetésem anno 3000 Ft volt. (80-as évek vége) Egy albérleti szoba ára fürdőszoba használattal (tehát NEM lakás, csak egy szoba ) pedig 4500 Ft.
Mégsem siránkoztunk ennyit mint manapság szokás...

Real_Time 2020.12.18. 21:12:15

@Balogh Zsolt: Nőttek persze, miután az aktív munkavállalók 40%-a nettó 1000-1200 eurórért robotolt külföldön, utána emelkedett itthon is 200 eurót a minimálbér, jah.

Reactor 2020.12.18. 21:17:49

@Ekrü: Lehet, hogy nem kerestek ennyit, csak épp az akkori pénz jóval többet ért a mainál. Ez az egyik. A másik meg, hogy 6-7 millióért háromszobás családi házat kaptál. Lehet, hogy nem a belvárosban, hanem az agglóban, de kaptál. Most meg konkrétan az a helyzet, hogy helyből 10 milliót kérnek el egy lerobbant, közművesítetlen putriért a cigánysor kellős közepén. Egy olyan ingatlanért, ami nagyon nagy jóindulattal 500 ezer forintot megér.
Szerinted ez így tökéletesen rendbe van? Mert ha igen, rossz hírem van: nem mi vagyunk a hülyék...

Ekrü 2020.12.18. 21:18:00

@Reactor:
"Az ellenzék már 10 éve nem oszt, nem szoroz. "-Adja Isten,így maradjon még 10 évig...:))))
"Ellenben, amit a kormány művelt, bőven kimeríti a szükségtelen pánikkeltés és rémhírterjesztés fogalmát."-Aha.Gondolom akkor szerinted ezt teszi minden kormány jelenleg Európában.Te is egyike vagy Gödény hülyéinek?
"Külön cukorfalat, ahogy a másként gondolkozókat "vírustagadónak" bélyegzik, és lecsukatják."-Látod ebben egyetértünk.Én ezzel a Gödénnyel és társaival nem tennék mást,mint bevinném őket a kórházba a covid osztályra persze felszerelés nélkül és kötelezném őket,hogy egy hétig ott kell segíteniük.
"eleve 8 után ugye már senki nem lehet kint az utcákon (mert a "vájrösz" este 8-ig bizonyára alszik és csak utána megy fertőzni), magánterületen, kertes házban meg hogyan, miként növeli a fertőzésveszélyt egy tüzijáték-telep fellövése? "-Mint írtam az emberek nem csak kertes házban élnek.Sokan élnek bérházban/társasházban/lakótelepen.Olyan rendeletet meg nem lehet hozni,hogy diszkriminálod benne ez egyik csoportot.
"Ha én tudom tolerálni az állandó kutyaugatást minden nap, a kutyás is legyen hajlandó tolerálni, hogy este hattól hajnali hatig lehessen tüzijátékozni."-Hát,ezt beszéld meg velük.De miután több kutyás van mint nem kutyás a többség dönt.
"Ha nem haragszol, annak a 10 embernek jobban hiszek."-Én meg,ha nem haragszol a saját szememnek,mint a te állítólagos ismerőseidnek.

Ekrü 2020.12.18. 21:28:15

@Reactor:
"Lehet, hogy nem kerestek ennyit, csak épp az akkori pénz jóval többet ért a mainál. "-Ugyan hol?
Ma egy havi fizetésből simán bérelsz egy lakást.Anno még egy szobára sem futotta belőle.
"A másik meg, hogy 6-7 millióért háromszobás családi házat kaptál. Lehet, hogy nem a belvárosban, hanem az agglóban, de kaptál. "-Talán ott Borsodban.De ugye az nem agglomeráció.Kétlem,hogy te 6-7 millióért kaptál volna 3 szobás házat Csömörön vagy akár Pécelen....Persze,volt idő amikor annyi volt,de akkor bizony a fizetés az annyira a béka feneke alatt volt ,hogy egy átlagember nehezen gazdálkodta ki.
Te álomvilágban élsz...

Reactor 2020.12.18. 21:36:45

@Ekrü: Ismered a mondást, miszerint egy bolond százat csinál? Nos, ugyanez a helyzet. Hogy a többi kormány is átvette ezt a röhejes vakrémületet, attól még nem lesz sem helyénvaló, sem eredményes. Jellemző, hogy egy idiótának se jutott eszébe, hogy a "vájrösz" voltaképpen ugyanaz, mint a SARS (így van: azt is koronavírus okozza), és amikor a SARS jelent meg, nem tört ki kontinentális pánik se, nem volt vesztegzár, boltzár, korlátozás, és főleg nem tiltották meg azt nevetséges indokokkal, hogy a saját kertedben római gyertyákat gyújtogass. És lett belőle zombiapokalipszis? Nem. A SARS szépen lassan kikopott mint a kutyaszar a hóból.
Jómagam mellesleg nem vagyok vírustagadó, csak egy józanul gondolkodó polgár, akinek vannak némi előzetes egészségügyi ismeretei, és szerintem a járványkezelésnek nem az a legmegfelelőbb módja, hogy vadul pánikolva körbe-körbe rohangálunk, mint a csirke aki megszökött a kopasztóvíz elől, aztán meg leugatjuk és szankcionáljuk azokat, akik nem rohangálnak jajveszékelve velünk együtt. Ez nem járványkezelés, ez lópikula.
Sokan élnek bérházban, társasházban, lakótelepen, ez stimmel. Ettől függetlenül nekik is vannak magánterületeik, és magánterületen simán engedélyezhetnék a tüzijátékokat. Hogy onnét hogy lövik fel, az legyen az ő dolguk.
Nem hozható olyan rendelet, ami diszkriminál egy csoportot? Akkor tehát a CSOK jogellenes, ugyanis az egyedülállóak, özvegyek stb. érdekeit sérti? Köszönöm, ezt akartam hallani.
Ahol élek, ott mellesleg nincs több kutyás, tehát generálba ez az állítás se állja meg a helyét. Ezzel a logikával akkor a templomokat is fel lehetne számolni, mert minden nap kolompolnak, sőt, a vasút mellett élők tüntikézhetnének a MÁV-nál, hogy nem tudnak aludni a félhatos intersziti miatt. De nyugodtan ide lehetne sorolni azokat a családokat is, akik minden nap hajnalig bömböltetik a prolimulatóst, hardtechnót meg tektonikot. Nyugodj bele, hogy nem a tüzijátékozók az első számú közellenség, soha nem is ők voltak, nem is ők lesznek.
Hogy kinek hiszel, és mit, az pedig a te egyéni magánügyed. Manapság, amikor Ezótévés rontáslevétel, pénzmágia van, a tudósokat meg rendre hazugnak bélyegzik,nem tudok csodálkozni semmin.
A pénz értékével kapcsolatban, a kilencvenes években 1000 forintból egy egész polcot telerakhattál könyvekkel, csurig megtankolhattad a kocsidat, és egy hónapra csinálhattál nagybevásárlást. Megőriztem pár régi újságot azokból az időkből, úgyhogy van összehasonlítási alapom. Ma mire is elég 1000 forint? Lassan már egy tábla csokira se.
Az állításod a havi fizetésről fals - nővérem a ruhatárosi munkájából az egyetem mellett belvárosi kis lakást tudott bérelni 3-4 évig (a Várban dolgozott, ha éppen tudni akarod).
Nemcsak Borsodban kaphattál 6-7 millióért családi házat - Nógrádban, Baranyában, Somogyban, Békésben is. Ezek is benne vannak ám a régi újságokba, plusz a családunk egyik régi ismerőse egész véletlenül ingatlanközvetítő volt. De bizonyára álomvilágban élek, hazudok, a régi újságok is hazudnak, mindenki hazudik, neked van igazad egyedül...

wadcutter 2020.12.18. 21:48:11

@Reactor: Az árakat évek nélkül hiába sorolod, az infláció miatt nem összehasonlíthatóak. Egyszer azt írod "átlag lakásért pedig 1 milliót kértek el nagyátlagban" máskor meg "az MSZP is adott 2 millió támogatást házépítésre ". Valahogy nem értem mekkora házra adták a két lakás árát támogatásként? Körülbelül 20 ezer bontott kisméretű téglát pucoltam meg a feleségemmel, hogy legyen pincefalazó anyagunk. A betont nem mixer hozta, a betonkeverő szinte előbb keltette a szomszédokat, mint a kakas, tört betont úsztattunk az alapba és naponta egy-két láda sör is elfogyott. Régen is csak családosok FÉRFI és NŐ kapta a kedvezményeket, ha gyerekeket is vállaltak. Most akkor jobb volt régen vagy rosszabb?

Reactor 2020.12.18. 21:56:20

@wadcutter: Így van, az infláció durván közbeszól. Az infláció pedig a kormány sara, kezdve Surányi pajtikával, aki 62 tonna arannyal egyszerűen kisétált az országból.
Az 1 milliós lakásár a 80-as évekre vonatkozott, mert Lorrh arról beszélt. A 2 milliós támogatást 1995-ben kaptunk, amikor (utoljára) építkeztünk. A lakás teljes költsége az utolsó tégláig 5 millió volt. A családnak volt 3 millió spórolt pénze, egyetlen bankhoz se mentünk hitelt felvenni.
Ez teljesen igaz, hogy régebben meg lehetett oldani bontott anyagokból is az építkezést. Nulla akkor se lett a költség, de minimum feleződött. A habarcsot, cementet, kötőanyagot, gittet, purhabot stb. stb. mind meg kellett vásárolni. Csomó olyan dolog volt, amit nagyon rossz ötlet volt használtan megvásárolni, mert később durván ráfizethetett az ember (rengeteg balesetet okoztak a "refurbished" kazánok, volt nem is egy, ami a levegőbe repült, amikor a tulaj lement befűteni). Azt se felejtsd el, hogy a régi lakások esetén nem volt millió meg egy EU-előírás se, amit kötelező volt betartani. Sőt, ha pincét akartál ásni, nem kellett végigrohangálnod az ország összes hivatalát pecsétes papírokért se.
Az MSZP által folyósított 2 milliós támogatást megkapta mindenki, akár családos volt, akár szingli, akár özvegy, nem volt pozitív diszkrimináció a családok felé, mint most a CSOK-kal. Tehát jobb volt.

wadcutter 2020.12.18. 22:02:03

@Reactor: "Arányaiban mellesleg Magyarországon többen haltak meg, mint a jueszéjben, de megértem, hogy ezt nem esik jól belátnod." Azért a Hart-szigeten ásattak a rabokkal néhány tömegsírt a koronavírusban elhunytaknak. Nálunk még hálistennek nem kellett ilyet bevetni.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.12.19. 01:14:23

@wadcutter: Szeretem az ilyen történeteket hallgatni. Voltam kerti partin még a korlátozások előtt, az idősebbek sok ilyet meséltek. A telekhatárt négy facölöp jelölte, csak áram volt, meg fúrott kút. Dolgoztak, maszekoltak, házat építettek, kertet műveltek, családot alapítottak. Erre én nem lettem volna képes.

Huszonévesen házasodni, kimenni a pusztába és kézzel a pincét kiásni...

Ezzel szemben ma: 25 évig iskolába járni, 30 évesen meg gondolkozni, hogy hát valami kéne, de ahhoz spórolni kellene, és hát ki akarna lemondani a nyaralásról, síelésről, telefonról...?

Na ez a különbség, nem a lakásárak és a fizetések aránya...

nyuulork 2020.12.19. 05:40:38

@Lorrh:

marginális kérdés és azzal, higy ezt dobják gumicsontként az ellenzéknek, az meg ráharap, az egy hatalmas húzás
A kormánypártoknak nem sürgős mással foglalkozni, hisz a rendszer felállt, minden a helyén van, a közpénzek csordogálnak a megfelelő helyekre, ebbe az örökbefogadás, mesterséges megtermékenyítés témába nem fognak belebukni, de szavazatokat nyerni se, hisz a saját táborukban is csak egy szűk réteget érdekel, hogy kit termékenyítenek meg mesterségesen és kit nem

@Real_Time:
Nők között sokkal több a mamahotelező tapasztalataim szerint. Több barátnőm volt (ha jól emlékszem 3 is), akiknek a szülei vettek lakást már az egyetemi éveikre is és a csajok meresztették a pixájukat a lakásban, ami ugyan a nevükön volt, de a pénzt apuci és anyuci tolták bele. De elhitték magukról, hogy ők tényleg elérték ezt a lakástulajdonos stáuszt és amelyik fiú nem volt hasonlóan eleresztve, ezt lenézték. Aztán jellemzően az egyik szobát kiadták egy másik egyetemista lánynak, így volt eg, kis bevétel is, tehát a barátnőim még büszkék is voltak magukra, hogy milyen ügyesek, még egy kis pénzt is csinálnak egyetemi éveik alatt. Lényegében a szüleik pénzéből csináltak még több pénzt. Fiúknál ilyet ritkábban láttam.
Az is jellemző a lányokra, hogy szeretnek beleülni a készbe, a férfi dolgozzon, vegyen lakást, autót (mert autó nélkül és 185 cm alatt nem férfi a férfi), aztán majd ők beleteszik a popsijukat ebbe a jólétbe és a férfi érezze ezt megtiszteltetésnek, hogy egy nő hajlandó vele szóba állni. Fordítva kevesebb férfi tudja ezt meglépni, elég kívánatos hímnek kell lenni ahhoz, hogy valakiért annyira bomoljanak a nők, hogy hajlandóak félretenni az anyagias megfontolásaikat. Nekem volt több ilyen kapcsolatom is, ahol a lány sokkal jobb anyagi háttérrel rendelkezett (zömmel szüleinek köszönhetően), a jelenlegi párom is jobban keres, mint én. Ezt azért nagyon kevés férfi tudja meglépni.

wadcutter 2020.12.19. 07:32:11

@nyuulork: " 185 cm alatt nem férfi a férfi)" inkább csak 20, centi alatt, hogy legyünk hűek a cikkhez is

Lorrh 2020.12.19. 08:28:14

@Reactor: "Hívhatod a "mamahoteleseket" lustának meg anyaszomorítónak, mosdathatod a felcsúti csüngőhasút,"
Mi köze orbánnak ahhoz, hogy főleg nők nevelik a gyerekeket az óvodától az érettségiig, meg elvált anyukák babusgatják a fiú gyerekeket, akik férfi mintát sehol nem látnak és hópihe nemzedéket nevelnek. Ez az egész nyugati világban nagy baj, nem csak itthon. Elfeminizálódott a világ, mindenki idióta érzékenységét tisztelni kell, középületekről vesznek le festményeket mert egy (1 darab) ember bejelenti hogy őt zavarja a meztelen festmény.
A mamahotelezés kizárólag a szülő súlyos hibája.

Lorrh 2020.12.19. 08:32:10

@Ekrü: "Gondolom akkor szerinted ezt teszi minden kormány jelenleg Európában."
IGEN! Pontosan ezt az idióta dolgot teszi az összes nyugati kormány is. Kivéve a svédeket.
Az ázsiaiak meg még ezt is túltolták: Vietnamban 2021 nyaráig lockdown van.

Real_Time 2020.12.19. 09:09:44

@nyuulork: A nőkről való véleményemet már fentebb kifejtettem, ahhoz nem kívánok semmit hozzátenni most, de ahogy írod sajnos sok férfi gondolkodásán is változtatni kellene. Mert amíg az nem változik, addig a kétbites cicababák ezt bizony így fogják látni, hogy a férfi megtisztelve érzi magát, amiért ő beleül a készbe. A feminista propaganda alapja, hogy egy nőnek nincsen szüksége férfira, mint ahogy ebből a cikkből is látod, a cél ez lenne, hogy még gyerekvállaláshoz se legyen szükség férfiakra. Mindeközben ugyanez a propaganda arra kondícionálja a férfiakat amit írtál, először fel kell küzdeni magad, elérni egy egzisztenciális szintet, és akkor kiérdemeltél egy nőt magad mellé. Természetesen mindkettő egy hazugság. Valójában neked mint férfinek semmi szükséged nincs egy költséges két lábon járó menstruátorra, főleg ahhoz hogy boldog és kiegyensúlyozott életet élj. Engem nem zavar rohadtul már ha lúzereznek (ez szokott lenni az egyetlen "ellenérve" a feministáknak), csak mosolygok mikor az utcán kézenfogva vagy a kocsiban fuvarozva viszi a sok balfasz az utánfutóját. Ők önként rakták a fejüket a hurokba, de ezt kurvára nem kötelező utánuk csinálni. Kínlódjon a 180cm+magassarkú szingli picsavirágokkal aki megérdemli, én leszarom mindet.

wadcutter 2020.12.19. 09:16:46

@Lorrh: Nemcsak a szülők miatt lettek régebben talpraesttebbek a férfiak. Volt az az elátkozott katonaság. Én 18 éves koromig a mama kedvence voltam otthon, aztán jött az előfelvételis katonaság. Na ott belecsöppentem 11 hónapra egy teljesen új közegbe. Meg kellett tanulni összetartani, beállni a sorba, lógni és sunnyogni. Klikkesedni kellett, különben nem bírtad volna ki egyedül. Nem a haza védelme miatt volt szükség arra katonásdira, hanem férfiakat nevelt a gyerekekből.

Lorrh 2020.12.19. 11:39:01

@wadcutter: nem nevelt férfit belőlük, mert a katonaság nem pozitiv megerősítést adott, nem az önbecsülésüket növelte, nem a saját erejükbe és önállóságukba vetett hitet táplálta, hanem az értelmetlen parancsuralmat és a megtörést és parsze a csordaszellemet, ami kellett az akkori szocialista szürkeségbe való beleneveléshez.
A szülő feladata gyerekkortól kezdve a korának megfelelő szinvonalon a gyerek elé próbatételeket állitani és ezt jutalmazni. Nem pedig erején felül elkényeztetni és lusta herét nevelni.

wadcutter 2020.12.19. 12:20:21

@Lorrh: Ausztria, Dánia, Görögország, Finnország, Ciprus még mindig 6 hónapos sorkatonaságot ír elő. Svájcban 300 nap, amiből 4 és fél hónap az alapkiképzés. Franciaországban 2001-ig, USA-ban 1973-ig volt sorkatonaság. Nem kell mindent az " értelmetlen parancsuralmat és a megtörést és parsze a csordaszellemet, ami kellett az akkori szocialista szürkeségbe való beleneveléshez." jelszóval magyarázni. Azért egy jól kitalált sunnyogás, lógás növelte az önbizalmadat, nem tudta a mama elintézni a problémáidat, a klikkekben kialakultak belső vezetők. Hidd el a katonaság az életre nevelt, mert egy teljesen más környezetben is meg kellett találnod a helyedet.

Lorrh 2020.12.19. 12:34:28

@wadcutter: tudom. Én még 18 honapot voltam Tapolcán. Nem sirom vissza.

Maddness69 2020.12.19. 12:48:21

@nyuulork: "...minden egészségügyi ellátásért teljes árat kelljen fizetni..."
Már megbocsáss, de hallod, amit mondasz??? Kevesebb szocializmus???
Látod, ahogy az adót nem fizető szavazók máris elfordulnak tőled???
Az első lépés, h aki nem fizet adót az nem szavasz. Eltartott nem szavaz! Akit a többiek tartanak el, az nem szavaz! Radikális tudom, de valahol ebben az irányba lehetne elindulni.
Ez "szerencsére" sohasem fog bekövetkezni, de ez már egy másik történet. ;)

Maddness69 2020.12.19. 13:57:03

@wadcutter: "...a katonaság az életre nevelt..."
Ez tetszik! Eddig azt hittem, h az is egyfajta kondicionálás, mint az iskolák.
Az életre maga az élet "nevel" minden pillanatban. Hogy éled, v csak túléled a mai napot.

wadcutter 2020.12.19. 14:36:26

@Maddness69: Teljesen kizökkentett a komfort zónádból, másképp láttad utána a világot.

Reactor 2020.12.19. 15:52:38

@Balogh Zsolt: Aham, az ugye már más téma, hogy anno az építőanyagot bagóért megvehetted, a birtokhatárodon belül azt csináltál, amit akartál, a maszeknak, munkának volt értelme mert nem volt multi, és az érettségi értéket képviselt, nem egy papírrongy volt, mint most, hogy elmehetsz vele közmunkázni (ha szerencsés vagy).
Lakhatsz te jurtában, járhatsz ágyékkötőben, mehetsz a járda-szigetekre nyaralni, ehetsz fűfőzeléket meg fakéregből főzött levest, ingatlanlufiban akkor se fogsz reális áron lakáshoz jutni.

@Lorrh: Orbánnak ahhoz van köze, hogy a legutolsó romos putri is irracionálisan sokba kerül. Az elvált anyukák jórésze vélhetően azt szeretné, ha a felnőtt fia elköltözne, a mozaikcsaládokban pedig, ahol mostohaszülő is van, ez duplán igaz. És hiába akar, nem tud, mert mindenütt bődületesen sokba kerülnek az ingatlanok, lett légyen az főváros, megyeszékhely, vagy vidék. Mediánból reálisan úgy 20-25 év kell, hogy összespórolhasson lakásra, szingliként ugye nem jogosult semmiféle támogatásra. Persze, a szülő megtehetné, hogy kipakolja az utcára a fiát, hogy eredj oszt kezdj magaddal valamit, de ez csak a hajléktalanok számát növelné.
Érdekes, a pasihotelező lánykákat soha senki nem ekézi. Úgy látszik, a gazdasági okból pasizás és az élősködés teljesen elfogadott, helyénvaló dolog. A puncs.hu egyre népesebb közönsége is ezt demonstrálja, hogy ez a jövő útja, mások vérét szívni piócamódra.
Tényleg megérett ez az ország a pusztulásra.

Lorrh 2020.12.19. 16:56:10

@Reactor: A nagyszülők, dédszülők örökségéből tud egy fiatal tovább lépni, elköltözni a szülői házból. Egyéni pech, ha valakinek elkártyázták a jövőjét a rokonai, vagy a történelem ledózerolta a vagyonukat. Soha semelyik társadalomban nem tud egy pályakezdő önálló otthont egy csettintésre.
De ha meg se próbálja és a gyerekszobájában nyalogatja a sebeit harminc évesen is az nem egy jövőbemutató perspektíva. Sajnálom, hogy neked ez a sors jutott és beszorultál ebbe az önigazoló keserűségbe.
De tanulhatsz is egy jó szakmát meg nyelvet és mehettél volna németországba sok pénzt keresni és jövőt alapozni ha már egy gazdaságilag depressziós vidéken nőttél fel.

Reactor 2020.12.19. 17:34:01

@Lorrh: Persze, amíg egykézés van, addig igen. Ha egy családnak van viszont 3 vagy több gyereke (mi speciel négyen vagyunk testvérek), úgy felaprózódik az örökség, hogy alig jut egy-egy gyereknek valami. Ilyenkor aztán elindul a marakodás, pereskedés, kevésbé civilizált családokban vagy időkben a közönséges gaztettektől se riadnak vissza, fél Tiszazugot például ennek jegyében irtották ki mintegy száz esztendeje.
Lehet, hogy pályakezdőként az iskolapadból kiesve sehol nem vágják utánad a lakást, az viszont vitán felül áll, hogy az "átkozsban" minden lehetőséged megvolt a saját otthonra. Fentebb le is írták ennek a példáját, és igazuk is van: anno nem voltak elszállva az ingatlanok árai, nem kellett egy nyomorult ásott gödörre is ötvenmilliárd engedély, és nem volt még az adó is megadóztatva.
Az, hogy az ember megpróbál kitörni, az vitán felül áll: a kágéestéindián-réteget kivéve mindenki próbál kimászni a darálóból, ahogy tud. Hogy ez mennyinek sikerül, az már egy más kérdés. De bizonyára ők is önigazolnak, és valójában hatalmas pénzesládákon ücsörögnek mind.
Németországgal kapcsolatban igazad van egyébként: idáig úgy 1 millió ember ment ki, és még kétszer ennyi tervezi.

@De nagyot tud lökni az úr az ajtón: Értem. Ezzel szemben te valódi géniusz vagy, egy igazi brainiac!
Ja, nem...

Lorrh 2020.12.19. 18:06:24

@Reactor: igen, ha sok gyerek van ott azok megszivták. Valóban az ingatlanárak elszálltak és az eu miatt is kurvanehéz az épitkezés. Egyetértünk.

Neytiri1 2020.12.19. 18:43:44

Mamahotel. Egészen biztos, hogy vannak kényelmi szempontból is ilyenek. Gyereknek -akár fiú, akár lány- ott van minden. A kaja, a tiszta ruha, a rend. Illetve a szülőnek is jobb esetenként, ha megnyugtatja, hogy a gyerek hazamegy, vagy valamilyen segítség -ha más nem, a jelenlét-, mert nem mer/akar/fél egyedül maradni, esetleg az egészsége miatt, mert otthon ellát, de nem jár ki (boltba, postára, piacra), amit megold a gyerek.
De az esetek nagy része a pénz miatt alakul így. Az albérletek ára döbbenet -nem mindig van covid, ami valamennyire csökkentette az árakat, illetve több van- és ez a pénz az, ami megy a levesbe, semmiféle előrejutás nincs, csak havonta meghosszabbítható a tető a fej fölött. A munkahelyek pedig egyáltalán nem biztosak -ellenben a szocializmus idejében, hogy ez most jó volt, vagy nem, hosszútávon, más kérdés- felvesz valaki sok milliós hitelt, aztán utcára kerül és a törlesztés bukta, a bank meg viszi amit lát. A legkisebb lakások is sok milliós áron vásárolhatók meg, jön hozzá a rezsi, meg a megéléshez szükséges összegek. Persze lehet tanyán venni valami szart, aprópénzért, de onnan meg nehéz munkába járni.
A pesti fizetésekkel rendelkezőknél tapasztalható leginkább, hogy nem igazán van ismeretük a vidéki fizetésekről, illetve munkanélküliségről. És olyan nagyon nem sokkal kerülnek kevesebbe ott sem a lakások, hogy azt lehessen mondani, kevesebb a bér, de a lakások is jóval kevesebb áron vehetők meg.
Sok ember vesz fel hitelt, hogy élhessen külön, emberi körülmények között, leginkább akkor megy ez, ha ketten vannak, egy pár. Egyedül belendülni egy fizetéssel egy sok-sok éves törlesztéssel nem igazán adja a biztonság érzését. Amíg pedig törlesztés tart, sajnos nem lehet azt mondani, hogy "van egy lakásom, ami az enyém".

Real_Time 2020.12.19. 19:07:01

@Neytiri1: Hát én megléptem ezt a lépést egyedül is, mert amíg a szingli Rozáliák a tökéletest várják aközben az idő meg kurván telik. De inkább ez mint egy albérlet, mert az tényleg csak a pénzt viszi, és egy tíz év ott is hamar elszáll.

Lorrh 2020.12.19. 19:09:38

@Neytiri1:

Budapest XI. ker panel: 650 ezer/m2
Budapest XIV. Kacsóh Pongrác úti lakótelep: 560 ezer /m2
Pécs, Lvov Kertváros panel lakótelep 330 ezer/m2
Miskolc, Győri kapu panel 250 ezer/m2 (és nem Avas Dél, ahol 100 ezerért is van)
----
Hasonlitsd össze a számokat kérlek és beszélgessünk, hogy vidéken "nem sokkal" olcsóbbak a lakások.

Lorrh 2020.12.19. 19:11:37

@Reactor: Tessék Miskolcon 9 millióért vehetsz lakást:
ingatlan.com/miskolc-gyori-kapu/elado+lakas/panel-lakas/31081717

miért az 57 milliós pesti lakóparkkal példálózol?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.12.19. 19:25:05

@Real_Time: Muszáj kockáztatni. Érdekes, az emberek az áru- és kocsihiteleknél, meg az előfizetéseknél sose aggódnak az évek miatt...

Ha valakinek van egy lakáshitele, sokkal felelősségteljesebb lesz, és nem fog hónapokat otthon elleni, hogy majd csak lesz valami munka. Akik mamahoteleznek, azok megtehetik, hogy akár egy évig is keseregjenek, hogy nincs megfelelő munka. Abba persze nem gondolnak bele, hogy egy kevésbé jól fizető munkahelyen is egy év alatt mennyit keresnének. de hát ez van, sírni könnyebb...

Neytiri1 2020.12.19. 19:37:50

@Lorrh: nem kéne csak nagyvárosban gondolkodnod. Vannak kisvárosok, falvak. És kevés munka, kevesebb fizetésért.
Természetesen vagy elhiszed, vagy nem.
Én nem fogok neked árakat és fizetéseket hozni.
Leírtam a véleményemet, ahogy más is. És most nem a vita kedvéért.

Lorrh 2020.12.19. 20:01:15

@Neytiri1: Nincs gond a véleményeddel, ha hajlandó vagy a tények láttán helyesbíteni. Vidéki nagyvárosban is fele a lakás ára a pestinek., Faluban még kisebb az ár. És egy faluból is lehet online egy német vagy usa multinak dolgozni magas fizetésért. Amúgy tényleg nincs IRL munka vidéken ezt tudom jól. Én is vidékről jöttem.

Az egész dolog onnan indult, hogy a mai fiataloknak "semmi" lehetősége a lakásra, csakis mamahotelezni tudnak. És hogy a mamahotelezés harminc évesen az nem a lustaságot és elkényeztetettséget mutatja.
Szerintem meg de, pontosan azt mutatja, hogy önállótlan, tehetetlen, hópihe nemzedéket sikerült a szülőknek nevelni. És ez egy nagy bűne a generációnak.

Neked mi az állításod?

Real_Time 2020.12.19. 20:05:18

@Balogh Zsolt: Andersen meghalt, itt mese nincs. Ahogy a nevem is mutatja én a valóságban élek. Persze a bankoknál egy nagy gond az önerő hiánya, még a jó fizetés ellenére is. Ez elég sokszor pont az ilyen "örököltem két lakást, kiadom őket, de baszok adózni utána" tulajok malmára hajtja a vizet. Az önerőhöz nekem is kellett pár év a kerítésen kívül. Számomra "megfelelő" munkám sohasem volt, meg már nem is lesz.

Neytiri1 2020.12.19. 20:15:10

@Lorrh: "És egy faluból is lehet online egy német vagy usa multinak dolgozni magas fizetésért. Amúgy tényleg nincs IRL munka vidéken ezt tudom jól."
A falvakból nem sokan hómofiszoznak német vagy usa multinál magas fizetésért.
Még kisvárosokból sem. Ellenben az odatelepített gyárakban dolgoznak 3 és 4 műszakban, nem sok fizetésért, vagy feketéznek, mert a bérük egy része van bejelentve, a többit kézbe kapják. Ebből pedig nehéz hosszú távra tervezni. Mert ez még mindig így van, bár ne lenne. Az ilyen kisebb településekből mennek a nagyvárosokba kubikolni, természetesen a településnél szokásos bérért.
A "semmi lehetőség" nem valós. Csak nehéz. A pesti irodaházakban dolgozó illatos fiatalok valóban jól keresnek, aki ennek ellenére mamahotelezik, annak is biztos meg van az oka.
Régen több generáció élt együtt és működött, miért gond most, hogy egy fiatal a szülőkkel él, amíg jól esik neki. Ha párt találnak szinte mind keres magának önálló otthont. Két fizetéssel könnyebb is. Hogy te úgy gondolod, hogy ők hópihék, a te dolgod. Én nem ítélném el őket látatlanban.
Én 18 évesen elmentem otthonról. Magam teremtettem meg mindenemet, magam vettem az első és a második lakásomat is, sőt a kocsijaimat is. De a mamahotel ma is hiányzik, és ma már nem tudok szobát bérelni benne, sajnos, mert már nincs nyitva.
A gyerekem pedig akkor megy majd el, amikor akar. És akkor jön, amikor akar, és ha tovább marad, mint ahogy mások szeretnék, mert mamahoteleznek, azt le fogom tojni. Számtalanszor vesztek el korán kirepült, önállóságra törekvő gyerekek, vagy jártak vissza enni, meg pénzért, így azt gondolom, hogy nem csak az a lényeg, hogy hol van a kispárnája.

Reactor 2020.12.19. 20:23:24

@Lorrh: Ezt a hirdetést nem láttam, pedig nyár végén keresgéltem az ingatlanok között.
Nemcsak az 57 milliós lakóparkot hozom fel amúgy, a lelakott romos putri amiért 10 milliót elkérnek, az itt helyben van.

@Balogh Zsolt: Nincs semmi baj a kockáztatással, kockázatvállalással, amíg opcionális a dolog, és van erre félretett tőkéd is. Gond ott van, hogy olyasmire kockáztatsz, ahol a sikerre nagyon alacsony az esélyed, a bukás pedig mindenedet fogja vinni. Épeszű ember, ha teheti, nem hazárdírozik a megélhetésével, a lakásával. Ez nem kéne, hogy kötelező legyen, mert ezzel csak a hajléktalanok száma fog szaporodni (akiket aztán a kormányzat tűzzel-vassal üldöz).
Hogy valakinek hitele van, az nem jelenti azt, hogy akkor már vitán felül jólfizető állást fog keresni, és találni is. Persze, a nyugati megyékben és a fővárosban van erre lehetőség, de mi van a keleti területekkel? Csak itt Borsodban 40 ezer embert pakoltak az utcára a munkáltatók a tavaszi karantén alatt, olyanokat, akik egyik pillanatról a másikra veszítették el a megélhetésüket. Ők mit mondjanak a banknak, ha jön a markát tartani? És mi van, ha a bankot nem hatja meg különösebben, a járványhelyzetre való hivatkozás, mert mindenáron pénzt akar látni?

Lorrh 2020.12.19. 20:57:11

@Neytiri1: Nem látatlanba ítélem el, hanem a baráti körömben van számos ilyen példa a hópihe generációra.

"szülőkkel él amig jól esik nekik" - na pont ez az a szülői mentalitás ami ellen beszélek, hogy itt lehet baromian elrontani ezzel a kényeztetéssel. De nem kell egyetértsünk.

feribácsi 2020.12.19. 21:30:28

@Ekrü: "Ameddig van olyan heteró házaspár aki örökbe szeretne fogadni,addig nem kéne egy gyermeket sem szinglinek sem homoszexuálisnak adni."Akkor miért nem üresek az "árvaházak"?

Neytiri1 2020.12.19. 22:12:03

@Lorrh: hát... beszélj csak ez ellen a szülői mentalitás ellen. És rakd a gyerekeid az utcára, amint kijárták az iskolát, nehogy kényeztetésnek tűnjön, hogy maradhatnak még két hétig tovább. De ne adj nekik egy árva forintot se támogatásul, ne segíts nekik semmiben, ne engedd a nejed valamit is főzzön nekik, ne engedj semmit, ami kényeztetésnek tűnhet. Álljanak meg a lábukon amint elkezdhetik az életet. Ez tényleg az igazi segítség, saját erejükből túlélni az apai kemény elhatározást. Mindent teremtsenek meg maguknak, abból tanulnak és csak így fogják tudni az élet farkastörvényeit megtanulni, s mi több, túlélni. A te gyerekeid a jég hátán is meg fognak élni ettől a vasszigortól. Bezzeg az elkényeztetett mamahotelesek. Ó, jaj nekik.

Maddness69 2020.12.20. 00:19:27

@wadcutter: Nem voltam katona, de ha tudom, h ez ennyire jó bevállaltam volna. ;)

virgo 2020.12.20. 05:31:40

@Reactor: Békésben ma is kapsz házat nem 6-7, hanem akár 3-4 millióért is. tessék: ingatlan.com/sarkad/elado+haz/csaladi-haz/31816499

wadcutter 2020.12.20. 07:08:10

Nem jó volt, nagyon szar volt akkor, de nem csak a pozitív élmények formálják a férfit.

Lorrh 2020.12.20. 09:02:45

@Neytiri1: az irónia, a túlzás, a szavak kiforgatása és a másik végletbe tolása egy stílus eszköz. Írói munkásságod része :-)
Nem tettem az utcára, kaptak lakást.
És van kényeztetés, amikor külföldről fél évente hazajönnek. És igen, büszke vagyok, hogy mindenféle élethelyzetben megtalálják a megoldást és megküzdenek érte, mert az lesz számukra értékes.
Én az ellen írok, amikor nem dolgozik a gyerek harminc évesen sem, hanem a wow-ot nyomja az xboxon, anyuci viszi a szobájába a tejeskávét bundáskenyérrel. Minden nap. Every fucking days. Nem két hétig hanem súlyos évekig.
De hát ezt nyilván te is tudod, csak most olyan zsenánt vitatkozni :-)

Neytiri1 2020.12.20. 09:49:41

@Lorrh: "az irónia, a túlzás, a szavak kiforgatása és a másik végletbe tolása egy stílus eszköz. Írói munkásságod része :-)"
Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű :)
Csak annyira túloztam a kirakással, ahogy te azzal, hogy mamhotelesek elkényezetettek.
Veled vitatkozni élvezet.
Bár veled egyetérteni is.
És ez most sem irónia, sem túlzás, sem kiforgatás :)
Csók - ez túlzás. Elég a puszi.

Lorrh 2020.12.20. 10:12:55

@Neytiri1: puszizkodni sej de jó, hajunkat lobogtatja a májusi szél.

Ehhez mit szólsz?
lovelab.hu/csalad/2020/11/12/csalad-anyos-baratno-koltozes-parkapcsolat/

Neytiri1 2020.12.20. 10:30:51

@Lorrh: lobogó hajunkat most jobban örülnék, ha apró hópihék színeznék fehérre, a májusi szél még ráér Lorrh, jó? :)
Beteges otthonmaradás nem okés. Szerintem sem. Nem erről beszéltem.
Anya és gyerek részéről sem.
Azzal is egyetértek, hogy ha nem megy, akkor szerelem ide, szerelem oda, tovább kell lépni gyorsan és az áprilisi dilis időjárásban valaki mással kell rohanni az esőben, csurom vizesen, egymásra nézve látni az ázott hajat kacagni, kacagni és kacagni...

MsIreneAdler 2020.12.20. 16:16:30

Az eredeti témához annyit mondanék, hogy megint fordítva ülünk a pacin. A gyerek érdekeit kell nézni. Azt kell figyelembe venni, hogy a lehetőségekhez képest a legjobb helyre kerüljön. A többi tényező annyira de annyira személyenként változó és képlékeny, hogy nem lehet, nem kellene és nem is szabadna általánosítani. Például biztos van olyan egyedülálló leszbikus nő vagy meleg férfi, akinek előbb adnék gyermeket, azért mert alkalmas rá, mint egy hetero párnak, akik viszont meg nem alkalmasak.
A poszt béli történet nekem is több sebből vérzik. Hiányolom én is az anyagi oldal megteremtését. Ha egy orvosi beavatkozásra baráti segítséggel futja csak, akkor vajon az utód költségei hogy kerültek volna kifizetésre? Ez az DIY inszemináció is fura. Ha mindenki olyan megértő és segítőkész volt, akkor tényleg nem volt jobb hely erre, mint egy retkes nyilvános mosdó? Senkinek nem volt lakása pl?
A mamahotelezésnek szerintem több formája van. Meg aztán az sem mindegy, hogy "én élek anyámmal, vagy anyám velem". Lehet ez egy normális, kölcsönös segítségnyújtáson alapuló kapcsolat, vagy csügghet egyik fél a másik testén, mint egy pióca.

@Lorrh: xboxon nem tud wowozni senki :). Csak szólok.

Lorrh 2020.12.20. 20:12:31

@MsIreneAdler: Chuck Norris xboxozik a wowon! :-)

MsIreneAdler 2020.12.20. 20:52:43

@Lorrh: na maximum ő :)
Mondjuk szerintem jó kis játék az. Régen imádtam. Tudom ciki vagyok :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.12.23. 19:38:45

Na,szerintem most az bassza szájba a jó édes kurva anyját aki:nehogymá buzinak vagy egyedülállónak örökbeadjanak gyereket!
Mer olyan kurvajó egy normális család ahol "apuka" hetente berúg és félholtra veri az asszonyt meg esetleg a gyerekeket is!
A mamahotelről.
Nézzétek!
www.youtube.com/watch?v=-IbbgyQvcT8

Almandin 2020.12.24. 16:42:43

@Lorrh: Az ingatlanárakkal nem igazán vagy tisztában. Nem 30, hanem már 22-24 millióért lehet Bp.-n másfél-kétszobás, beköltözhető lakásokat venni és nem feltétlenül rossz környéken.
Példák:
ingatlan.com/xviii-ker/elado+lakas/tegla-epitesu-lakas/31786665
ingatlan.com/xv-ker/elado+lakas/panel-lakas/31709139
Azért ezeket hoztam, mert ezek akkorák, hogy családot is lehet alapítani bennük. Egyszobás garzon meg már 20 millióért is van normális a fővárosban.
A lakóparki lakások valóban túlárazottak. Ha valaki ragaszkodik ehhez a típushoz, akkor érdemes azt is használtan venni, mert van már sok 15-20 éves lakópark is, ami még elég modern, de már használt lakás is van benne olcsóbban.

Lorrh 2020.12.24. 17:58:10

@Almandin: rendben! Ezzel engem támasztasz alá, hogy nem kell bénakacsaként anyucin lógni felnőttként is.,

Almandin 2020.12.24. 18:39:03

@Lorrh: Most az ünnepre tekintettel nem mennék bele vitákba a témával kapcsolatban, nyilván ez egy összetett és kimeríthetetlen téma.
Boldog karácsonyt mindenkinek!

Lorrh 2020.12.26. 12:17:37

@Almandin: Boldogat!
Mindenkinek!
Mindenkinek is!

apro_marosan_petergabor 2020.12.27. 07:50:06

Feminista. leszbikus cikk.
Leszbikus ne neveljen gyereket, ha lehetséges. Vagy szedje össze magát, s alkalmazkodjon a normalitáshoz, vagy mondjon le a gyereknevelésről. Szűznek maradni, meg kufircolni menni is egyszerre nem megy.
A gyeremeknek nem leszbikus 1 szülőre van szüksége, hanem egy férfire és egy nőre, pontosabban egy anyára és egy apára.
Sztorink főszereplőjét ez a legkevésbé sem érdekli.
Jó lenne már látni olyan posztokat, amelyek azzal foglalkoznak, miért lett valaki (kínjában) leszbikus (homoszexuális) és hogyan lehet őket ettől eltéríteni (gyógyítani)?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.12.30. 13:16:26

@apro_marosan_petergabor: Azért ügyesen nyomod itt is a pártpropagandát!
De a brüsszelben történtek nem ezt támasztják alá!:))
süti beállítások módosítása