Miért szerettem volna újra szingli lenni?

2020. március 05. - Single Pink Lady

Fiatalon álmaim netovábbja volt, hogy végre legyen egy komoly pasim. Hogy együtt lehessek valakivel, megosszam vele a gondolataimat. Például nagyon vágytam rá, hogy együtt menjünk bevásárolni. Ez most iszonyú infantilisnek tűnik, de akkoriban, félig még gyerekként az, hogy valakivel felnőtt módra közösen vásárolunk be, nagyon intim tevékenységnek tűnt. Később kiderült, hogy inkább borzalmas.

miertszingli01.jpg

Nagyon sokat tettem azért, hogy legyen valakim, és nagyon sokáig nem jött össze. Mikor pedig végre sikerült, rossz kompromisszumokat kötöttem. Annak érdekében, hogy működjön a kapcsolat, rengeteg békát lenyeltem. Rengeteg dologba törődtem bele, amibe nem szabadott volna. Biztos másképp cselekszem, ha nem vártam volna annyit a „csodára”, ami nem is volt csoda egyáltalán. Elég félresikerült próbálkozás volt, de kitartottam mellette.

Aztán egyszer csak átbillent minden és elkezdtem irigyelni a szingliket. Senkivel nem kell egyeztetniük, ha tenni akarnak valamit. Ha át akarják rendezni a lakást. Ha el akarnak utazni. Nem kénytelenek elviselni senkit hétvégén a családi béke kedvéért. Nem kell senkire főzniük. Nyugodtan vásárolhatnak egyedül (jaja, így múlik el a világ dicsősége) és csak azt veszik meg, amit szeretnek. Nem kell más után takarítaniuk. Nem kell akkor enniük, amikor a másik akar. És főleg: nem kell attól félniük, hogy egy nemkívánatos személy bebújik az ágyukba és akar valamit tőlük, amihez nekik semmi kedvük.

miertszingli02.jpg

Most, hogy újra szingli vagyok, néha ugyan eszembe jut, hogy vannak dolgok, amelyeket szívesen csinálnék a partneremmel (persze egy másik partnerrel, nem azzal, akivel együtt éltem), de mindig azonnal eszembe jut, hogy már egyszer megjártam ezzel az álmodozással. Lehet, hogy egy másik emberrel sokkal jobban együtt tudnék működni, de már nem lenne kedvem belevágni. Túl sokáig vártam arra, hogy szabad legyek, nem tudom elképzelni, hogy újra feladjam a függetlenségemet.

A kapcsolat fontos, de az együttélés nyűgeiből nem kérek. És ezt látom hasonló, újból szinglivé vált egykor házas barátaimon is: élvezik, hogy végre szabadon járnak-kelnek. Ez nem azt jelenti, hogy nem vágynak társra, de nem akarják feladni azt a függetlenséget, amelyet borzalmas küzdelmek árán vívtak ki. Nem csak a partnerükkel vagy a családjukkal kellett megküzdeniük (a család szinte mindig azt erőlteti, hogy tűrj, mert én is tűrtem), hanem saját korábbi vágyálmaikkal is. Azzal, hogy egyszer majd jó lesz. Hogy minden zsáknak megvan a maga foltja.

Tudom, annak, aki örök életében szingli volt, nehéz ezt átéreznie. Sokan közülük irigykedve nézik a párokat, a családokat, és sokszor elképzelik, hogy ők mennyivel jobban csinálnák, mint azok. Hogy ők megelégednének a partnerükkel, nem tekintgetnének másfelé, áldásnak tartanák a gyerekeiket, és nem követnék el ugyanazokat a hibákat, amelyeket az ember nagy többsége elkövet.

De a párkapcsolat vagy a család nem garancia a boldogságra. Persze a szingli lét sem az, viszont abban sokkal inkább benne van az irányváltoztatás lehetősége. Jó lenne, ha mindkét életformából annak pozitívumait tudnánk átvenni, a negatívumok nélkül. De nem vagyok naiv. Nyilvánvaló, hogy bizonyos pozitívumokért sokszor rengeteg negatívumot is vállalnunk kell. A kérdés csak az, hogy egy ideál kedvéért nem nyelünk-e le túlságosan sok békát és nem kötünk-e túlságosan sok kompromisszumot.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkiszingli.blog.hu/api/trackback/id/tr4915504946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2020.03.07. 15:11:30

@Tomi1.8VTI: Van hát, mármint magyarázat az após dologra. Az após baromi jó elvan azzal hogy főznek-mosnak-takarítanak rá, éjjel-nappal mindenről és mindenkiről nyugodtan oszthatja az észt és mindekinek ugrania kell, ha megszólal. Az anyós meg ezt az egész világon veri le, nem pedig a férjén (: (: (: (Ott a gond, hogy rengeteg ember szocializálódik abban, hogy a fiú/férfi voltaképp egy csecsemő, akit megállás nélkül ki kell szolgáni. Pedig férfinak-nőnek egyaránt sokkal jobb lenne, ha ezt marha gyorsan elfelejtenénk. Nézd csak meg, melyik ivarnál gyakoribb a kontrollálhatatlan hiszti, akár az óvodában, akár a munkahelyen, akár az ágyban. Nem, nem a nőknél.)

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2020.03.07. 15:18:57

@Andy73: Legenda. Rengeteg elvált férfit ismerek, aki szeretne párt (millió társkeresőn van fent, és nem a basznék.hu-ra gondlok, hanem olyanra, ahol hosszabb távra keresnek partnert az emberek) és az istennek nem talál, mert lehetetlen elvárásai vannak, gyerekkori szerelmének tökéletes klónját keresi stb. De persze ugyanez igaz a nők egy részére is: elvárások 200%, alkalmazkodóképesség 0%. Az a piszkos nagy igazság, hogy a szakításból/válásból az emberek egy része tanul (ők találnak új párt) a többi meg élete végéig lőtt medveként morog a másik nemre ahelyett, hogy a saját hibáit beismerné. Ezen a vonalon férfi és nő közt nincs különbség.

Boar. 2020.03.07. 15:26:54

@Pettyes Szfinx: Szóval aki szerint önző, selejtes kurvák vagytok, az csak "egybites" lehet...
Pedig sajnos ez az igazság, önző, semmitérő hitvány sejthalmazok vagytok akiknek semmi keresnivalója a társadalomban.
Az indokaitok amikkel előálltok csak az "én", a "nekem" köré csoportosulnak.
Anyád megszült, kitörölte a szaros valagadat elégszer de a hülyelányának már derogál egy másik emberről gondoskodni, még kölcsönösségi alapon sem.
A szingliségetek egyetlen haszna, hogy utód nélkül basznak be benneteket a sírba, legalább a degenerált génjeiteket nem örökítitek
(A "Pettyes szfinx", Pippa anya volt, önfeláldozó anya. Már csak a névválasztásért is elmehetsz a kurva anyádba...)

Rodney2 2020.03.07. 15:30:24

@SD9: Az hogy mi a normális, az nagy kérdés. Az is lehet normális hogy a szingli modern (emancipált) nő válogatós és egyedül marad és nem lesz gyereke sem. Csak így kihal az a társadalom. Ez egy régi téma sok ismerősömmel hogy lehet-e fejlettnek nevezni egy olyan társadalmat amely lényegi vonásai következtében elég gyorsan (néhány generáció) kihal. Amikor sikerül a szinesbörű bevándorlókat kultúrálisan is integrálni, akkor már nekik sincsen gyerekük. Tehát ez a modern nyugati társadalom lényegi vonása.

Az hogy minden férfi a fiatal (egészséges, nemzőképes) nőkhöz vonzódik, egyszerű génekbe kódolt fajfenntartási ösztön. Lehet mondani hogy nem helyes... vagy helyes :)
Mellesleg a 30-70 korosztály egy jó része csak dugni akar, illetve részben lehet hogy családos ember valami leharcolt "body positive" 200 kilós feleséggel (USA felmérésről beszélünk) ("body positive" itt praktikusan azt jelenti hogy kurva nagy pofája van és nagyon megvan elégedve magával, de 100% unfuckable :))) )

Az USA túristák nagy részét már messziről méret alapján azelőtt kiszúrom hogy kinyítják a szájukat és ordítva kezdenek beszélni :)))

Szaktanár 2020.03.07. 15:38:25

@Almandin: :DD jó ég, ez nem azt jelenti, h több az elvált nő :) ez azt jelenti, h egy adott időpillanatot tekintve (amely jelen esetben egy korosztálynak felel meg), több elvált nőt találunk, mint elvált férfit. egy másik adott időpontot tekintve azonban (másik korosztály) lehet, h több elvált férfit találnánk (feltételezve, h abban a korosztályban meg több nő halt meg).

egyezzünk ki abban, h a "több elvált nő, mint férfi" matematikailag nem jön ki, ugyanis minden elvált nőhöz egy elvált férfi tartozik (még akkor is, ha ez utóbbi már halott). több elvált nő csak akkor lehetne, ha a házaspár mindkét tagja nő lenne, ez ugye azonban nem lehetséges a jelenleg hatályos magyar jogszabályokat tekintve, szóval a válás során mindkét nem válási statisztikája nő eggyel.

Boar. 2020.03.07. 15:45:58

@Szaktanár: Esetleg beleszámít a dologba, hogy melyik nemben több a "szédelgő" avagy "optimista" aki többször házasodik és válik...mert három válás után is csak egy elvált egyednek számít oszt a másik nemben hárommal növelte az elváltak számát.
Hogy is van ez? Az első házasság a szerelem diadala a józan ész felett. A második házasság a remény diadala a tapasztalat felett. A harmadik házasság a hülyeség diadala mindenek felett. :-)

S. Baldrick 2020.03.07. 15:51:49

@Boar.:" Pedig sajnos ez az igazság, önző, semmitérő hitvány sejthalmazok vagytok akiknek semmi keresnivalója a társadalomban."
Akkor sorold már föl hülyegyerek, hogy mit kellene tenniük a "társadalomért", hogy te is elégedett legyél velük!

Maddness69 2020.03.07. 16:23:52

@Pettyes Szfinx: bingo!

Pontosan! Ha szuper valami, akkor megéled!
Ha nem szuper, akkor megmagyarázod magadnak, h szuper. Vagyis megpróbálod. Egy ideig ez "sikerül" is.

Kicsit tovább mennék. Egy nagyon bölcs ember azt mondta, h ne azt figyeljék, h mit mondok, hanem, mit csinálok. A tudatalattit nehéz elrejteni. A többit ki lehet dumálni.

Szaktanár 2020.03.07. 16:27:45

@Boar.: ebben van logika, csak ugye nem tudjuk, h vajon a férfiak, vagy a nők hajlamosabbak-e többször házasodni - és feltételzve, h mindkét nem képviselői kb egyenlő arányban teszik ezt, megint csak ott tartunk, h nem lehet különbséget kimutatni a válások számában...

boom2 2020.03.07. 17:37:46

@Boar.: Úgy látszik, te vagy itt az egyetlen épp eszű...

enrikokaruszo 2020.03.07. 17:54:23

@SD9: hogy egy férfinak miért a fiatal, szaporodóképes korba ért nő tetszik, az biológia
persze mindent meg lehet magyarázni

kolomparlole1114 2020.03.07. 18:02:20

Nem mindenki önként egyedülálló, van aki annyira szarul néz ki, hogy nem kell másoknak.

AngeI 2020.03.07. 18:06:17

@Andy73: Aztán jönnek a kék-zöld foltok, vagy előkerül a halef, ha a fehér liba már nem akarja a kapcsolatot. Hasszánéknál kissé nagyobb intenzitású és arányú a párkapcsolati erőszak.Az ő gondolkodásukban a nő egy szaporodó háztartási robot.
De valóban van egy ilyen réteg nyugaton, amiről beszélsz. Finnországban pumanainennek hívják a fiatal bevándorló srácokra vadászó idősebb, többnyire jó anyagi körülmények között élő nőket.

Boar. 2020.03.07. 18:11:33

@S. Baldrick: Egy populáció fennmaradása az önreprodukción alapul. Minden más csak ezután következik.
Fenn lehet tartani idegen egyedek folyamatos bevonásával, de az az adott populáció pusztulását is okozhatja.
Hülyegyerek...

Zsuzsi25 2020.03.07. 20:40:20

@dr. Schőn Ubul: és ez miért baj? Vagy mindent IS megkapok a ferjemtől, (most már a ferjem), vagy akkor szevasz, eltartom magam egyedül is.

Zsuzsi25 2020.03.07. 20:46:50

@Andy73: tisztesseges, (normális) feher Nő, nem süllyed odáig, (és nem annyira hülye), hogy leall egy arabbal vagy fekával. Bár tény, a magyar férfiak 99%a teljesen alkalmatlan ha családalapitasról van szó. Jó volna, ha a népességfogyást nem a Nők nyakába varrnák. A férfiak is ugyanannyira (vagy talán még jobban) hibasak ebben...

Pettyes Szfinx 2020.03.07. 21:43:25

@Boar.: Sajnállak az indulataidért, mert velem ellentétben te nagyon boldogtalan ember lehetsz. Aki így tud gyűlölni számára ismeretlen embert, csupán azért, mert az inkább van egyedül, és az egyedüllétben megtalálja a szép dolgokat, az nem lehet egy kiegyensúlyozott és boldog kapcsolatban élő ember. Aki ugyanis abban él, az nem gyűlöl, legfeljebb sajnálja a másikat, akinek nem lehet része abban a boldogságban, amiben ő él.
Azt kéne egyébként megérteni, hogy mi sem úgy indultunk neki, hogy egyedül akarunk élni. De az alapján, amiben részünk volt, inkább vagyunk egyedül, és képesek vagyunk az egyedüllétben is megtalálni a pozitívumokat, és nem vágyunk vissza egy lelkileg elnyomó kapcsolatba.
Ez nem jelenti azt, hogy nem létezik jó párkapcsolat, és arról is lehetne sokáig eszmét cserélni, hogy akinél így alakul, miért alakul így. De ez egy másik történet.
Megjegyzem, van gyerekem.

Pettyes Szfinx 2020.03.07. 21:53:35

@Maddness69: Na, végre valaki felvilágosított, hogy valójában milyen szar nekem. Ha azt mondom, hogy jó nekem, az valójában azt jelenti, hogy nem jó nekem, mert nem úgy érzem magam jól, ahogy mások szerint jól kellene éreznem magam.
Én legalább soha nem akartam senkinek megmondani, hogy hogyan érezze jól magát. És innen indul a probléma. Mert nem lehet normális párkapcsolatban élni olyan emberrel, aki viszont igen. És ez a hely itt hemzseg az ilyen emberekről. Nem csoda tehát, ha mi "buta kurva" szinglik, inkább vagyunk egyedül. Bár én magamat nem mondanám szinglinek egy felnőtt gyerekkel, de teljesen mindegy, hogy minek neveznek.
A lényeg az, hogy pontosan az ilyen pasiktól menekül az ember lánya. Fényesen bebizonyítják az itt tobzódó egyedek, hogy miért is.

Tomi1.8VTI 2020.03.07. 22:04:10

@Szaktanár: "egyezzünk ki abban, h a "több elvált nő, mint férfi" matematikailag nem jön ki, ugyanis minden elvált nőhöz egy elvált férfi tartozik (még akkor is, ha ez utóbbi már halott)."

Ez szó szerint értelmezve természetesen igaz, de azért a párt kereső nőknek csekély vigasz, hogy mindenkinek jut elvált férfi, bár egy részük már halott:)) Végül is csak egy apróságot hagysz figyelmen kívül, hogy az élő emberek többsége élő párt szeretne magának találni. Emiatt ebben a tekintetben az itteni hozzászólók többsége az élő egyedeket veszi figyelembe a statisztikákban. És az élő elváltak között pedig valóban több a nő, egyszerűen azért, mert tovább élnek.

enrikokaruszo 2020.03.07. 22:16:57

@Pettyes Szfinx: ha minden rendben, mire kéne "az irányváltoztatás lehetősége"?....meg ez a bizonykodás itt, hogy hűdejólvagy:)
ismerek ilyet, mikor azt mondom, na, most már megyek, vár az asszony meg a gyerekek, picit megrándul a szájaszéle

Szaktanár 2020.03.07. 22:43:45

@Tomi1.8VTI: én sztem itt kissé negatívan diszkriminálod ám a nekrofilokat, szóval úgy érzem, ki kell állnom értük...

S. Baldrick 2020.03.08. 00:16:23

@Boar.: Most akkor az úgynevezett önreprodukció az valami alkotmányos kötelezettség? Majd jön a kormány és megmondja, mennyi az elvárt egy főre jutó önreprodukciós darabszám? Esetleg te érzed magad felhatalmazva arra, hogy belepofázz mások magánéletébe?

Viola68 2020.03.08. 07:08:35

Közelítsünk ehhez az egész kérdéskörhöz kicsit másként! Értem én, hogy negyven, ötven éves korig, még akár albérletben is, valahogy félretett pénzel, ez trendi. De mi lesz később? Milyen lesz nyugdíjas korúként amikor már nincs annyi barát? Mi van, ha súlyosan beteg leszel 38 évesen? Biztos lesz, aki rádnyitja az ajtót? Biztos, hogy a tartós kapcsolat a mosásról, számlákról szól? Egy kapcsolatban nem ketten vannak? Mert, ha igen, akkor ketten tesszük tönkre is, az elvileg, szerelemre és kölcsönös vonzalomra alapuló kapcsolatot. Értem én, hogy nem gazdasági szükségszerűség együtt élni, de nem jobb, ha valaki hozzád szól! Nem, nem a telefonon keresztül, hanem személyesen! Értem én, hogy így kötetlenül lehet bármizni, de mondjuk internet hozzáférés nélkül élnél egyedül? Mondjuk télen, egy békési tanyán?

kgaba82 2020.03.08. 07:35:59

@Boar.:
"önző, semmitérő hitvány sejthalmazok vagytok akiknek semmi keresnivalója a társadalomban"

Látom a tömeggyilkos hajlam egy újabb rejtőzködő szélsőjobbosból bújt elő. Persze álcázd csak ezt a társadalomért való aggódásnak. Látom mentálisan nehezedre esik a saját fejeddel, magadért gondolkodnod, mindig valami vezért keresel, "felsőbb hatalmat" követsz. Talán még hangokat is hallasz. Vagy csak magaddal beszélgetsz, miközben valami telepatikus képességű felsőbb lényt képzelsz oda. Attól, hogy közösségek épülnek ilyen hülyeségekre, még nem lesz normális. Főleg, ha ez hatja át a teljes gondolkodásod, életed.

Esetleg edukálhatnád magad. Gondolom semmit nem olvasol. De hát minek is, ha ugye ott az "élet egyeteme", a többi anti-entellektüel társasága, indulat-vezérelt társalgások, a szokásos dolgokon való fröccsögés.
Legfogadom, hogy a rendszer hasznos idiótájaként trollkodsz itt.
Ezúton kívánok hát kitartást a vállalhatatlan szövegelésed folytatásában, és a többi szélsőjobbos/ kényszeres/ rendmániás/ szentfazék lejáratásában.

kgaba82 2020.03.08. 07:42:57

@Boar.: Az, hogy neked nem természetes, hogy az emberek azt csinálnak, amit akarnak, ameddig a törvény ereje nem sújt le, az a te problémád.
Ondolom annyira kényszeres, rendmániás vagy, akit miközben minden zavar, észre sem veszi, hogy túlkomolyan veszi a dolgokat, ahelyett hogy élvezné az életet, ameddig tart.

kgaba82 2020.03.08. 07:51:53

Remek, összeszedett írás, telve felszabadultsággal.
Én is úgy vélem, hogy kényszerből párt keresni, összeállni valakivel, tényleg nem érdemes. A hasonló gondolkodásúakkal töltött idő viszont üdítő tud lenni.

kgaba82 2020.03.08. 08:06:41

@Boar.: A globális felmelegedés 20-30 éven belül nagységrendekkel komolyabb problémákat fog okozni a mostaniak hoz képest. Ehelyett te olyasmi miatt aggódsz, ami többszáz évre van tőlünk.
Egy rakás olyan időszakot fel lehet hozni a magyar történelemből, amikor a népesség visszaesett. Szóval nem kell eldramatizálni a dolgot. Még most is többen vagyunk vagy 2-3 millióval a 120 évvel ezelőtthöz képest, amikor milliónyi ember vándorolt ki, mert az ország a korabeli viszonyok között túlnépesettnek számított. Vagy 80 évvel ezelőtt pedig, amikor a többséget a hozzád hasonlóak tették ki, azzal számoltak, hogy a zsidók kitelepítésére azért is szükség van, mert az ország húsz éven belül élelmiszerimportra szorulhat.

Szóval még véletlenül sem tragédia, hogy 1 millióval kevesebben vagyunk a csúcshoz képest. A nyugdíj utáni siránkozás helyett meg tervezz előre, ne másokra várj.

DFK 2020.03.08. 08:21:36

@S. Baldrick: nem, nem kötelesség. Csak éppen a szinglik nem járulnak hozzá a jövő generációjának (nem könnyű) megteremtéséhez, de a jövő generáció által nyújtott szolgáltatásokra pont ugyanúgy igényt tartanak majd.

Tomi1.8VTI 2020.03.08. 09:27:23

@DFK: "nem, nem kötelesség. Csak éppen a szinglik nem járulnak hozzá a jövő generációjának (nem könnyű) megteremtéséhez, de a jövő generáció által nyújtott szolgáltatásokra pont ugyanúgy igényt tartanak majd."
Ezek szerint a jövő generációjának megteremtése azért fontos, hogy szolgáltatásokat nyújtsanak az öregeknek?

kgaba82 2020.03.08. 09:42:09

@DFK: Esetleg ebből is lehetne egy nemzeti konzultáció.
Hátha még többen hagyják el az országot.
Ahogy az a 3-500 ezer az elmúlt 15 évben.

Te sebaj, ti majd jól meglesztek a nyujdíjasokkal és a közmunkásokkal. Ja és a vízfejű bürokráciával.

kgaba82 2020.03.08. 09:55:25

@DFK:@Tomi1.8VTI:
Ja, mindenki azért van, hogy valaki más igényeit szolgálja ki. Senki sincs önmagáért.
Valószínűleg erről szól a nagy magyar szabadság szeretet.
Ja, éppen nem. Csak kollektíve szeretik szabadon választani, hogy kit szolgáljanak.

S. Baldrick 2020.03.08. 10:03:26

@DFK:" Csak éppen a szinglik nem járulnak hozzá a jövő generációjának (nem könnyű) megteremtéséhez,..."

Dolgoznak, adót és járulékokat fizetnek... A törvények szerint ez alapján van joguk szolgáltatásokat elvárni (nem pedig a teljesített utódszám alapján) . A többgyerekesek meg ugye mindenféle kedvezményeket kapnak,részben a "szemét" szinglik befizetéseiből is (ez még rendben is van). Ha kormányunk a jövő nemzedéke helyett a saját családtagjaik "saját lábon állására" kúrja el a befizetett adót, arról én nem tehetek.

kgaba82 2020.03.08. 10:10:36

@S. Baldrick: @DFK:
Nem kell nyugdíjat fizetni a szingliknek. Viszont járulék fizetésére sem lehet akkor kötelezni őket.

kgaba82 2020.03.08. 10:40:58

A felosztó-kirovó rendszer a kommunizmus öröksége. Ahogy az a felfogás is, hogy bárki bármivel tartozna az előző generációnak. Előtte az emberek maguk gondoskodtak időskorúkról, aztán az új rendszer miatt az önállóságuk egy "óvodás szintjére" esett vissza.
Azóta rinyálnak annyian arról, hogy ki mivel tartozik a társadalomnak, és egyébként meg tartja a markát.
Azok, akik ezt teszik nemzeti-konzervativizmus ide-oda, valójában a legnagyobb kommunisták.
Az ilyeneket kilóra vesznek meg a politikai pártok. A legprimitívebb szavazói réteg.
Abszolút nem érdekli őket mennyi baromságra költ az állam, mennyi a korrupció, mi a túrónak van annyi közalkalmazott és önkormányzat. Mi a fenének támogatni közpénzből olyan épületek építését, ahol az emberek magukkal beszélgethetnek mint valami holdkóros. Vagy azt, hogy néhány ezer őrültet, ahogy úgymond a nemzetért sportol. Attól én nem leszek egészségesebb. Inkább adná vissza azt pénzt az állam az adózóknak, hadd fizessék belőle a kondibérletet.

Boar. 2020.03.08. 10:51:03

@Pettyes Szfinx: Nagyon tévedsz. Gyönyörű családom van és boldog vagyok velük. Az indulataim a "beköszöntődnek" szóltak mely szerint azok az "egybitesek" akik a bloggerina önző és önigazoló nyihogására adekvát választ adtak.
Ez után már írhatsz nagyjából bármit, nehéz komolyan venni a mondanivalódat.

Boar. 2020.03.08. 10:55:04

@S. Baldrick: Az önreprodukciót nem alkotmányjogi hanem populációdinamikai szempontból említettem.
Az pedig, hogy a véleményemet megírom, nem jelenti automatikusan a belepofázást mások magánéletébe.

Boar. 2020.03.08. 10:56:59

@MutánsJane: Elmeroggyant az édes jó anyád, az a félszemű kalózkurva aki nem ismerte a pénzt és gombért baszott...
Ez a mű egy egyoldalú zagyvaság tele téves következtetésekkel. Kár érte, mert a téma érdekes.

hulladaemon 2020.03.08. 11:21:35

Az internet éppoly gyönyörű hely mint amennyire rémisztő.

kgaba82 2020.03.08. 11:23:59

@Boar.: "Ez után már írhatsz nagyjából bármit, nehéz komolyan venni a mondanivalódat."

Már ne haragudj, de vagy az, aki valami fiatal lány, nő senkit nem bántó irására gyűlölködve reagálsz. Téged zavar az, ahogyan mások élnek. Komoly ember ilyesmivel nem foglalkozik.
Hanem inkább a saját életével. És úgy szervezi az életét, hogy később is megálljon a saját lábán.
Te nem ilyen vagy.
Még nem vagy nyugdíjas, de már azért siránkozol és másoktól várod, hogy majd eltartson. Már most sajnálom a gyermekeid, akiket korlátlanul manipulálhatsz. Még a csíráját is kiírtva belőlük a szabad szellemnek, hogy tökéletes szolgát faragj belőlük. Arra nem is gondolva, hogy az életükben még egy rakásan lehetnek majd, akik emiatt könnyedén manipulálják majd őket.

Boar. 2020.03.08. 11:32:59

@kgaba82: Látom, összeszedted a gondolataidat szépen egy csokorba...ja nem...
Kár, hogy hülye vagy és ugyancsak kár, hogy a bloggerinához hasonlóan megpróbálsz izzadtságszagú magyarázatokat gyártani arra, hogy megindokold ezt a természetellenes életformát.
Nagy a pofád. Persze csak olyankor, amikor a jogaidat hangoztatod. Mert azok vannak, azt csinálsz, amit akarsz, mindenki le van szarva. A társadalommal kapcsolatban semmiféle kötelezettséged nincs. Ja...
A természetben nem véletlenül erősebb a fajfenntartás ösztöne a létfenntartásnál is. Egy populáció túlélése másként nem megoldható. Az ember a társadalmi jólét következtében elkorcsosult és kitermelte a természetes folyamatokkal szembemenő selejtjeit mint a vegánok vagy a "szinglik".
A végtelen önzéseteket megpróbáljátok megindokolni mindenféle légbőlkapott hazugsággal de állandóan kibújik a szög a zsákból, előjön az érvelésetek vezérgondolata, a "nekem így jó".
Miközben játszod a társadalomtudóst, összehordasz egy csomó hazugságot.
Az emberek régebben "maguk gondoskodtak az időskorukról". Aztán hogyan, te Istenbarma? Amikor a nagyrészüknek az is komoly gondot okozott, hogy a napi betevő falat az asztalra kerüljön? Elárulom, a "nyugdíjbiztosítást" a család jelentette, az utódok.
Az a felfogás, hogy "tartozunk" az előző generációknak, nem kommunista csökevény hanem az emberré válás egyik lépcsőfoka. A társadalombiztosítás sem a világ "kommunista" felének kiváltsága.
A határokon belül élő népesség létszáma egy adat. Önmagában kevés. Mellé kell tenni egy másikat is, az összetételt. Eltekintve attól, hogy bruttóban is fogyunk, a produktív réteg "nettója" még riasztóbb mértékben csökken. Egyrészt a korfa miatt, másrészt azért, mert a dologtalan lump réteg-nevezzük nevén, a cigányok-szaporodik jobban egyrészt mert az igénytelenségük és hagyományaik(ez a kettő szorosan összefügg) révén a fogamzásgátlás nem szokás nálunk, másrészt mert a saját szintjükön kiváló életet biztosít részükre az állam a purdék után járó szociális juttatások révén.
Verheted a nyálad, hogy mindenki gondoskodjon magáról meg a jövőjéről de amíg a jövedelmem egy szabad szemmel is jól látható részét elveszi az állam a nyugdíjra ahelyett, hogy hagyná, magam gondoskodjak róla, addig igenis lehetnek elvárásaim a jövővel kapcsolatban.
A magadfajták járatják le a liberális eszméket. Az ilyen szélsőségesen önző egyedek azok, akik nem veszik észre, milyen rég átestek a ló másik oldalára a "mindent szabad" pontosabban "nekem mindent szabad" elveikkel.
Kétféle fogyatékos van. Az egyik tisztában van a fogyatékával, a siket tudja, hogy siket, a vak is tudja, hogy vak.
De a hülye nem fogja fel, hogy hülye miképp az önző sem érti meg, hogy nem az ő világképe a normális.
Oszd be magadnak, te melyikbe tartozol. Bár meglepne, ha sikerülne. Sokkal egyszerűbb az ellenvéleményt megfogalmazót skatulyázni, nácizni. Ez is menekülés. Felfogni képtelen vagy az érveket, inkább az érvelőt próbálod kritizálni.

Boar. 2020.03.08. 11:35:39

@kgaba82: Már megint velem foglalkozol hibbantka, engem skatulyázol úgy, hogy semmit nem tudsz rólam.
Magadba nézz egy kicsit, abba a rémisztő sötétségbe.

kgaba82 2020.03.08. 11:49:55

@Boar.: ez a szerinted rémisztő sötétség már gyerekként elég elszánt és értelmes volt, hogy elolvassa a Bibliát, plusz a kapcsolódó történelmet, és azt mondja ez úgy baromság ahogy van. Nincs komoly általános műveltsége annak, aki ebben hisz. És nem is jókeresztény. Mert arra se volt képes, hogy a legfőbb szentiratot egyben elolvassa, és maga gondolkodjon el az értelmén és azon, hogy a különböző részek mennyire nem passzolnak egymáshoz, vagy logikailag nem állják meg a helyüket. Nem is beszélve a morális vállalhatatlanságáról (ameliták, Benjamin törzsének majdnem teljes kiírtása, vagy ahogy Elizeus két medvével gyilkoltat le negyven gyermeket, stb).

Innen üzenem neked, se télapó, se isten(ek) nincsenek. Szóval nőj fel!
Ahogy nemzet sem egyéb, mint együttélők közössége, akik mindenféle baromságot találnak ki a kivételességükről, miközben a saját szellentésüket dicsérgetik.
Lefogadom te azt a pártot támogatja, amely vallási pátosszal meg magyarkodással nevel olyan csicskákat magának, mint te.

MutánsJane 2020.03.08. 11:57:18

@Boar.: Őszinte és mély részvétem az állítólagos családod tagjainak. Az eddigi itteni működésed alapján gondolom, nagyon kevés kell neked ahhoz, hogy szakadjon a cérna, és velük is ilyen stílusban kommunikálj.

kgaba82 2020.03.08. 11:57:26

@Boar.: egyébiránt az intuitív (ösztönös) gondolkodás és a vallásosság között szoros a kapcsolat. Ellenben a reflektív, analitikus gondolkodók számára alapjában véve a tények számítanak, és képesek megkérdőjelezni a saját nézeteik helyességét, folyamatosan visszacsatolva, ellenőrizve azt.
Vallásos fanatikusként és térképeket átrajzoló nacionalistaként kezdtem. Szóval elvileg van remény számodra is.
Kivéve, ha teljesen intuitív vagy
Akkor csak a megöröklött, gyerekkorban mantraként betanított nézeteket fogod újra És újra felböfögni.

Boar. 2020.03.08. 12:07:08

@kgaba82: Az, hogy művelt vagy, nem zárja ki, hogy selejt legyél. Néztem a hozzászólásaid máshol is. Nagy a tárgyi tudásod de nem vagy intelligens. Ha az lennél, nem találgatnál, nem vonnál le folyamatosan fals következtetéseket.
Rejtheted a nagyképű mindentudás mögé az emberi silányságod de nem tudsz elbújni. Csak ezt te nem veszed észre. Olyan vagy, mint egy kisgyerek aki úgy bújócskázik, hogy behunyja a szemét mert ha ő nem lát, akkor Őt sem látják.
A fogadást buktad, kevesen rühellik nálam jobban az általad emlegetett pártot...és a szélsőjobbos csürhét is, akik közé ugyancsak besoroltál a nagy lényeglátásoddal...

Boar. 2020.03.08. 12:10:16

@MutánsJane: A családom tökéletesen elvan a magadfajta sejthalmazok részvéte nélkül is.
Amúgy tudod egyáltalán, mit jelent az, hogy család? És az, hogy részvét?
Kötve hiszem. Először tisztázd magadban ezeket a fogalmakat, utána jártasd a szádat...

kgaba82 2020.03.08. 12:12:21

@Boar.: "magadfajták járatják le a liberális eszméket"
Sötét vagy. Libertarian vagyok nem liberális.

Az ingatlanpiac az ahol szerintem az államnak be kell avatkoznia az állampolgár javára, hogy letörje a spekulációt (nagyvárosok körüli szabad földterületek felvásárlásával és bérletbe adásával).
Azontúl a gyermekkorúak ellátása, ahol elengedhetetlen, hogy kisegítsen az állam.

Amúgy, ha Amerikában élnék, akkor időnként a republikánusokra szavaznék. Pont azért, mert nem bírom a hozzád hasonló kommunistákat, akik másokon akarnak élősködni.

en.m.wikipedia.org/wiki/Libertarianism

kgaba82 2020.03.08. 12:15:02

@Boar.:
"Ha az lennél, nem találgatnál, nem vonnál le folyamatosan fals következtetéseket"
Egyrészt nem tudom mire gondolsz a fals következtetésekkel. Másrészt én legalább következtetek, és ráadásul úgy, hogy előtte olvasok a témában.

Boar. 2020.03.08. 12:17:26

@kgaba82: A vallás egy ingoványos pálya. Talán a nagyon buta emberek és a nagyon okosak vallásosak, persze ki-ki a maga módján.
Mert valljuk be, ahhoz, hogy egy hétköznapi ember elhiggye azt, amit korunk elméleti fizikusai mondanak akár a szubatomi részecskékről, akár a világegyetemről, ugyanolyan elhivatottság kell mint a bibliához.
Egyébként nem kaptam vallásos nevelést, nem hiszek az egyházakban és Istenben mint szakállas öregúrban sem de abban nem vagyok biztos, hogy ami történt/történik az mind a véletlen műve... Isten fogalmát nem lehet annyira lecsupaszítani amennyire a vallások teszik.
Nem csak ahhoz tudunk keveset, hogy a létét bizonyítsuk, ahhoz is, hogy cáfoljuk.

Boar. 2020.03.08. 12:21:09

@kgaba82: Juj...először szélsőjobbos voltam...aztán fideszes(kdnp-s?)...most meg már kommunista vagyok...
És ezt mind egy fél nap alatt.
Gratulálok kicsi sherlock, ügyes vagy... :-)
(Lehet, hogy olvasol de szemmel láthatóan összezavar az a sok betű...küldjek pár kifestőt amit a kislányaim már kivégeztek? Kezdetnek az is jó lesz...)

kgaba82 2020.03.08. 12:25:05

@Boar.: Nézd te is ateista vagy. Még a pápa is.
Én csak eggyel több istenben nem hiszek :)

Alapjában véve műveletlenek és szakbarbárok hisznek benne.
Itt egy jó könyv egy eredetileg fanatikus keresztény, lelkipásztori végzettséggel rendelkező amerikai professzortól
Kindle-n elérhető.

www.amazon.com/How-Jesus-Became-God-Exaltation/dp/0061778184

kgaba82 2020.03.08. 12:29:01

@Boar.: Miért? Nem tudtad, hogy Magyarországon csak kommunisták vannak?

Vannak a sztálinisták (munkáspárt), vannak a régi kommunisták (MSZP, DK?), a nemzeti kommunisták (Fidesz),nemzetiszocialisták (korábban Jobbik, mostmár Mihazánk), zöld kommunisták (LMP és talán a Momentum).

kgaba82 2020.03.08. 12:46:35

@Boar.: a Fidesz mindent meg is tesz a szélsőségesek becsatornázásával. Gondolj a migránstémára.
2016-ban még elfogadják, hogy átvesznek 2000 menekültet a görögöktől és olaszoktól úgymond abból a 160 ezerből, amit az uniós kormányfők állapodnak meg (szóval Orbán áldását adta rá).
Aztán egy évre rá már megtagadják azok befogadását. A nép előtt meg arról beszélnek, hogy az Unió akar migránsokat betelepíteni. Egyúttal azt sugalva, hogy itt újabb menekültekről van szó.
Zseniális megvezetése ez a népnek, ahogy az egész kerítés-építkezés is. Az igaz határ délen a tengereken van. Líbiai és a törökországi vezetés stabilitása, akaratának függvénye, hogy mennyien tudnak útnak indulni. Törökország felől Görög.o., Szerbia és Magyarországon keresztül a legkényelmesebb. De ha a tengeren átmertek kelni, akkor Boszniát is bevállalják, ahogy már eddig is.

Boar. 2020.03.08. 13:00:06

@kgaba82: Arra nem gondoltál, hogy a skatulyák csak a buta embereknek szükségesek/jelentenek valamit?
Libertariánus vagy? De jó, hogy mindenre(is) van egy "szakszó". Egy újabb nyáj...aminek a neve előbb-utóbb ugyanúgy elveszti az eredeti jelentéstartalmát mint az összes többi, jobbos, balos, konzervatív, liberális, nacionalista (vagy akár a kozmopolita)...
Nem kívánok belemenni a migráns témába. 2015-ben láttam őket az autópályán gyalogolni Makedóniában...véletlenül sem úgy éreztem velük szemben mint azok, akik a rémhírcsatornákból tájékozódnak.

kgaba82 2020.03.08. 13:03:01

@Boar.: "Nem csak ahhoz tudunk keveset, hogy a létét bizonyítsuk, ahhoz is, hogy cáfoljuk."
Elég rossz megközelítés. Mert itt arról van szó, hogy egyesek bizonyítékok nélkül állítják valamilyen istenség létezését, és azt mondják, hogy a hit fontosabb, mint a tapasztalati tudás. Előre el kell hinni valamilyen felsőbbség létezését, különben az nem biztosít túlvilági életet. Kiváló manipulációs trükk.

kgaba82 2020.03.08. 13:12:22

@Boar.: te soroltál be liberálisnak.
Én mondtam, hogy inkább libertarian (libertárius szó röhejes, a wiki-s magyar cikk szintén).
Amit az államról, szerepéről itt és máshol korábban irtam az azt mutatja, hogy téma függvénye miben mit gondolok.

De a liberális szó mai magyar használatát magamra nézve nem fogadom el. Ugyanis sosem voltam szociálliberális. Az egyénnek kötelességei vannak magáért. És ott vannak kötelességei az államért, ahol az szükséges.
Viszont az nem a nyugdíj rendszer nálam. A nyugdíjasok államhoz kötése politikailag, társadalmilag elfogadhatatlan. Jelentős részben nekik köszönhetően váltunk "banánköztársasággá" a 2000-es évektől.

Boar. 2020.03.08. 13:24:51

@kgaba82: "Elég rossz megközelítés."
Nem. Ez az egyetlen jó megközelítés.
Egyáltalán nem a túlvilági élethez kell kötni. Azt már csak a vallások tették hozzá. Nyilván okkal, ennek segítségével lehetett biztatni avagy félelemben tartani a tudatlan tömegeket. Alapvetően ez nem is volt haszontalan, hozzájárult a társadalmak fejlődéséhez. De ez csak az emberről szól. Isten jelenlétére akkor is sokminden utalna, ha egyáltalán nem alakul ki az emberi faj. Legfeljebb nem lenne, aki rajtakapja az öreget a ténykedés közben...

kgaba82 2020.03.08. 13:25:17

@Boar.: Gondolj bele, hogy mi megy akkor, amikor egyik párt váltja a másikat akár csak egy kis önkormányzatban. Egy rakás kis seggnyaló áll sorba, hogy tartsa a markát, vagy hogy valakijét kényelmes önkormányzati állásba bejuttassa.
Mindezt azért mert tolta a szekerét XY-nak a szuperprimitív kampányában.
Az ilyenek miatt a korrupció sosem lesz érdemben kevesebb. Legfeljebb nem lesz központosítva.
Ahoz, hogy valódi változás legyen, végezni kell a települési önkormányzatokkal és csak 100-200 járási önkormányzatot csinálni (176 járási kormányzat van most, de önkormányzati jog nélkül). 2010-ben ezért adtam szavazatom a fidesznek. Őket inkább az érdekelte, hogy klientúrát építsenek ki mindenhol maguknak. Ahogy a trafikokkal is.

kgaba82 2020.03.08. 13:34:41

@Boar.: "Alapvetően ez nem is volt haszontalan, hozzájárult a társadalmak fejlődéséhez"
Yuval Noah Harari: Emberiség rövid története
Ebben a szükséges haugságokról is beszél, és hogy a vallás volt talán a legnagyobb innováció. Szerinte ugyanis előtte az emberek nem voltak képesek nem létező dolgokat, fantáziákat kitalálni. Később ez tett képessé bennünket elvont fogalmak kitatálására, mint a korlátolt felelősségű társaságok, amely a kapitalizmus motorjává váltak.

Bertrand Russel (20. sz. elejének nagy brit filozófusa) teáskannája a remek analógia arra, hogy nem szabad olyasmit állítani, amire nincs bizonyíték.

hu.wikipedia.org/wiki/Russell_te%C3%A1skann%C3%A1ja

kgaba82 2020.03.08. 13:44:09

@Boar.: "Isten jelenlétére akkor is sokminden utalna, ha egyáltalán nem alakul ki az emberi faj"
De nem utal semmi a jelenlétére. Semmi egyéb, mint egyes egyének hallucinációi, képzelgései, azoknak továbbköltése és az azokról való beszámolók.
Bárki képes lehet arra, hogy egy vallást kreáljon. Csak nincs meg benne a házaló ügynök elszántsága, megvezetőképessége, emberismerete hogy el is adja azt.
Plusz, hogy képes legyen más tehetséges házaló ügynököket megnyerni ehhez. Mert egyedül nem megy.

kgaba82 2020.03.08. 14:01:04

@Boar.: Az idő túllépett a vallásokon, legalábbis szükségszerűség szempontjából. A nemzetállamok korától kezdve a Haza lett az Isten. A vallási különbözőség nem játszott szerepet többet a háborúkban.
A nemzetállam viszont idővel megteremtette a jogállamot, ahol az állampolgárság számít és nem az, hogy milyen kisebvséghez tartozik az ember. Legyen az vallási, etnikai, szociális, szexuális, stb
A lényeg, hogy ma már a jogállam számít. Ez elégséges keret. Azonkívül mindenki a maga kisközösségében, vagy egyedül éli az életét.
Egyszerre több kis közösségek, háló tagjai lehetünk. Ez épp elégséges kötőszövet a társadalom számára.

Boar. 2020.03.08. 14:29:47

@kgaba82:" Ebben a szükséges haugságokról is beszél, és hogy a vallás volt talán a legnagyobb innováció. Szerinte ugyanis előtte az emberek nem voltak képesek nem létező dolgokat, fantáziákat kitalálni."
A legprimitívebb népek is hisznek valamiben. A barlangrajzoknak is volt spirituális jelentésük, nem valószínű, hogy a korabeli mítingen a felírótáblát helyettesítették.
"De nem utal semmi a jelenlétére. Semmi egyéb, mint egyes egyének hallucinációi, képzelgései, azoknak továbbköltése és az azokról való beszámolók."
Ez is egyfajta megközelítés. Meg az is, hogy az istenkép kialakulásához az vezetett, hogy elkezdtünk gondolkozni bizonyos jelenségek okain. Aztán nem találtunk rá magyarázatot és ráfogtuk Istenre.
Azóta annyit változott a helyzet, hogy sokkal több lett a megválaszolandó kérdés, sokkal összetettebb képet látunk a világról és sokkal több dolog van, amit nem értünk. De még a legalapvetőbb kérdésre sem tudjuk a választ. Miért jöttünk létre. Miért pont mi? Erre valóban logikus válasz nem adható...és itt visszakanyarodnék oda, ahol az intuitív gondolkodásomat ekézted. Nagyfokú nagyképűség kell az intuitív gondolkodás elvetéséhez...akik ezt teszik, azt hiszik, rendelkeznek annyi információval, hogy analitikus módon gondolkozzanak pedig nem...valójában mennél nagyobb információnak vagy a birtokában, annál inkább érzed a hiányát a még többnek...a kérdések mindig új kérdéseket vetnek fel. Valahol itt kell kapisgálni Isten létét is. A harcos ateisták korlátolt emberek mert azt hiszik, mindent tudnak. Akinek egy kicsit több esze van, az azért nyitva hagyja a kaput..mert lehet matematikai magyarázatokat találni a hogyanra de a miértre már nehezebb.
"Az idő túllépett a vallásokon, legalábbis szükségszerűség szempontjából. A nemzetállamok korától kezdve a Haza lett az Isten. A vallási különbözőség nem játszott szerepet többet a háborúkban."
Lehet, hogy neked nem szóltak de még mindig temérdek háború zajlik a vallás álcája mögé dugva. És meglehet, a kirobbantóit egész más motiválja de a harcosaikat még mindig a vallási fanatizmus készteti arra, hogy felvegyék a robbanómellényt.

kgaba82 2020.03.08. 15:10:49

@Boar.: " Lehet, hogy neked nem szóltak de még mindig temérdek háború zajlik a vallás álcája mögé dugva...vallási fanatizmus készteti arra, hogy felvegyék a robbanómellényt."

Olyan térségekből jönnek, ahol sem nemzetállam, sem érdemi jogállam nem alakult ki.
Egyébiránt nyilvánvaló, hogy a fejlett világról, a mi világunkról beszéltem.

Amúgy meg a vallás szükségtelenségéről beszéltem. Erre a terroistákkal jössz. Talán vallással kellene megvédenünk magunkat tőlük?
--------------------
"nagyképűség kell az intuitív gondolkodás elvetéséhez...akik ezt teszik, azt hiszik, rendelkeznek annyi információval, hogy analitikus módon gondolkozzanak"

Ezen csak nevetni lehet. Az a dolga az embernek, hogy bizonyítékokkal támassza alá feltevéseit. Ha jön egy megérzése, akkor azt leellenőrizze. Legyen képes arra, hogy bármikor elvesse, ha több és erősebb bizonyítékok szólnak mellette.

Nézd meg a homeopátiát, ezoterikát, tv-s gyógyítást, jövőbelátást. Mind ilyen hozzáállásra épít, hogy lehet, hogy van még valami, amivel foglalkozni kellene.
Talán mindent amit nem tudunk megválaszolni, rögtön természetfelettinek kell nyilvánítani?

Te ezt teszed az életben?
Nem találod a kulcscsomód, akkor azonnal Istenre gondolsz? Vagy a sorsra? Pl. összefutol valakivel akit már rég nem láttál úgy, hogyha nem késed le az előző vonatot, akkor valószínűleg nem látod még további tíz évig.

Akkor a teleologikus gondolkodás a másik ismérved.

hu.wikipedia.org/wiki/Teleol%C3%B3gi
a

Van úgy, hogy a dolgok csak történnek. Sőt, valójában maga az élet is ilyen. A világ káosz. Az emberi agy azt nem képes elég nagy mélységben értelmezni, ezért próbál rendszert és mintát látni mindenütt. Ott is ahol nincs.
A vallás az első válasz volt arra, hogy hogyan kerültünk ide. Azóta van jobb válasz rá.
Felesleges azt kérdezni, mi volt az ősrobbanás előtt. Mert nem létezett a téridő. A fizika törvényei a szingularitásban (atomi, nem technológiai) nem érvényesülnek.

www.livescience.com/61914-stephen-hawking-neil-degrasse-tyson-beginning-of-time.html

kgaba82 2020.03.08. 15:26:15

@Boar.: Egyébként te csak a saját, illetve a környezeteid gondolatait mantrázod.
Én tényekkel, idézetekkel jövök.
Gondolom idegennyelven nem olvasol, nem filmezel, stb.
Én csakúgy teszem már pár éve. A színvonal beli különbség nyilvánvaló.

Gondolom töri érdekel. Pl. csaták, ha más nem. Engem régen eléggé érdekeltek, mint valamilyen szinten háború-mániás nacionalistát.
Szóval, ha igen, akkor ajánlom a HistoryMarche-t
és a Kings and Generals ajánlom a youtube-on.
Románok közül Stephen the Great és Michael the Brave-t.
Angolul van és remek. Ha megnézed, megérted, miért pont román hadvezéreket ajánlottam elsőre.

gabcigirl 2020.03.08. 15:26:54

A bór nevű csóka a kommentelők között az a kretén lehet, akit ha visszalátsz valami KékFény-bűneset blokkban, hogy agyonverte a csaját, ott sopánkodnak a nézők, hogy:"Oááájauáó, pedig az olyan rendes ember vót."

Karaktert nem ér a hülyesége

DFK 2020.03.08. 15:28:06

@Tomi1.8VTI: hát pl ki fogja az időskori betegségeit gyógyítani? Az a fiatal orvos, akit más nevelt fel, más taníttatott. Bizony a gyermek közgazdasági értelemben közjószág.

MutánsJane 2020.03.08. 15:34:52

@Boar.: Részvétele? Miről beszélsz te? Teljesen megzakkantál?

"Amúgy tudod egyáltalán, mit jelent az, hogy család? És az, hogy részvét?"

Hogy számomra mit jelent, azt tudom. Hogy számodra mit jelent, azt inkább nem is szeretném tudni.

Boar. 2020.03.08. 15:40:10

@kgaba82: " A színvonal beli különbség nyilvánvaló."
Igen én gondolkodom, te meg hülyeségeket hordasz össze mert téves következtetéseket vonsz le abból, amit összenéztél, olvastál.
Egy alapvető különbség persze van. Te meg vagy győződve róla, hogy mindent tudsz ezért a következtetéseid kivétel nélkül helytállóak.Ez a magabiztosság már önmagában is korlátolt gondolkodásra utal. Visszautalhatnék a példára a vakról meg a hülyéről de őszintén szólva kezdenek unalmassá válni a dogmáid(milyen ironikus, pont az istenhitet, vallást elvető ember gondolkodik dogmatikusan) úgyhogy nem erőltetem a további csevelyt.
(Borítékolni tudom a válaszodat.)

Boar. 2020.03.08. 15:43:15

@gabcigirl: Te már csak tudod. Kár, hogy ilyen sok ésszel nem kellesz senkinek... :-)

Boar. 2020.03.08. 15:46:35

@MutánsJane: Először olvasni tanulj meg te gyengeelméjű. Figyelmesen, pontosan. Kezdve talán azzal, hogy elolvasod a már rég elfelejtett hozzászólásod amire válaszoltam. Utána a rá adott választ is.
Aztán ha ezzel végeztél, menj szépen a kurva anyádba, senki nem kíváncsi rád.

Boar. 2020.03.08. 15:48:50

@kgaba82: Még utoljára. Csak neked. Csak most. Mert jó vagyok hozzád mint apa a hülye gyerekéhez...
"Minél kevesebbet tud valaki, annál magabiztosabb.

A Dunning-Kruger-effektus egy kifejezés, amelyet 1999-ben a Cornell Egyetem szociálpszichológusa, dr. David Dunning, és Justin Kruger posztgraduális hallgató hozott létre. Eredeti tanulmányukban négy vizsgálat sorozatát hajtották végre. Ennek eredményeként azt találták, hogy azok az emberek, akik a nyelvtan, a humor és a logika tesztjein a legalacsonyabb pontszámokat érték el, tipikusan drámai módon túlbecsülik a teljesítményüket.
A Dunning-Kruger-effektus azt írja le, hogy az emberek hogyan gondolják, hogy sokkal hozzáértőbbek, alkalmasabbak és okosabbak, mint amilyenek valójában.
„Az inkompetens emberek nem ismerik fel a saját inkompetenciájukat.” – mondja Duning, aki most az University of Michigan pszichológus professzora.
Meg vannak győződve arról, hogy kiválóak valamiben, amikor nem, túlbecsülik saját képességeiket. Hiányzik az a képességük és öntudatuk, hogy felismerjék, hogy valamiben nem jók; valójában inkompetensek. De azt hiszik, hogy kompetensek - sőt talán még a legjobbak is, néha egyenesen narcisztikussá válnak.
„Azok, akikek a Dunning-Kruger-effektus jellemzői megmutatkoznak, a mentális egészség területén dolgozók nyelvével érve rossz intuícióik vannak" – mondja dr. Paul Hokemeyer, klinikai és tanácsadó pszichoterapeuta.
"Jellemzően törékeny egójuk van, és úgy érzik, hogy nagy önbizalommal és látványosan kell a világ elé lépniük, hogy biztonságban érezzék magukat.”
A rossz sofőrök jó sofőröknek hiszik magukat. A rossz szakácsok úgy gondolják, nekik kellene készíteniük a karácsonyi vacsorát. A rossz menedzser azt gondolja, hogy született vezető. A botfülű énekes azt gondolja, olyan tehetséges, hogy Grammy-díjat érdemelne. Ezek mind a Dunning-Kruger-effektus példái a mindennapokban.

Kit érint a Dunning-Kruger-effektus?

Sajnos előbb vagy utóbb mindannyiunkat, de nem biztos, hogy észre is vesszük. „Sokkal valószínűbb, hogy másokban látjuk meg, mint hogy pontosan azonosítsuk magunkban" – mondja Dr. Kruger.
„Bármennyire is tájékozottak vagyunk, mindannyiunknak vannak olyan területei, amelyeken tudatlanok és inkompetensek vagyunk.”
Ahhoz, hogy fejlődjünk és valóban intelligensebbé, kompetensebbé váljunk, először is fel kell ismernünk azt, ha még fejlődnünk kell, ebben pedig meggátolhat a Dunning-Kruger-effektus. Hogy felismerd és túl tudj lépni rajta, a szakemberek szerint először is kritikusnak (de nem túl kritikusnak!) kell lenned magaddal szemben, tartsd észben, hogy az érettség és az intelligencia jele az is, ha elismered, hogy valamiről nem tudsz mindent.
Szintén sokat segít, ha konstruktív kritikát kérsz másoktól: lehet, hogy ezt nem mindig könnyű hallani, de ha olyantól kéred, akinek a véleményében megbízol, és szem előtt tartod, hogy ez az, amiből tanulsz, és amitől jobb leszel, míg az állandó dicséretnek nincs haszna azon kívül, hogy az egódat hizlalja, sokkal könnyebb lesz.
Ha pedig te vagy az, akitől tanácsot kérnek, légy korrekt, őszinte, de kíméletes: ne feledd, nem az a cél, hogy a másikat megalázd, hanem az, hogy a kölcsönös tapasztalatcserével jobbá tegyétek egymást."

kgaba82 2020.03.08. 16:03:15

@Boar.:
Inkább az eredeti témára, szingliségre térnék vissza.
Azt látom, hogy a komzervatív szemlélet az egyént hibáztatja a szingliség miatt, miközben úgy vélem, hogy valójában a társadalmi változások következménye ez. Pont emiatt ostobaság a fenti személyt hibáztatni ezért.

A hagyományos vidéki közösségek és az a tradicionalitás, ami arra épült felbomlottak.
Az emberek nem maradhatnak helyben a szüleik mellett, ha boldogulni akarnak. Sokan sokféleképpen látják az egyénenként eléggé különböző helyzetüket. A világ sokkal komplexebb, mint szüleink idején volt. Az ember előtt több a lehetőség a jog, de a felelősség, döntések száma.
Ugyan mennyi döntést kellett hozniuk azoknak, akik csak érettségiig tanultak, elvállalták az első munkák egyikét, max volt még két másik. De az is inkábv a 90-es években. A lakást az állam és a vállalat jól megtámogatta. Egyféle propaganda ment a tévéven. Sok kultúrális tartalom nem volt.

A mai generáció sokkal több döntési sziruácóba kerül a növekvő információs mennyiség következtében.
Ettől az új ismeret nem lesz ellenség. De azok miatt bővül az emberek látóköre, és újrafogalmazzák azt, hogy mi az amit elvárnának egy kapcsolattól, a másik személytől.
Amíg ezt kialakítják, időbe telik. Az információs robvanás korát éljük. Ez szükségszerűen áldozatokkal jár.
Még az is, hogy a telefon/ közösségi oldalas függőségükön túltegyék magukat, vagy mások véleményének helyén való kezelését megtanulják. Vagy elhagyják a felesleges alpáriságot, indulatosságot.
Szerintem a régmúlthoz való ragaszkodás ezért is problémás.
A múlthoz, tradíciókhoz való indulatos ragaszkodás, vagy azoknak másoktól, pl. a szingliktől való elvárása csak ellenszenvet szül. Az előző generáció eszméje fokozatosan teret veszit. Ez törvényszerű.
Adj időt azoknak, hogy megtalálják amit keresnek. Legyen az család, vag egyedül lét.

A szinglik támadása Mikola István óta divat a jobvoldalon. Elég jól mutatja, hogy őket egyáltalán nem érdekli a fiatalság. A fiatalok jelentős része abuzív családokból jön. Aztán újra és újra ilyen kapcsolatokban köt ki. Idő míg az eredeti család okozta streszt kiheveri, és megtanulja megvédeni magát, ahelyett hogy beáldozza magát egy kapcsolatban.

Ha pszichológiát olvasol, akkor láthatod, hogy hull le a lepel a rém rossz családokról, mintákról. Az apás lányok jelentős része szedukciót (csábítás, megrontást) szenvedett el, ami a vérfertőzés előcsarnoka. A gyenge érdekérvényesítésű nők jellemzően családokból jönnek, ahol az apa a gyermekgondozásból nem veszi ki a részét, az anyák el vannak nyomva, és az apák valamilyen szinten helyettesítő kapcsolatot létesítenek a lányaikkal.

A családok jelentős részében megannyi féle manipulációs, önértékelést romboló folyamat zajlik. Amelyre a különválás és útkeresés a helyes megoldás, ellentétben a korábbi generációk mintáinak újra és újra való megismétlésével. Ugyanis ezen rossz beidegződések családon belül a végtelenségig öröklődhetnek, ha a következő generáció is olyan kapcsolatokba lép bele, ahol a a személyiségek hasonlóak, így a dinamika is ugyanabba az irányba tart.

kgaba82 2020.03.08. 16:07:28

@Boar.: tudom mi a dunning-kruger effektus

Már évek óta. Veled ellentétben.

Ime egy videó John Cleesetől (watzak szallo, monty python). Javaslom még Az élet értelmét, persze Brian élete mellett

youtu.be/wvVPdyYeaQU

kgaba82 2020.03.08. 16:12:30

@Boar.: veled ellentétben én nem azért hozok idézek, hogy mást hülyének állítsak be. Én műveltségről és műveletlenségről beszélek.

Dunning-Kruger effektus pont azt mondja, hogy a tájékozottság segíthet.
Én tájékozódom eleget. Te vagy az akinek kultúrát, tudományt kell tanulnia ahhoz, hogy humánumot, empátiát fejleszthessen ki végre.

Ez utóbbiak a műveltség alap feltételei. Ami nem jellemző azokra, akiket a Dunning-Kruger elmélet ábrázol.

kgaba82 2020.03.08. 16:21:02

@Boar.: nem vagy igazán művelt addig, amíg nem rendelkezel a szellemi kapacitással arra, hogy mások helyzetébe éld magad.

Ha pedig nem érzed furcsán magad azért, hogy a válaszaid mások problémáira csak magadtól jönnek és rendkívűl leegyszerűsítettek, akkor nálad van a gond.
A reflektív gondolkodás garantáltan nem működik benned. Kételkedés nélkül nincs szellemi fejlődés. Újra és újra kétségbe kell vonni amit gondolsz, ahhoz hogy más szempontból legyél képes vizsgálni, hogy a kép mind teljesebbé váljon számodra. Soha nem lesz az. Mindig lesz felfedezni való. Az ember úgy tanul alázatot, hogy újra és újra szembesül azzal hogy nem jól, vagy nem eglszen jól tudta.

MutánsJane 2020.03.08. 16:36:44

@Boar.: Ja, értem, tehát mindenki hülye, csak te vagy a helikopter. Már értem, miért hivatkoztál a Dunning-Kruger effektusra. Valószínűleg, még ha csak tudat alatt is, de sejted, hogy benned is teljes gőzzel munkál.

kgaba82 2020.03.08. 16:38:36

@Boar.:
Itt egy jó videó Bill Maher-től (amerikai komikus) empathy gap

youtu.be/BVwFmdipfZg

----------

Jellemzően élő szövegben is kijavítom magam és nem képzelem magamról, hogy többet tudok, sőt.

Minél többet tud az ember annál kevésbé gondolja azt. Annál inkább úgy érzi, mennyire ostoba. Vagy az, hogy korábban mennyire ostoba volt.

Emotionally Immature Parents-ben olvastam
(Lindsay C. Gibson/ page 90.) arról, hogy egyesek időérzéke mennyire más. Nem lineáris, hanem töredékes.

Most ebbe nem megyek bele. De a könyvet nagyon ajánlom. Szülőnek, gyermeknek egyaránt. Azért, hogy észrevegyék az érzelmileg éretlen szülők tipikus jellembeli fogyatékosságait. A gyermekek (ha angolul ért és olvas) ebbből megtanulhatják, és megértik, hogy miért felesleges ezekre a szülőkre várni, illetve reménytelen egészséges és érdemi érzelmi kapcsolatot kialakítani.

kgaba82 2020.03.08. 16:43:34

@Boar.: egyébként érzelmileg éretlen szülők egy része nagyon versengőek, szeretnek vitatkozni, de azokban jellemzően érzelmi manipulációs húzásokkal élnek, tények helyett.

kgaba82 2020.03.08. 16:56:57

@Boar.:
Most kerestem rá. Innen idéztél:
www.bien.hu/egeszseg-es-eletmod/lelki-harmonia/kiderult-miert-hiszik-okosnak-magukat-buta-emberek-dunning-kruger-effektus/145201

Attól, hogy kitetted az idézőjelet, a forrást még illik megadni.
Elég lett volna a link meg egy mondat, hogy ez rám vonatkozik szerinted.

Tomi1.8VTI 2020.03.08. 17:57:48

@DFK: "hát pl ki fogja az időskori betegségeit gyógyítani? Az a fiatal orvos, akit más nevelt fel, más taníttatott. Bizony a gyermek közgazdasági értelemben közjószág."
Ha csak arra az egy tényezőre koncentrálunk, hogy ki fogja gyógyítani az öregeket, akkor igazad van. De azért a világ ennél sokkal összetettebb. Mert az elméleted szerint, ha én orvost nevelek a gyerekemből, akkor ezzel jogosulttá válok arra, hogy igénybe vegyek orvosi ellátást. De ha nekem ételre, ruhára, áramra, gyújtógyertyára és laptop akkumulátorra is szükségem van, akkor ezeket nem vásárolhatom meg magamnak, mert én orvost neveltem a gyerekemből? És ha az én gyerekem kardiológus orvos lett, akkor nekem csak szívbetegségem lehet, a fogam nem lyukadhat ki, mert azt a más által nevelt gyereknek kellene betömnie?
Egy átlag ember kb. 40 évet tölt az életéből munkával és kb. 80 évig él. Tehát az élete felében hasznos, termelő tagja a társadalomnak, a másik felében pedig közgazdasági értelemben élősködik a társadalmon, mert a társadalom tartja el őt. Ha kevesebb gyerek születik, akkor kevesebb tanárra, pelenkára, bébi ételre, cumira, játékra tejleszívóra, babakocsira... (ezt a sort a végtelenségig tudom folytatni) lesz szükség és kevesebb iskolát, óvodát, bölcsődét is kell majd építeni. Továbbá, majd a kevesebb gyerek öregkorában kevesebb idősgondozó, gyógyszer, kórház, szociális otthon, járókeret, sírkő és urna fog kelleni. Tehát egy csomó munkát és feladatot megspórolunk a társadalomnak, ha kevesebb gyereket csinálunk. Közgazdasági
értelemben semmivel sem leszünk hátrébb akkor, ha kevesebb gyerek születik, mert lehet, hogy kevesebb lesz a munkás kéz, de a fogyasztó is kevesebb lesz, aki a munkás kezek által megtermelt javakat elfogyassza. És egy átlag ember semmivel nem termel többet, mint amennyit el is fogyaszt az élete során. (Hangsúlyozom, hogy a teljes élete során, nem pedig az aktív időszakában.) A társadalom semmit nem nyer az egyes embereken.
Van azonban egy olyan aspektus is, amit itt még senki nem vetett fel. A környezeti ártalmak. Sajnos minden egyes ember -ideértve engem is- ártalmas a környezetére. Természetesen nem mindenki egyforma mértékben. A tudományos kutatások szerint a gazdagabbak ártalmasabbak a környezetükre, mert többet fogyasztanak. A lényeg, hogy minden egyes ember a puszta létezésével kisebb-nagyobb mértékben pusztítja a környezetét, mert mindenki fogyasztani akar. És a fogyasztás szemetet és szennyező anyagokat termel. Ha kevesebb gyerek születik, az sokkal környezetbarátabb, mint ha sok születne. A Föld már így is rég túlnépesedett. Tehát, aki tud uralkodni azon a belső kényszeren, hogy szaporodjon, az nagyon önzetlen ember, mert önként és gálánsan lemond arról a lehetőségéről, hogy a génállománya továbböröklődjön, ezzel jót tesz a környezetének és több erőforrást és életteret hagy azok gyerekeinek, akik nem nőttek fel olyan szellemi magasságokba, hogy ugyanezt a nagylelkű gesztust megtegyék a társadalomnak és a bolygónak.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2020.03.08. 17:58:19

@Szaktanár: lehet, hogy nem láttam minden választ, de azért van nagyon egyszerű magyarázat: Van egy pasi, aki elvesz egy nőt. Elválnak. Ugyanez a pasi elvesz egy másik nőt. Elválnak. Tételezzük fel, hogy mindhárman élnek. Van egy elvált pasi, és két elvált nő.

Szaktanár 2020.03.08. 18:55:58

@Jumbóka: "lehet, hogy nem láttam minden választ, "

lehet bizony, ennyi támpontot adhatok ;)

BiG74 Bodri 2020.03.08. 21:01:11

"viszont abban sokkal inkább benne van az irányváltoztatás lehetősége"
Jah, persze, ha nem mozdulsz el a rajtvonalról benne van a lehetőség, hogy egyszer nyersz is, elég kicsi.
Állhatsz a ház előtt is, és bizony abban benne van a lehetőség, hogy boltba mész, vagy moziba, vagy csak szimplán vissza a házba.

Almandin 2020.03.08. 22:18:42

@kgaba82: Ezt írod:
"Ha pszichológiát olvasol, akkor láthatod, hogy hull le a lepel a rém rossz családokról, mintákról. Az apás lányok jelentős része szedukciót (csábítás, megrontást) szenvedett el, ami a vérfertőzés előcsarnoka. A gyenge érdekérvényesítésű nők jellemzően családokból jönnek, ahol az apa a gyermekgondozásból nem veszi ki a részét, az anyák el vannak nyomva, és az apák valamilyen szinten helyettesítő kapcsolatot létesítenek a lányaikkal."
A szinglik növekvő számáért azért nem a vérfertőző megrontás felelős nagyrészt. Bár ma már tudjuk, hogy nem túl ritka az ilyesmi, de azért nem is annyira gyakori, mint ahogy a hozzászólásod sugallja. A fenti mondatok ugyanis azt sugallják, mintha az egyedülálló nők felét-harmadát megrontotta volna az apja. Ha így lenne (szerencsére azonban nincs így), akkor nőként életveszélyes lenne férjhez menni és gyereket szülni, mert nagy eséllyel molesztálná a kislányt az apja. A férfiak nagy többsége azért nem csinál ilyet.

kgaba82 2020.03.09. 00:29:51

@Almandin: A tanulmányok 2-25% közöttire teszik a nők között, és nem az egyedülálló nők között. Ma már az utóbbi szám az elismertebb. Én csak azt mondtam, vagy utaltam, hogy az egyedülállók azok, akik valószínűleg nagyobb arányban próbálják kezelni a problémáikat. Az együttélők idő hiányában nagyobb eséllye szőnyeg alá söprik. És sokszor nem tudnak figyelni arra, hogy ugyanazokat a mintákat követik, kezdve azzal, hogy olyan személyiségű emberekhez vonzódnak, esnek ismételten bele, akiket nem lesznek képesek majd kezelni. Akikkel szemben képtelenek lesznek a személyes határaikat megvédeni, és alárendelődnek.

Itt egy cikk, de angol:
www.theatlantic.com/national/archive/2013/01/america-has-an-incest-problem/272459/

Egyébként meg csak néhány Google keresés ahhoz, hogy meggyőződj arról, mennyire gyakori. A molesztálásnak egészen sok változata van. Az 1/4 fele családon beelüli személytől szenvedi el. Annak is a fele az apától. Az okozott kár nagyon változatos, evészavar mögöttö az egyik leggyakoribb ok.
Inkább olvasd a cikket. Vagy az első ilyen jellegű könyvet : Judith Lewis Hermann: Father-Daughter incest.

A másik jóval nagyobb kórokozó szülői csoport az érzelmileg éretlenek. A tradicionális szülők java ilyen. Erre lehetetlen bármilyen becslést adni. Mert csak az ilyen bánásmódot elszenvedők java soha sem fordul segítségért. Hiszen másoktól is hallanak ilyesmit. Ez azonban nem elég ahhoz, csak úgy túltegyék magukat rajta. Időről-ídőre sikerül. Évtizedekig is rejtve maradhat, hogy aztán egy kapcsolat alakulása előhozza az emlékeket.

welldoing.org/article/10-signs-you-grew-emotionally-immature-parents
Lindsay C. Gibbon : Emotionally Immature Parents

kgaba82 2020.03.09. 00:51:03

@Almandin: Csak nézd meg, hogy milyen a jobboldali, magukat kereszténynek tartók javarészének a hozzáállása a hajléktalanokhoz?
Semmire kellő, iszákos, dologtalan.
Ezeket hallhatod, és sok más egyebet.
Mit gondolsz ezekről az emberekről? (A társadalom többségéről valamilyen szinten.)
Amikor otthon a fotelből tudják szidni a tőlük száz kilométerekre lévőket, akik őket közvetlenül nem zavarták. Sherinted, ha a saját gyerekeikre kerül sor, akkor képesek lesznek empátiát tanúsítani, alázatosnak lenni. Hibákat beismerni. A gyermekeik ott vannak, házon belül.
Hallgasd ezen felnőttek viccelgetéseiket, vagy ahogy házura, parancsoló módba váltanak.
A vidék, a tradicionális család úgy, ahogy van el van cseszve. A vallás, a mefkérdőjelehetetlen tekintély ráerőltetése a gyermekre. Aztán ezen családoknál a szülők egy részének már ideje sincs a gyermekére. Nincs közös munkavégzés, így a tekintély erőltetése felemás. Egy ókonzervatív családfő számára még azok is liberálisnak tűnnek
(és tulajdonképpen ők az ún. liberális családok, amiket tévesen negatív példaként felhoz a jobboldal), akik ugyanazt vallják mint ő, csak idejük, vagy mentálisan erejük nincs rá, hogy következetesen keményen megtörjék a gyermek személyiségét, a személyes határokat kialakító igényeit.

kgaba82 2020.03.09. 00:59:08

@Almandin: én írtam:"vagy mentálisan erejük nincs rá, hogy következetesen keményen megtörjék a gyermek személyiségét"
Meglátásom szerint ez valószínűleg jellemzően már városi családoknál fordul elő, ahol az előző generációnál az apa már alig volt otthon, mert széthajszolta magát (vagy egyszerűen nem lelte helyét a városban, és alkoholbs fojtotta a bánatát). Míg vidéken, ha sokat is dolgoztak, gyakran a gyermekek is ott tudtak lenni a földeken a szüleikkel. Hiába munka volt ez, de a szülő általi elhagyatottság mégsem volt akkora.

kgaba82 2020.03.09. 01:03:41

@Almandin: Ha belegondolsz a nagyvárosokban a világháború utáni 10 évben is volt egy munkamániás időszak, majd a 80-as és 90-es években is.
Ez két generációnál vágta tönkre a gyermeknevelést.

Almandin 2020.03.09. 02:00:29

@kgaba82: Ezek a számok hihetőek. Sajnos az ilyen eseteknek magas a latenciája. Viszont az nem állítható egyértelműen, hogy sok nő emiatt lesz szingli. Azonban az tévedés, hogy egy egyedülállónak biztos több ideje van a saját lelki dolgaival törődni. Sokféleképpen alakulhat valaki élete.
Empatikus ember valóban elég kevés van. Én is azt látom, hogy sokszor azok a legkeményebben ítélkezők mások felett, akik magukat a legjobb embereknek hiszik. Ilyenek a bigott keresztények is sokszor. Valóban, itt és más blogokon is ezek a fajta emberek a legagresszívebb kommentelők, akik mindenkibe csak durván belekötni tudnak és sértegetni, csak mert máshogy gondolkodik, mint ő.

gabcigirl 2020.03.09. 14:48:30

@Boar.:

Tényleg? A vőlegényem jókorákat röhög most is a hülyeségeden...:D

Boar. 2020.03.09. 17:16:47

@gabcigirl: Persze...a vőlegényed...
Hány elemmel megy?

gabcigirl 2020.03.10. 11:21:55

A szívritmusszabályzója sokkal...:D Dehát luxygazdag öreg csókáknál azé' kell a kompromisszum :D

Jelige: a humor minden tapló ellen jó orvosság :D :D :D

apro_marosan_petergabor 2020.03.22. 07:35:39

"A párkapcsolat fontos" - de a szingli lét még remekebb...
Nincs felelősségem, csak magam iránt, nem szólnak bele a döntéseimbe, s nincsenek más nyűgök sem rajtam...
Igaz szeretetet sem kap (annyit), nem aggódik senkiért sem, lebeg a föld felett, mint Mohamed koporsója. A szinglik társadalma a kihalás szélére sodorná Európát. Szerencsére nem mindenki gondolkodik így, sőt, a többség nem.
Egyszer elmúlnak az aranyévek, versenyzőnk megöregszik, magára marad hasonlóan egoista szingli társaival, előbb-utóbb már fel sem hívják, ...stb. Sok kinlódó szinglit látok a környezetemben - mind törekszik a "párkapcsolatra" - szeretetre vágyik, s szerető partnerre - egyet felejtenek el, egy társas kapcsolat (nem pár) kompromisszumokkal jár, bizony meg kell beszélni a lakás átrendezését...(is).
A társ nem fogysztási cikk, mint az epilátor, amit ha kell előveszek a fiókból, bedugom a konnektorba, majd veszek egy modernebbet. A barát sem ilyen, a baráti kapcsolatot is ápolni kell, mint a virágot, különben elhervad. A szingli lét a fene nagy egoizmusával, s önrendelkezésével bizony komoly korlátokkal bír - az ember társas és társadalmi lény, nem csak induvidum. A legfontosabb a család. Minden ember családba törekszik, vagy meglévő családi életének fenntartására, jobbítására -s ez így van jól.
Nem baj, ha szingli vagy, a szingliség is szépen megélhető, de jobb, ha társat találsz magadnak.
Nem, nem mindenki szingli, messze nem.

Haloperidol 2020.03.28. 09:59:56

@Almandin:
"A népesség nagy része vallási dogmák foglya, iskolázatlan, a nők kiszolgáltatottak. A civilizációs fejlődés mindenütt visszaveti a szaporulatot. Lehet, hogy ez az emberiség sorsa, hogy a civilizáció miatt kihalunk. Előtte pedig felduzzad a vallásos, elmaradott tömeg, mert ők sok gyereket csinálnak."

Érdekes, amit írsz, viszonylag jól látod a helyzetet.

Nagyjából 50 éve van az, hogy a világ meglehetősen nagy részén mindenki meglehetős bőségben él, megengedheti magának, hogy egyedül éljen, fogamzásgátlót, más, modern gyógyszereket vegyen, egyedül neveljen gyereket, utazgasson, stb.

A Földön kb. 2 millió éve vannak emberek, és ilyen helyzet kb 50 éve van. Nem tartom valószínűnek, hogy ez hosszú távon fenntartható.

Mindenesetre hosszú távon az az életforma, ideológia, vagy akármi, ami az utódok számát csökkenti egy populációban, nem életképes.

Nevezheted itt "elmaradottnak" a vallásos ideológiákat, amelyek gyerekek vállalására biztatnak, amelyek áldásnak tartják az utódokat, hosszú távon ők fognak röhögni, és a szingli meg a gyerektelen "modern" vagy "progresszív" ideológiák fognak szükségszerűen kihalni. Egyszerűen az evolúció nem támogat semmifajta viselkedésmódot, ami kevés utód születését okozza.

Almandin 2020.04.03. 16:29:19

@Haloperidol: Szerintem az emberiség pár száz, de maximum pár ezer éven belül ki fog halni. Ennek az az oka, hogy tevékenységünkkel szembe megyünk a természet törvényeivel. Nemcsak a fogamzásgátlással, hanem azzal is, hogy fűtünk, házakat építünk, közlekedünk, mezőgazdaságot hoztunk létre.
Tény, hogy a barbár, elmaradott kultúrák nyerésre állnak. Ezzel meg is érkeztünk egy érdekes kérdéshez: valójában az evolúciós siker nagyobb, ha az egyéneknek nincsenek vagy alig vannak jogaik, valamint ha nagyobb az erőszak szerepe a társadalomban. Ennek ára az egyén boldogtalansága, vagy akár halála (pl. a dzsihád oltárán feláldozott fiatal férfiak tömege), de a közösség összességében sikeresebb lesz. Épp emiatt a civilizált társadalmakban nem lehet ezekhez az elvekhez visszatérni, még akkor sem, ha ez kihaláshoz vezet.
Európa jövője valószínűleg a következőképpen fog alakulni: 100-200 éven belül győz a barbár horda. A maradék európaiak közül az ellenállókat megölik, a többiek behódolnak és felveszik kényszerből a hódítók szokásait, összekeverednek velük. Az ezután következő 200-300 évben több lehetséges forgatókönyv képzelhető el:
1.: Marad az elmaradott gondolkodás, de a modern technika tovább fejlődik. Túlszaporodnak, emiatt folyton belháborúk lesznek.
2.: Mivel sokat megörökölnek az európai civilizációból, pár száz év alatt náluk is megindul a magasabb civilizálódás szellemi szinten, ami hasonló eredményre vezet, mint nálunk, ők is kihalnak, de utánuk már nem jön senki, ezért az emberiség története befejeződik.
3.: Az emberiség története a nagyfokú környezetszennyezés és hatásai miatt hamarabb befejeződik, mint hogy a 2. pont bekövetkezzen.
A vallásos ideológiákat továbbra is elmaradottnak tartom. Ha valaki csak azért vállal több gyereket, mert az vallási parancs, az a 21. században egy korlátolt, ostoba gondolkodásra vall. Ha valaki retteg a túlvilági büntetéstől, meg ókori-középkori mítoszgyűjteményekben hisz, az szerintem bizonyos téren nem okos ember. Akkor se, ha más téren van esze, akár több diplomája, doktori fokozata van, és a szakterületén jó szakember (ismerek ilyen, ráadásul bigott vallásos embereket). Valószínűleg más agyterületek felelősek a kritikus gondolkodásért és az egyéb kognitív képességekért.

P1sty 2020.04.03. 17:33:11

@Haloperidol: érdekes gondolat. Csak épp azt nem veszed figyelembe, hogy alapvetően éppen a korlátlan szaporodás az, ami jelenleg is a legnagyobb gondot okozza, már a jelenlegi 7-8 milliárddal is bőven túl van népesedve a Föld. És ez nem csak indiára meg nigériára vonatkozik, európa is túl van népesedve, nagyon nagy az itteni népsűrűség, 500 millió ember egy negyed ororszországnyi (130 milliós népesség) vagy usányi területen (kb 300 milliós). Magyarországon se kell 10 milliós népesség.
Ez az egész "minél nagyobb a népesség, annál jobb" szemlélet a 19. századból maradt ránk, amikor több ember több termelést jelenett (mivel alig volt gépesítés, az elsődleges "termelőeszköz" az ember volt), no meg több katonát (mert akkoriban még simán a nagyobb tömeg győzött, az ember golyófogónak kellett). Ez a mai iparosodott világban teljesen elavult, lásd egy német acélgyár kb tizedannyi munkással húszszor többet termel, mint egy gépesítatlen gyár valami fejlődő országban, ahol ember lapátolja a szenet meg a vasércet....
Plusz azt is nézd meg, hogy pl magyarországra is minek még több ember, amikor így is csomóan munkanélküliek? (Tudom, állítólag munkaerőhiány van, de csak azért, mert kb félmillióan elhúztak nyugatra értelmezhető nagyságú fizetésért...)

Reactor 2020.11.16. 17:49:28

@SD9: Az speciel teljesen érthető, hogy nőkből a huszonéves korosztály a legkelendőbb. Éltük virágában vannak, legjobb, legszebb formájukat nyújtják, és termékenyek is (persze tudom, az ember megtanulta szétválasztani a szaporodást a szextől, de a régi szokások kísértenek néha ugye). Evidens hogy lemossák a placcról a negyvenéveseket.
A férfiszingliség oka pedig döntő többségében az, hogy a mai nőknek még Superman és Batman szerelemgyereke se lenne elég jó, akkora elvárásokat támasztanak, és eszük ágában sincs kompromisszumot kötni egy átlagpasassal, inkább beáll sokadiknak egy sportkocsis menőmanó háremébe. Következésképpen rengeteg férfi marad egyedül, és jobb híján szingli. Ez speciel nem normális dolog, de ne rajtuk verd le, nem jókedvükből azok.

@kgaba82: A hajléktalanok döntő többsége önhibájából vált azzá. Könnyen felismerhetőek: az ilyeneket bilincsbe verve se lehetne behurcolni egy hajléktalanszállóra, semmi igényük nincs a visszaintegrálódásra, de még a nyomokban civilizált emberi életre se, pl. tisztálkodás. Dolgozni vagy pénzt gyűjteni egyik se akar. Ehelyett italoznak, kábítószereznek, erőszakosan kéregetnek, üvöltöznek mint a vadállatok az erdőben, maguk alá szarnak és ott henteregnek benne mint a disznók. Az is rendszeres, hogyha az ember felajánlja nekik, hogy vesz ételt, gyógyszert, vonatjegyet, magukból kikelve ordítják, hogy mit képzel, neki pénzt adjon!
És akkor megy nagyban az álmélkodás, miért ítéli el a társadalom produktív, hasznos, civilizált többsége ezeket a retkedékeket. Hát ezért.

@apro_marosan_petergabor: Ez az "ember társas lény" lózung az őskor óta egyre kevésbé állja meg a helyét, mára gyakorlatilag csak egy agyonhasznált közhellyé vált. Nyugodj bele, nem a társas élet a boldogság kizárólagos forrása.

@Haloperidol: Az még kevésbé életlépes homeosztázis szempontjából, hogy túlnépesedünk, aztán ahogy egyre fogyatkoznak az erőforrások, egymásnak ugrunk tankokkal, plazmavetőkkel, neutron ágyúkkal, és a végén marad pár száz túlélő, akik kábán nézelődnek a porig rombolt senkiföldjén...
süti beállítások módosítása