Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A szingliség nem probléma, emberek!

2019. augusztus 22. - Single Pink Lady

Akkor most kinek is kellemetlen a szingliség?

Ti is hallottátok már a sirámot? Jaj, szegény mai fiatalok, annyi köztük a szingli! Jaj, mi lesz így! Mármint mi lesz kivel? A szinglikért aggódunk, vagy a társadalomért? Kihalni egyelőre biztos nem fogunk. Nem gond, ha nem lesz mindenkinek utóda. Mindig is léteztek gyermektelen emberek, minden társadalomban. Valójában a közösség profitál is abból, hogy akadnak olyanok, akik nem alapítanak családot.

szingli_problema_01.jpg

Menőségi faktor, választott lazaság

A középkorban például a szerzetesek voltak a kultúra letéteményesei, és ők aztán biztos nem éltek párkapcsolatban. Noha olykor kirúgtak a hámból. De nem sűrűn születtek utódaik. Persze jó sok olyan szerzetes akadt, aki, ha rajta múlt volna, egészen mást kezd az életével és egy csepp elhivatottságot sem érzett. De akkoriban az egyéni vágyak vajmi keveset számítottak. Attól még tény, hogy ezek az emberek általában nagyon is hasznos tagjai voltak a társadalomnak.

Persze a hasonlat sántít. Viszont mindig is akadtak agglegények és aggszüzek (utóbbiak nem feltétlen voltak valóban szüzek). Katonák, papok, másodszülött fiúk, hozomány nélküli lányok, vagy olyanok, akiknek azt a sorsot szánták, hogy a szüleiket ápolják halálukig. 

Belőlük lettek a sok kalandot megélt nagybácsik, a hóbortos nagynénik, akik gyakorta segíthettek testvéreik gyerekeinek felnevelésében. (Olykor, ha a testvér idejekorán meghalt, be is ugrottak helyette.) Ma is sok szingli támogatja unokaöccseit és unokahúgait. Levesz valamennyi terhet a szülőkről. Elintéz dolgokat. Ott van, ha kell egy jó fej családtag, aki lazább lehet, mint a 24 órában felelősségteljes apa/anya. Jó, hogy vannak ilyen emberek. Sokkal nehezebb lenne nélkülük.

szingli_problema_02.jpg

Mert az elégedettséget nem egy párkapcsolat adja

Szerencsére ma már sokkal több beleszólásunk van abba, hogyan alakul az életünk, mint az elmúlt évszázadokban. És attól, hogy éppenséggel szingliként élünk, lehet partnerünk. Sőt, gyerekünk is, nem fognak miatta megkövezni. Nincs éles határvonal a házasok és függetlenek között. Nem várja el senki, hogy szexmentesen éljen az, akinek nincs jegygyűrű az ujján. Nem lesz egy huszonéves lányból vénkisasszony, mert pártában maradt. Ahogy a házas nőknek se kell sorozatban szülniük a gyerekeket. Akár élhetnek úgy is, mintha csak együtt járnának a barátjukkal/ férjükkel, randizhatnak, dolgozhatnak és ha úgy tartja kedvük, jótékonykodhatnak, vállalhatnak közéleti szerepet.

A szingliség annak probléma, aki szenved a magánytól. Aki nem érzi jól magát a bőrében. Aki szeretne partnert, de nem talál. Manapság már nem arról van szó, hogy mások hoznak döntéseket a nevünkben, tehát nem utálhatjuk a családunkat, amiért szerzetesnek küldött, vagy nem biztosított hozományt. Sokan úgy döntenek, hogy így inkább a másik nem tagjait okolják. A nők a hülyék. A férfiak a barmok. Azért nem találok senkit, mert nincs is senki normális. (De akkor miért találnak mások normálisat?)

A párkapcsolat nem oldja meg az egyén problémáit. Nem megváltás, nem az örök boldogság forrása. Unalmas igazságnak tűnhet, de attól még fontos kimondani: aki önmagával nem elégedett és mindig mások ellen ágáló ember eleve alkalmatlan egészséges párkapcsolatra. Szingliként se lesz jó neki, meg kapcsolatban sem.

Nem azon kellene siránkozni, hogy nem mindenkinek jut partner. Épp elég szenvedős kapcsolat van így is. Inkább az lenne a fontos, hogy ki-ki abban az életformában, amiben éppen benne van, elégedetten és boldogan tudjon létezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkiszingli.blog.hu/api/trackback/id/tr3315019588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAC-Ka 2019.08.26. 09:13:43

Azért a végén, az unalomig ismert bölcsesség kimondásakor elfelejtettél elvarrni egy magad által is jelzett szálat :) Vannak (nem elhanyagolható számban) olyanok, akik szenvednek a magánytól DE nem ágálnak mások ellen, nem okolnak senkit, az önértékelésükkel sincs baj... de attól még -mint minden ember- szeretnék szeretve érezni magukat, szeretnének szeretni... :) Velük mi legyen? Őket is alkalmatlannak gondolod ?
Az emberek nagyon sokfélék ám, nem lehet néhány kategóriába beletuszkolni mindenkit, még ha a pszichológia a könnyebb általánosítások érdekében ezt is teszi.

acycloren 2019.08.26. 09:13:51

Igen, aki nincs rendben önmagával, az párkapcsoaltban se lesz boldog, nem a szingliséggel van a baj hanem azzal, hogy az emberek pont olyan problémákkal, idegbetegségekkel, mániákkal küzdenek szingliként, mint párkapcsolataikban.
És az is gond szerintem, hogy a szinglik nem szexelnek szabadon. Mindenki azt hiszi, hogy a szingli szabad, váltogatja a partnereit, laza kapcsolatokat tarthat fenn és szabadon éli meg a szexualitását, jobb helyzetben van, mint egy párkapcsolatban élő. Ezzel szemben pukiszagú mackónadrágban ül otthon és semmit se csinál, csak unatkozik meg pótcselekvéseket végez.
Én szingliként is mindig megtaláltam az utat a kielégüléshez, de más egyedülállókon láttam, hogy náluk a cölibátust és a kilátástalanságot jelenti a szingliség.

apro_marosan_petergabor 2019.08.26. 09:14:11

Hát ez elég zsenge volt.
Valóban nem tragédia, ha valaki szingli. Egy szingli nem csinál bajt, de túl sok már igen. Önmagában nem az. De az már baj, ha a szinglséget népszerüsítik, illetve azért magyarázzák nekünk, hogy valójában jó, hogy népszerűsítsék.
Társadalmunk nem fog kihalni, csak a népsségünk csökken, az EU-ban is és Mo-on is. Így importálunk négereket, arabokat, törököket, ázsiaiakat azért, hogy ezt kompenzáljuk. Lehetőleg mohamedán - még véletlenül sem keresztény - kivitelben.
Család és nem szinlgi - ezt kell népszerüsíteni. Ez a kívánt létezési forma. Szingli mindig is lesz - sokaknak "elfogy a párja - ezért, azért - de népszerüsíteni nem kell. Igen lehet a szingli kellemes életforma, de még jobb, a családi létezés, a szeretetben, felelősségben, sgeítségben, bizalomban - a másikért is létezés.

szepipiktor 2019.08.26. 09:14:35

Na megint egy cenzúrázó. Minek írni?

Andy73 2019.08.26. 09:15:48

Persze, önmagában nem feltétlen probléma, ahogy sok minden nem az, csak könnyen problémát okozhat. Például akkor, ha az illető nem akar lemondani a párkapcsolatokról, mint pl. a papok és a szerzetesek (legalábbis a többségük, jó esetben), csak az elköteleződésről. És főleg akkor, ha az ilyen szingli a házas, esetleg már családos emberekkel kezd, kezdeményez alkalmi kapcsolatot. Tipikus eset, hogy a ráérős, gyerektelen és egy könnyen csinos szingli nő kikezd a családos kollégával, miközben annak a feleség otthon bajlódik a gyerekekkel. Vagy fordítva: a ráérős szingli férfi kikezd a házas és esetleg elhanyagolt kolléganővel, amíg annak a férje esetleg másodállásban gürizik, hogy eltartsa a családját.

steery 2019.08.26. 09:15:59

Amikor túlnépesedés van egy bolygón, a legbölcsebb dolog, amit valaki tehet az, hogy nem szaporodik és nem szaporítja a társadalom és az ökoszisztéma terheit. Ez a felelős gondolkodás, nem az, hogy sok országban ész nélkül teleszülik a világot haszontalan gyerekekkel, aztán meg hagyják, hogy tömegesen rázúduljanak más országokra és azokat is tönkretegyék a puszta mennyiségükkel.
Védd a környezetet! Ne szülj gyereket! Mert nem az autók, a bányászat, az ipar, az erőművek szennyezik a környezetet, hanem az emberek, akik mindezeket előállítják és használják. Szaporodni majd akkor kell újra ész nélkül, ha ismét nagyon kevesen leszünk, 1-2 millió fő körül a bolygón.
Van ember: van probléma. Nincs ember: nincs probléma. (Sztálin)

Kivlov 2019.08.26. 09:18:18

Lehet nyomatni ezt a semmi marketing dumát.
A feketék, sárgák, arabok majd benépesítik a Földet. A fehérek meg a dodó sorsára jutnak.

enrikokaruszo 2019.08.26. 09:53:58

minden rendben, értem
miért született ez az írás?

Dread Naughty 2019.09.09. 09:45:01

@szepipiktor:
@enrikokaruszo:
Az én beírásomat is szépen kicenzúrázta.
Tudjátok, így van ez azokban a bizonyos rózsaszínű, női véleménybubcsikban: ami nem tetszik, az nem is létezik.
Remélem, hogy pusztán a korrektség kedvéért mondanak egy-egy hálát a feminista imáikban azon férfiaknak, akik feltalálták a számítógépet, az internetet, a blogot és a blogon belüli cenzúra lehetőségét.
Ezen férfiak nélkül brutális sorsa volna ma az ilyen nőknek...

Single Pink Lady 2019.09.09. 10:19:35

@Dread Naughty: Az olvasási képességhez nem mindig társul szövegértelmezési képesség, szóval az utóbbit még gyakorolhatod. Többek között ezért sem engedtem fel azt a megjegyzésed, amiben a pedofíliával és a betegségekkel hozod párhuzamba a szingliséget, és nem tudsz észérveket felsorolni, csak mocskolódni. Egyébként, ha kimoderáltam volna az említett kommentelők hozzászólásait, akkor nem tudnád elolvasni sem őket (ennyi komment jött tőlük). Javaslom olvasd el és értelmezd a többiek hozzászólását is, mert olyanok véleménye is hangot kap, akik nem értenek egyet az írásaimmal. Lehet vitatkozni, lehet belekötni, ha logikusan felépített az ellenvélemény. Az anyázásnak, politikai fröcsögésnek és egyéb frusztrációt levezető megjegyzéseknek itt nincs helye. Mellesleg, ha már a férfiak IT szektorbeli felsőbbrendűségével példálózol, akkor előbb inkább olvass utána, hogy hány nő vett részt az informatikai technológiák fejlesztésében az elmúlt 50-60 évben. Itt van mondjuk ez a cikk kezdésnek, hogy megkönnyítsem a dolgod: hvg.hu/tudomany/20110302_it_tortenelem_nok Nekik szintén hálás lehetsz, hogy a frusztrációd teret kaphat egy ilyen felületen. Üdv, SPL

Sadist 2019.09.11. 12:33:08

@Single Pink Lady: Na, akkor most egy kis helyreigazítás, mert láthatóan nem sok közöd van a témához és arra se vetted a fáradtságot, hogy utánanézz a tényeknek.
A cikkben felsorolt nők szinte kivétel nélkül az 50-es, 60-as években mutattak fel eredményeket, amikor még csak a kiváltságosok kerülhettek egyáltalán a világon létező pár tucat számítógép közelébe. Sokan jönnek azzal a hülyeséggel is, hogy régen a programozók közt arányaiban sokkal több volt a nő, de azt már nem teszik hozzá, hogy ezek a nők gyakorlatilag nem programoztak (nem problémákra találtak ki algoritmikus megoldásokat), hanem előre megadott instrukciók alapján nyomkodták a gombokat vagy etették a lyukkártyákkal a számítógépeket. Aztán a nyolcvanas évektől, amikor robbanásszerűen elkezdtek terjedni a személyi számítógépek, mert megfizethetőek voltak az átlagember számára is, hirtelen eltűntek a nők az IT területéről. Ironikus módon mindenhol ez történik, ahol csak a tehetség, a szorgalom és a tudás a fokmérő, nem pedig az, hogy ki van privilegizáltabb helyzetben, hogy egyáltalán startvonalhoz állhasson. Tudsz akár csak egyetlen nőt is, aki az utóbbi 30 évben alkotott bármi maradandót az IT területén?
Valóban volt pár nő a történelem folyamán, akik értek el eredményeket, de a férfiak hozzájárulása az IT fejlődéséhez nagyon sok nagyságrenddel több. Úgy is mondhatnánk, hogy amit a nők tettek le az asztalra, az pusztán harmatos lepkefing a Katrina hurrikánban. Ezek után azt mondani, hogy hálásak lehetünk az IT-s nőknek kb. akkora nagyképűség, mint azzal hencegni, hogy neked köszönhetően működik még az ország, mert befizetted az SZJA-t...

Single Pink Lady 2019.09.11. 12:42:44

@Sadist: Legalább megpróbáltál értelmes és logikus(nak tűnő) ellenérveket felsorakoztatni. Ettől függetlenül nagyképű és hímsoviniszta a hozzászólásod, kb. egyenértékű ezzel: „…mondanak egy-egy hálát a feminista imáikban azon férfiaknak, akik feltalálták a számítógépet, az internetet, a blogot..." Csak jobban kifejtetted. Esetleg te is utána olvashattál volna, hogy a második világháború után valóban a nők voltak többségben ezen a területen. Illetve itt van például Margaret Hamilton a 60-as évekből, aki a NASA Apollo űrhajók navigációs rendszeréhez írt programot. De gondolom szerinted ő is csak egy a „...előre megadott instrukciók alapján nyomkodták a gombokat vagy etették a lyukkártyákkal a számítógépeket” nő közül. Végül is csak a Holdra szálláshoz írt programot, eléggé lepkefing…
Továbbá ajánlom ezt a vaskos wikipedia cikket: en.wikipedia.org/wiki/Women_in_computing

Szóval talán kicsit többet jelentenek a felsorolt nők IT területen elért eredményei, mint a nagyon mélyenszántó szja hasonlatod. Lehet a férfiak vannak többségben, nem emeltem a nők elért eredményeit a férfiaké fölé, és nem egy feminista emancipunci visszavágás akart lenni, csak jó észben tartani, hogy a nők között is rengetegen voltak és vannak is, akiknek volt szerepe és van helye az IT területen, amíg a hozzád hasonló férfiaknak nem kezdik el lepkefinghoz hasonlítani egy nő tudományos teljesítőképességét. Ma már köztudott például (igaz más terület), hogy Einsteinnek az első felesége segített kiszámolni egy csomó mindent, ami a Nobel-díjas elmélete kidolgozásához kellett, mégsem említették meg soha sehol a nevét, így vajon hány nőnek veszhetett el a hozzáadott értéke, csak mert a férfiak felsőbbrendűnek érezték magukat az adott területen? Sokszor szerintem teret sem kaptak a nők, hogy valóban megmutathassák a tudásukat. Ez ilyen férfi beszariság a kapcsolatokban is jelen van, csomó pasinak csak a szája nagy, hogy szeretnének okos nőt, aztán meg mégis a butábbat választják, mert ez a kényelmes, a pasik többnyire félnek egy okos, vagy náluk okosabb és netalán tán sikeresebb nőtől. Visszakanyarodva a témához, lehet az imént említettek miatt sem kaptak több lehetőséget a nők, mert a férfiak féltették a saját pozíciójukat. Vagy talán van erre valami bizonyítékod, kimutatás, átfogó tudományos kutatás, felmérés, hogy ott volt a lehetőség a nőknek, aztán nem éltek vele, mert nem voltak elég innovatívak az IT területhez?

Sadist 2019.09.12. 15:17:45

@Single Pink Lady: "Legalább megpróbáltál értelmes és logikus(nak tűnő) ellenérveket felsorakoztatni. Ettől függetlenül nagyképű és hímsoviniszta a hozzászólásod"

Nincs ebben semmi hímsovinizmus, ezek a szikár tények.

"Esetleg te is utána olvashattál volna, hogy a második világháború után valóban a nők voltak többségben ezen a területen."

Még azt is leírtam, hogy miért, de ne is zavartasd magad.

"Illetve itt van például Margaret Hamilton a 60-as évekből, aki a NASA Apollo űrhajók navigációs rendszeréhez írt programot. De gondolom szerinted ő is csak egy a „...előre megadott instrukciók alapján nyomkodták a gombokat vagy etették a lyukkártyákkal a számítógépeket” nő közül. Végül is csak a Holdra szálláshoz írt programot, eléggé lepkefing…"

Ha figyelmesen olvastad volna a hozzászólásomat, akkor észrevetted volna, hogy ez azokra és arra az időszakra vonatkozik, amikor még több volt a programozók közt a nő. Akkoriban az gyakorlatilag egy adminisztrátori feladatkör volt. Egyrészt.
Másrészt pedig nem vitattam, hogy nők is értek el eredményeket, az viszont egyszerű tény, hogy a hozzájárulásuk az IT fejlődéséhez továbbra is elenyésző. Nők nélkül talán pár évvel le volnánk maradva a fejlődésben, férfiak nélkül viszont nem is létezne olyan, hogy IT.
(Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a NASA-nál is, akárcsak bármely más kritikus rendszereket fejlesztő cégnél, csapatokban dolgoznak, aminek van egy felelős vezetője, de ez nem azt jelenti, hogy az az egy személy csinálja az egészet. Ha a nők érdemeiről van szó, valamiért szeretik kisajátítani a csapat sikerét, legutóbbi példáért lásd az M87 fekete lyuk lefotózásának esetét. Minden médium azzal volt tele, hogy egy fiatal kiscsajnak köszönhető a világ első fotója egy fekete lyukról, a valóságban meg kb. 200 kutató összehangolt munkájának az eredménye.)

"Szóval talán kicsit többet jelentenek a felsorolt nők IT területen elért eredményei, mint a nagyon mélyenszántó szja hasonlatod."

Gondolom nem merült még föl benned a gyanú, hogy én ezen a területen dolgozok ;) Kb. 12 éves korom óta ezt tanulom és ebben vagyok benne, egy picikét jobb rálátásom van az arányokra.

"Lehet a férfiak vannak többségben, nem emeltem a nők elért eredményeit a férfiaké fölé, és nem egy feminista emancipunci visszavágás akart lenni"

Fölé nem akartad emelni, csak egyenértékűnek tekinteni. Megvan az a vicc, hogy az elefánt és az egér mennek át a hídon, mire az egér odaszól az elefántnak: hallod hogy dübörgünk?
Az meg az elejétől fogva nyilvánvaló volt, hogy emancipunci visszavágás akart lenni. Már az első hozzászólásodból simán le lehetett vágni, hogy érzelmek mentén vitázó, grrrrrl poweres aktivista vagy.

"a nők között is rengetegen voltak és vannak is, akiknek volt szerepe és van helye az IT területen"

Mi számít rengetegnek? A kb. 70 Turing-díjazottból 3?

"amíg a hozzád hasonló férfiaknak nem kezdik el lepkefinghoz hasonlítani egy nő tudományos teljesítőképességét"

Megint nem olvastál figyelmesen. Nem a nők tudományos teljesítőképességét hasonlítottam lepkefinghoz, hanem a nők IT ipar fejlődéséért tett munkájuk ARÁNYÁT a férfiakéhoz képest.

"Ma már köztudott például (igaz más terület), hogy Einsteinnek az első felesége segített kiszámolni egy csomó mindent, ami a Nobel-díjas elmélete kidolgozásához kellett, mégsem említették meg soha sehol a nevét"

Nem köztudott, hanem spekuláció. Lehet, hogy segített, lehet, hogy nem. A részleteket magad is elolvashatod a wikin:
en.wikipedia.org/wiki/Mileva_Mari%C4%87#Debate_over_collaboration_with_Einstein

"így vajon hány nőnek veszhetett el a hozzáadott értéke, csak mert a férfiak felsőbbrendűnek érezték magukat az adott területen?"

Gondolj egy számra! Na, pont annyi. Csakis a feminista hitbeli meggyőződésedtől függ.

"Sokszor szerintem teret sem kaptak a nők, hogy valóban megmutathassák a tudásukat."

Teljes baromság, ott fejtettem ki fentebb, hogy amíg a világon csak pár tucat számítógép volt, a nők tömegével kerülhettek a közelébe, amint beköszöntött a megfizethető személyi számítógépek kora, akkora meg hirtelen szinte lenullázódott az arányuk. Nem furcsa, hogy ma már az internet segítségével bárki megtanulhat professzionális szinten programozni vagy bármely egyéb IT-s területen képezheti magát, mégse akarják a nők ezt a szakmát választani?
Minél több a lehetőség, annál kisebb az arányuk, ezt hogy magyarázod?

Single Pink Lady 2019.09.12. 17:46:46

@Sadist: Látom szíven ütött a téma téged is, mert a tárgyilagosságtól eléggé messze van a kommentjeid jellege, és az általad képviselt tények mögé bújva villogtatod a férfi egót.

„Kb. 12 éves korom óta ezt tanulom és ebben vagyok benne, egy picikét jobb rálátásom van az arányokra.”

Valóban, így már mindjárt picikét hozzáértőbbnek tűnsz. Ez minden állításodat alátámasztja és a megmagyarázza. Mellesleg nem a tények zavarnak, értem, hogy több férfi alkotott maradandót IT területen, ezt egyszer sem is kérdőjeleztem meg. Egyébként meg bagoly mondja verébnek, hogy nagy a feje, mert a hozzászólásod stílusa hozta elő a „grrrrrl poweres aktivistát”. :)

Mellesleg nem vagyok az, és ez a blog sem erről szól. A teljes semmibevevés a kiakasztó, mert jó dolog ezeket a női példákat észben tartani, pozitív az üzenete, csak te a kelleténél jobban bepörögtél a témától és rávetetted magad az okoskodási lehetőségre, mint gyöngytyúk a meleg takonyra. Szóval egy kicsit neandervölgyi gondolkodásra vall a részedről ilyen vehemensen kitartani amellett, hogy a férfi az alfája és omegája az IT területnek, és mellette szinte semmibe venni azt a pár nőt, aki érvényesült (még ha ez nem is az elmúlt 20-30 évben volt, mert hogy főleg ezt is nehezményezted korábban). De akkor itt a másik példa: Ada Lovelace, akit az első programozóként szokás emlegetni, de gondolom neked ez is urban legend, és minden érdem Babbage-é. Szóval hiába magyarázod jobbról-balról, te is átmész néha habzó szájú, elvakult érvelőbe, ami csökkenti a szövegértelmezési képességeid. Nem állítottam teljesen egálba a nők szerepét, helló! Csupán annyit állítottam, hogy a nők is hozzátettek a technológia fejlődéséhez. Te kezdtél el az arányokon pattogni. (Mellesleg ezt annak a kedves kommentelőnek írtam első sorban, aki vérig sértődött, amiért kimoderáltam a csupa baromságot tartalmazó kommentjét, és mivel észérvei nem maradtak, jött a sárdobálás meg a hímsovinizmus.)

Egyébként valahol magadnak mondasz ellent: azt elismered, hogy a nők voltak a többségben az első, szobányi méretű számítógépek fejlesztésénél, szóval mégis volt szerepük az alapok lefektetésében, de ez szerinted nagyrészt „csak” adminisztráció volt. Egyébként erről van valami konkrét adat, hogy hány nő csinálta utasításra az adminisztrátori feladatokat/dugdosta parancsra a lyukkártyákat, és hány volt köztük, aki a matematikai tudását is hozzátette? Gyakorlatilag itt semmibe veszed a nők arányát, és nem mutatsz fel igazi tényeket arról, hogy hány nő tette bele vajon akkor az elméleti tudását, és kb. a gyári szalagmunkás szintre degradálod a munkájukat. Aztán meg azzal példálózol, hogy a csoportban dolgozás eredményeként születik meg egy-egy meghatározó fejlesztés, akkor esetleg tudod a pontos nemi összetételt is? Vajon hány nő meg hány férfi van egy ilyen csapatban manapság? Válaszolok a te szavaiddal: Gondolj egy-egy számra! Na, pont annyi. Csakis a hímsoviniszta hitbeli meggyőződésedtől függ. Szóval lehet, hogy pont egy nő viszi el egy olyan szakaszba a kutatást, aminek köszönhetően egy férfi rájön a megoldásra, de lehet, hogy épp fordítva történik.

Másrészt mikor azt írtam, hogy a nők nem kaptak teret a tudásuk kibontakoztatásához, akkor egyáltalán nem a személyi számítógépek miatti eltűnésükre gondoltam az IT szektorból, hanem arra, hogy lehet pont a hozzád hasonló mentalitású szakmabeliek (ha már ezt állítod magadról) eleve elveszik a kedvüket tőle, mert meg vannak róla győződve, hogy a nők csak adminisztrátori munkakörben képesek teljesíteni, és közük nincs az IT szektorhoz. Az utolsó kérdésedre meg itt van egy friss, idei kutatás: infoter.hu/cikk/nem-csak-a-ferfiake-az-informatika-avagy-hol-vannak-a-nok-a-it-ben
Egy mondatot kiemelve a cikkből: „Az IT-ban dolgozó női döntéshozók csaknem egyharmada (30%) tapasztalta már napi munkája során, hogy férfiak akarják kioktatni őket a munkájukról.” Lehet magadra ismertél, hm? A kioktatás nagyon megy neked is. ;) Na, most már megyek vissza a konyhába, mert ugyebár ott a helyem, nem a számítógép közelében, és készítem a következő adag szingli-nem szingli lelki macifröccsöt.

Sadist 2019.09.13. 14:32:08

@Single Pink Lady: "Ez ilyen férfi beszariság a kapcsolatokban is jelen van, csomó pasinak csak a szája nagy, hogy szeretnének okos nőt, aztán meg mégis a butábbat választják, mert ez a kényelmes"

Nem sok fogalmad van a párkapcsolati dinamikákról :)
Itt van egy rövidke stand up klip, ami tökéletesen elmagyarázza: www.youtube.com/watch?v=5oyrG3PcgLk

"a pasik többnyire félnek egy okos, vagy náluk okosabb és netalán tán sikeresebb nőtől."

Miért félnének a férfiak az okos nőktől? Ezt csak a magukat okosnak gondoló, a valóságban viszont csak okoskodó nők gondolják. Azokat meg értelmes férfi nagy ívben elkerüli, mert semmi szükségük rá. Semmi köze a félelemhez. Vagy te esetleg félsz pl. a járdán lévő kutyaszartól, hogy kikerülöd?

"Visszakanyarodva a témához, lehet az imént említettek miatt sem kaptak több lehetőséget a nők, mert a férfiak féltették a saját pozíciójukat. Vagy talán van erre valami bizonyítékod, kimutatás, átfogó tudományos kutatás, felmérés, hogy ott volt a lehetőség a nőknek, aztán nem éltek vele, mert nem voltak elég innovatívak az IT területhez?"

Korábban már kifejtettem, hogy ma már gyakorlatilag korlátlan lehetőség van férfiak és nők számára egyaránt, hogy tudással, szorgalommal, egy innovatív ötlettel IT-s karriert csinálhassanak, mégsem tobzódik a szektor informatikus nőkben. A való életből vett vagy a felvi statisztikáknál milyen jobb bizonyíték kellene neked, hogy meggyőzzön?

Sadist 2019.09.13. 14:32:22

@Single Pink Lady: "Látom szíven ütött a téma téged is, mert a tárgyilagosságtól eléggé messze van a kommentjeid jellege, és az általad képviselt tények mögé bújva villogtatod a férfi egót."

Nem a téma ütött szíven, egyszerűen gyűlölöm, ha valaki össze-vissza hazudozik. Nincs itt semmiféle férfi ego villogtatás.

"Szóval egy kicsit neandervölgyi gondolkodásra vall a részedről ilyen vehemensen kitartani amellett, hogy a férfi az alfája és omegája az IT területnek, és mellette szinte semmibe venni azt a pár nőt, aki érvényesült
...
De akkor itt a másik példa: Ada Lovelace, akit az első programozóként szokás emlegetni, de gondolom neked ez is urban legend, és minden érdem Babbage-é."

Kb. huszonhatezredszerre írom le, hogy sehol sem vontam kétségbe, hogy voltak és vannak tehetséges nők az IT területén. El kéne már engedned ezt a szalmabábot.

"Nem állítottam teljesen egálba a nők szerepét, helló!"

Öhhh, dehogynem. Azt írtad, hogy annak a maroknyi nőnek is ugyanúgy hálásnak kell lenni az eredményeik miatt.

"Egyébként valahol magadnak mondasz ellent: azt elismered, hogy a nők voltak a többségben az első, szobányi méretű számítógépek fejlesztésénél"

Nem a fejlesztésénél, hanem a MŰKÖDTETÉSÉNÉL. Tudod baromi nagy különbség megtervezni egy gyártósort és a futószalag mellett állni.

"Egyébként erről van valami konkrét adat, hogy hány nő csinálta utasításra az adminisztrátori feladatokat/dugdosta parancsra a lyukkártyákat, és hány volt köztük, aki a matematikai tudását is hozzátette?"

Mondjuk nézd végig, hogy a fontosabb algoritmusokat kik találták ki.

"Aztán meg azzal példálózol, hogy a csoportban dolgozás eredményeként születik meg egy-egy meghatározó fejlesztés, akkor esetleg tudod a pontos nemi összetételt is? Vajon hány nő meg hány férfi van egy ilyen csapatban manapság?"

Ahol kvótázgatnak (pl. Microsoft, Google, valószínű a facebook is), ott akár a 30%-ot is elérheti az arány, de normális esetben 10% körüli van. Női szoftver architektet pl. még nem láttam, pedig nem tegnap kezdtem.

"Másrészt mikor azt írtam, hogy a nők nem kaptak teret a tudásuk kibontakoztatásához, akkor egyáltalán nem a személyi számítógépek miatti eltűnésükre gondoltam az IT szektorból, hanem arra, hogy lehet pont a hozzád hasonló mentalitású szakmabeliek (ha már ezt állítod magadról) eleve elveszik a kedvüket tőle, mert meg vannak róla győződve, hogy a nők csak adminisztrátori munkakörben képesek teljesíteni, és közük nincs az IT szektorhoz."

Jaja, biztos azért jelentkeznek a lányok inkább büfé-ruhatár bölcsész szakokra és nem mérnöki és informatikai képzésekre, mert a már szakmában dolgozó férfiak elveszik a kedvüket. Még csak véletlen se fordulhat elő az, hogy a nőket rohadtul nem érdeklik a gépek és a programozás.
Na látod, ezért vagy elvakult aktivista, téged egyáltalán nem érdekel a valóság, hanem csak a feminista narratívát nyomod.

"Egy mondatot kiemelve a cikkből: „Az IT-ban dolgozó női döntéshozók csaknem egyharmada (30%) tapasztalta már napi munkája során, hogy férfiak akarják kioktatni őket a munkájukról.”"

Ha pedig megkérdeznék a férfiakat, hogy oktatta-e már ki valaki a munkájukról, akkor kiderülne, hogy jé, őket is nagy arányban oktatta már ki valaki. Mivel jóval nagyobb arányban vannak a férfiak, ezért nagyobb az esély, hogy férfi lesz az, aki kioktatja. Ostobaság ebből nemi kérdést csinálni.

"Lehet magadra ismertél, hm? A kioktatás nagyon megy neked is. ;)"

Csak engem nem érdekel a másik neme, bőrszíne, származása, vallása, ha hülye, akkor egyszerűen kioktatom.

A hozzászólásom másik felét, amiben a férfiakat degradáló megjegyzéseidre válaszoltam, elegánsan törölted. Gratula hozzá!

Single Pink Lady 2019.09.13. 14:46:16

@Sadist: Hú, neked amúgy ezzel telik minden estéd? Egyedül kommentelgetsz otthon magányodban? Tessék felengedtem mindkét kommented, nem töröltem ki, mert egyébként attól függetlenül, hogy össze-vissza beszélsz, és utólag magyarázgatod a véleményed, attól még ez is egy vélemény.

Ha elismered, hogy voltak és vannak tehetséges nők, akkor nem tudom miért olyan nehéz elfogadni, hogy nekik is jár az elismerés az IT területen elért eredményeikért, mert gyakorlatilag kizárod őket az egészből. Hoztam egy konkrét példát, és mellébeszélsz. Ennyi, továbbra sem vagyok aktivista, csak véleményem van.

Hmm… szerintem nem a „működtetés” részéről beszélünk az elejétől fogva, hanem az IT területen belül a számítógépek fejlesztéséhez hozzátett teljesítményükről, és te ezzel kapcsolatban írtad a korábbi hozzászólásodban, hogy főleg csak parancsra végeztek a feladatokat a nők akkoriban. Szóval már megint magaddal kerülsz összetűzésbe. Tükör előtt is szoktad gyakorolni? :) Na mindegy, ezek szerint hiába volt női többség, az a sok nő nem talált ki semmi innovatívat, csakis a kisebbségben levő férfiak találtak ki mindent, ami előrevitte a technológia fejlődését, ok! Ez már messziről hülyeségnek hangzik. Szerintem engedjük el, mert még mindig csak lógnak a levegőben a szavaid, ahelyett, hogy küldenél valami alátámasztó cikket róla.

Szerintem nem olvastad el azt a Kaspersky kutatást összefoglaló cikket, pl. benne van, hogy több oka is van, amiért nem tűnik vonzó szakmai választásnak a nők számára már a felvételi előtt sem ez a terület. Ez egy berögződés, amin lehetne változtatni. Egyébként pont azért kellene kiemelni és beszélni a területen elért női eredményeikről, hogy kedvet csináljon a programozáshoz a matematikai pályára készülő nőknek. Te is ilyen sufnituning-garázsfejlesztő lehetsz, ha azt hiszed, hogy az internetről csak úgy pikk-pakk meg lehet tanulni programozni. Lol! Az is kicsit nevetséges a részedről, hogy a nőknek csak a büfé-ruhatár, vagy mérnök/IT mérnök lehetőségei vannak. Szóval megint előjött belőled a neandervölgyi. Szerinted a nők inkább mennek valami tingli-tangli szakra, minthogy gondolkodniuk kelljen. Te ott hibázod el az érvelésed folyamatosan, hogy az arányokat firtatod, aztán meg általánosítasz. Hátha eljut az agyadig: attól még, hogy kevesebb nő választja az IT területet, nem jelenti azt, hogy nem érnek el semmit az adott kutatási területen. De legyen igazad, nyilván több a pasi fejlesztő, ezért is van az, hogy sokkal több ostoba kerülhet ki közülük. Te is az utóbbiakat képviseled.

Az okos nő témához csak annyit, hogy szerintem ne egy stand up comedy-vel érvelj, nem hiteles. Végül nem tudtad megcáfolni a dolgot, csak a „félni” szón pörögtél. Na, akkor itt egy másik cikk (már látom, ahogy anyázol magadban, hogy ilyen feminista aloldalról idézek, ne is fáraszd magad ennek a kifejtésével kérlek!), amiben Mensa-tag nők is nyilatkoznak. videkicsajok.atlatszo.hu/a-parvalasztasban-es-a-munkahelyen-is-gondot-okoz-ha-a-no-okosabb-mint-a-ferfi/

Innen idézve:

„Kevés kapcsolat bírja el ha a nő intelligensebb, mert a társadalom azt tanítja már gyerekeknek is, hogy a fiúknak intelligensebbnek kell lennie. Amennyiben kiderül, hogy nem így van, megpróbáljuk ezt nem kimutatni” mondja Takács Fruzsina.”

És ezt nem egy okoskodó nő mondja, hanem egy Mensa-tag nő. Mellesleg az okoskodó férfi taszító, és te már eleve ilyen stílusban indítottál. Erről jut eszembe, neked címezve: Ne süllyedj le az idióták szintjére, mert legyőznek a rutinjukkal. Tessék, győztél a rutinoddal, gratulálok az élethez!

Napsugár001 2019.09.13. 18:01:59

@Sadist: Nőként teljesen egyetértek veled. Engem pl. férfi szült, ugyanígy az okos férfiaknak sem előfeltétele a nők létezése. Ill. biztos vagyok abban, hogy ha a háziasszonyt bezárják a konyhába, nem azért nem jön ki onnan mert zárva van az ajtó, hanem mert nem akar és nem is képes rá. Az ok és az okozat mindig, minden korban egyértelmű.

Sadist 2019.09.16. 15:53:17

@Napsugár001: Az irónia használatáért jár a ceruzás kisötös zölddel, de egy rövid "nem értek veled egyet" is bőven elég lett volna.

Sadist 2019.09.16. 15:54:24

@Single Pink Lady: Még mindig a saját magad által felállított szalmabábot püfölöd és közben szépen projektálsz :)

"De legyen igazad, nyilván több a pasi fejlesztő, ezért is van az, hogy sokkal több ostoba kerülhet ki közülük. Te is az utóbbiakat képviseled."

Hinnye, micsoda érvelés. Szerencsére már megszoktam, hogy vitában a nők általában nem képesek a második szintnél feljebb lépni azon a bizonyos Graham hierarchián, úgyhogy simán telibefosom. Valami emberesebb sértegetéssel kell előrukkolnod :)

"Az okos nő témához csak annyit, hogy szerintem ne egy stand up comedy-vel érvelj, nem hiteles."

Miért ne volna hiteles? Pusztán azért, mert szórakoztató? Nem értesz vele egyet és szerinted a nők valójában az alacsonyabb, fiatalabb, csóróbb, kevésbé intelligens, kevesebbet kereső, rosszabb egzisztenciájú férfiakat preferálják?
Tessék, ha ennyire írott cikket akarsz:
www.medicaldaily.com/online-dating-trends-women-have-strong-preferences-men-become-selective-age-425063
""However, for all age groups in our sample, women had a clearly higher minimum standard for the education level they wanted in their mate," he said. During the peak fertility years, women sought out men with an equal or higher level of education as them. They were also more likely to be upfront about it at all ages."

"Na, akkor itt egy másik cikk (már látom, ahogy anyázol magadban"

És már megint az a fránya projekció :) Tudod, nem mindenki úgy működik, mint te.

"Kevés kapcsolat bírja el ha a nő intelligensebb ...

És ezt nem egy okoskodó nő mondja, hanem egy Mensa-tag nő."

Attól, hogy magas az IQ-ja, még lehet ostobaság, amit mond. De nézd csak, ezen a részen átsiklottál:
"A nők ilyen szempontból érzékenyebbek: míg az okos férfiak hajlamosak háttérbe szorítani partnerük eszét a külső kedvéért, az okos nők ritkán elégszenek meg náluk kevésbé intelligens társsal."

Jéééé, mégis az van, hogy a nőknek nem kell a náluk kevésbé intelligens férfi? Ki hitte volna?! :D

Ezen a részen még nagyobbat röhögtem:
"Nem csak hogy nem szokás, de nem is szabad nem alapján diszkriminálni a szervezeten belül. Chrobacsinszky például mesélt egy olyan, Mensán belüli csoportról, amit 170 centiméternél magasabb nők alapítottak. A „Magas Csajszik” együtt jártak szépségszalonba és wellnessezni – de hamarosan a férfiaknak is meg kellett nyitniuk a csoportot, nem zárhatták ki őket sem."

Nem alapján tilos diszkriminálni, de egy másik veleszületett tulajdonság alapján már teljesen okés. Mindezt 130+ IQ-val, zseniális :D Mikor az egyik volt kollégámat felvették a Mensába, én is fontolgattam, hogy kitöltöm a tesztjüket, de ilyen sztorik olvasása után bizonyossá vált, hogy akar a halál tagja lenni egy ilyen nyomi gittegyletnek :D

Single Pink Lady 2019.09.16. 16:36:03

@Sadist: Messziről látszik amúgy a kisebbrendűségi komplexus az érveléseidben, mert csak a trollkodó kommentelésben tudod kihajtani magából az elnyomott csinyovnikot. Ha kíváncsiak lennének a körülötted élő emberek a véleményedre, nem a blogok alatt nyomnád a megalomániás hímsovi kirohanásaid.

A szövegértelmezési képességeiddel viszont lehet nem kéne erőltetni ezt a dolgot. Az általad örömmel felfedezett mondat jelentése, hogy a férfiak beérik butább nővel is, mert a külső fontosabb nekik. Szóval ez a mondat konkrétan nem bizonyítja, hogy a férfiak szívesebben választanak (vagy mernek választani) okosabb nőt, sőt, az ellenkezőjét sugallja. Meg az is, amit angolul idézel. Szóval igen, ez így korrekt, hogy a nőknek általában nem kell a kevésbé intelligens férfi. Ez meg itt éppen már az 5. szint az általad említett hierarchián.

Ezt a standupos srácot csak az inceles, anyjukkal lakó nyomingerek értékelik. Még Ford Fairlane és Luis CK is értelmesebben viccelődik a nőkről. (Igen, elismerem, néha jól esik csak úgy visszamenni az 1. szintre... :D)

Cikket vártam, de a hozzáértő IT szakértelmeddel kapcsolatban az IT területről, meg a sok algoritmusról amit az 50-60-as években alkottak meg a férfiak (a nők helyett). Látszik, hogy csak gyorsan végigrohansz a válaszomon, aztán már engeded is szépen szabadjára a benned lakozó trollzillát. Tök jól bejöttél amúgy a csőbe, mi lett az IT-s önérzeteddel? Már csak a te hímsovi szalmabábod, vagy inkább madárijesztőd maradt. Kicsit már unalmas.

Haha, meg sem próbálod a Mensát? Savanyú a szőlő mi? :) Szerintem ezzel tetted be magadnak a kaput, hogy a Mensát nyomi gittegyletnek nevezted így mindenki előtt.

Még egy jó tanács: ne oszd az észt, mert neked nem marad(t).

Single Pink Lady 2019.09.20. 11:16:14

@Sadist: (már a neved is beszédes), sejtheted mennyire ütött szíven a szájkarate megye kettes szintű 2db mondatod, amit a vita lezárásaként produkáltál így pár nappal később. Mivel ez az én blogom, jogom van törölni a frusztrált, mocskolódással teli és nulla értelemmel bíró mondatokat (így is több teret kapott a személyeskedésed). Egyik témában sem tudtál releváns, meggyőző érveket felsorakoztatni, és végig egy olyan dolgon nyomogattad a piros gombot, ami benne sem volt az eredeti állításomban. Ilyen az amikor valaki unatkozik, és csinálja a feszkót, mert ki van éhezve bármilyen interakcióra. Nem volt könnyű, de néha sikerült lemenni a te tufa, ortó szintedre, amit sajnálok, meg azt is, hogy a párkeresés senkiföldjén ragadsz a mentalitásoddal. Egy nő megszólítása ott kezdődik, hogy tisztelettel beszélsz vele, az értelmi fölény pedig ott kezdődik, hogy nem kioktatod az embert, hanem érvelsz. Amíg nem támasztod alá bizonyítékkal az állításod, addig csak véleményed van. Nem volt okos egyik megnyilvánulásod sem, csak okoskodó és kotnyeleskedő már az elejétől fogva. Ez még egy butább nőnek is taszító.

„Six studies revealed that when evaluating psychologically distant targets, men showed greater attraction toward women who displayed more (vs. less) intelligence than themselves. In contrast, when targets were psychologically near, men showed less attraction toward women who outsmarted them.”
journals.sagepub.com/doi/10.1177/0146167215599749#

Ennyit meg az esélyegyenlőségről: qubit.hu/2018/02/06/a-tudomanyos-elet-csucsan-nyoma-sincs-a-ferfiak-es-nok-kozotti-eselyegyenlosegnek

Reactor 2020.08.26. 20:57:01

A szingliséget azok látják problémának, akiknek valamiért a lágy részeibe tipor más függetlensége. Legtöbb esetben persze a kognitív disszonancia beszél belőlük, mikor démonizálják a szingliséget, elvégre hogy merészel egy szingli boldog lenni egyedül, amikor ők házasan nem azok...nem igaz?

@apro_marosan_petergabor: Hagyjuk már ezt a "szaporodjatok, me' kihal a magyarság és jön a muszlimapokalipszis" próféciát! Egyrészt, ahhoz, hogy a komplett magyarság kihaljon, alsó hangon is 800-1000 esztendő kell, még akkor is, ha holnaptól egy magyar gyerek se születne, másrészt nem azért jött ide Ahmed Nagyfaszulejmán Európába, hogy egy másik ugyanolyan putris, csóró országban éljen. Dehogy fog ő ittmaradni Magyarországon, húz elfele Németbe, vissza se néz.

@Kivlov: Remek, még egy doomzday-próféta. Egymástól tanuljátok ezt a baromságot? Vagy kondícionálnak erre titeket valahol!?

Kivlov 2020.08.31. 13:44:05

@Reactor:
Az élet kemény. Az tanította. :D

apro_marosan_petergabor 2020.08.31. 13:51:53

Európában élünk. Itt kevés a gyerek. Ezért gond a túl sok szingli.
Nem perspektíva. Az indivudalizmus lehet kevesek kábítószere, de a társadalomnak méreg.
Az már egy más kérdés, hogy egy idősebb "szingli" többnyire eléggé egyedül érzi magát - s szerencsére - vadul keres magának társat, ez így normális...
Ha korábban teszi, teljesebb az élete. A dolog lényege, tisztelem a szingli létet, s főleg azokat, akik valami miatt keverednek bele, s közben maradandót alkotnak, de nem reklámozom, s dicsőítem - tudomásul veszem, hogy ilyen is van.

apro_marosan_petergabor 2020.09.01. 08:53:47

@Reactor: Elég primitív kezelése volt ez a problémának részedről...

Reactor 2020.09.01. 14:36:56

@apro_marosan_petergabor: A szingliség még mindig nem egy megoldandó probléma. Az már inkább, hogy nemsoká tíz milliárdan leszünk, és ennyi ember akkor is csak rombol, ha nincs szándékában.
süti beállítások módosítása